تفاوت اصلی از تقلبی بودن تابلو برق صنعتی

۱۴۰۱/۰۱/۲۰ - ۱۲:۲۶:۰۵
کد خبر: ۱۳۱۶۷۳۶
تفاوت اصلی از تقلبی بودن تابلو برق صنعتی
این روزها برای پایش و کنترل توزیع انرژی الکتریکی و محافظت از دیگر تجهیزات برقی از تابلو برق‌های صنعتی استفاده می‌کنند.

به گزارش برنا، تابلو برق‌های صنعتی با توجه به گسترده ولتاژ کاری به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند که این سه دسته شامل تابلو برق فشار ضعیف یا به اختصار LV با رنج ولتاژ تا 1000v، تابلو برق فشار متوسط با رنج ولتاژ تا 36kv و در نهایت تابلو برق فشار قوی با رنج ولتاژ در سطح‌های بالاتر از 36000v هستند. همان گونه که مشاهده می‌شود تفاوت آشکار انواع تابلو برق صنعتی در ولتاژ کاری آن‌ها است.

اساسا از انواع تابلو برق‌های صنعتی در پروژه‌های مختلف استفاده می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به پروژه‌های نفت و گاز، نیروگاهی، سدسازی و عمرانی، تولیدی و صنعتی، پالایشگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو، پروژه‌های ساختمانی و سازمانی و... اشاره کرد.

اساسا برای ساخت تابلو برق‌های MV از استاندارد IEC 622271 استفاده کرده‌اند و برای ساخت تابلو برق‌های فشار ضعیف از استاندارد IEC 61439 استفاده کرده‌اند. با توجه به وظیفه مهم و حساسیتی که تابلو برق‌های صنعتی دارند می‌توان گفت که بایستی به صورتی طراحی شوند که بتوانند شرایط محیطی خاصی را تحمل نمایند.

اساسا درجه حفاظتی که برای تابلو برق‌ها در نظر گرفته شده IP4X و IP5X است که مقاومت این تابلو برق‌ها را در شرایط مختلف تضمین می‌کند.    

تابلو برق صنعتی چه کاربرد هایی میتواند داشته باشد؟

اساسا این تابلو برق می‌تواند که بین اجزای مختلف یک سیستم ارتباط درست و منظمی را برقرار نماید و در حالت کلی در کارخانه‌ها و صنایع تولیدی نقش و وظیفه بسیار مهمی دارد که در محیط کار ایمنی را چند برابر می‌کند.

 می‌توان گفت که در ایستگاه‌های مبدل و پالایشگاه‌ها و ایستگاه‌های برقی و کارخانه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالت کلی این تابلو برق‌ها کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارند و در سایر صنایع و پروژه‌هایی همچون پروژه‌های نفت و گاز، نیروگاهی، سدسازی و عمرانی، تولیدی و صنعتی، پالایشگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو، پروژه‌های ساختمانی و سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته کاربرد این تابلو برق‌ها منحصر به موارد ذکر شده نیست بلکه شامل موارد زیر هم می‌شود:

5555

» جلوگیری از برق گرفتگی و شوک‌های الکتریکی

» بین قطعات و تجهیزات برقی مختلف، برق به صورت مساوی تقسیم می‌شود.

» انرژی الکتریکی را تامین و فراهم می‌کند.

» قطعات داخلی و تجهیزات برقی را در برابر عوامل جوی مختلفی همچون برف، باد و باران و... محافظت می‌کند.

» تولید و توزیع و تبدیل انرژی برق بین تجهیزات مختلف داخل تابلو برق

» از نشتی جریان جلوگیری کرده لذا دارای قطع کننده‌های مدار و فیوز است.  

با توجه به آن چه گفته شد متوجه می‌شویم که تابلو برق‌ها چه کاربردهای متنوعی دارند و شما هم می‌توانید که نوع مورد نظر خود را انتخاب کنید و برای کاربرد مورد نیاز مورد استفاده قرار دهید. قطعا استفاده از تابلو برق‌های صنعتی امری لازم در صنایع مختلف است بنابراین در صورت عدم استفاده از آن خسارت‌های زیادی به وجود خواهد آمد.

مزیت‌های استفاده از تابلو برق  صنعتی

این تابلو برق‌ها به صورتی طراحی شده‌اند که می‌توانند بارهای مختلف الکتریسیته را کنترل نماید. اساسا ساختار این تابلو برق‌ها بسیار مستحکم است و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته ساخته شده‌اند که قادرند جریان بارهای سنگین را کنترل نمایند.

بنابراین با توجه به آن چه که گفته شد در هر محیطی یا محیط کاری که این دستگاه نصب شده است به هیچ عنوان جریان برق قطع نمی‌شود. با استفاده از سوئیچ اصلی این دستگاه می‌توان جریان برق سراسر محیط صنعتی را کنترل کرد و از ایجاد وضعیت‌های خطرناک جلوگیری کرد.

در صورتی که در تابلو برق صنعتی اضافه بار دیده شود قطعا سیگنال‌های هشدار منتشر می‌شود و سپس می‌توانید که دکمه آن را خاموش کنید و از رخ دادن حوادث خطرناک در منزل یا محیط صنعتی جلوگیری کنید. در حالت کلی تابلو برق‌ها مزیت‌هایی همچون موارد زیر دارند:

  • برای افراد مرکز و کارکنان ایمنی لازم را ایجاد می‌کند.
  • از انتقال نوسانات به دستگاه‌های الکتریکی جلوگیری می‌کند و نمی‌گذارد دستگاه‌ها آسیب ببینند.
  • تمامی دستگاه‌ها را می‌توان از راه دور کنترل کرد.
  • برای بوست کردن ماشین آلات جریان برق را می‌توان افزایش داد.
  • در هنگام برخورد صاعقه با ساختمان به صورت خودکار برق را قطع می‌کند.
  • جریان مورد نیاز را در مدارهای مصرف توزیع و انتقال داده

معایب استفاده نکردن از تابلو برق صنعتی را بدانید

با توجه به مزیت‌های زیادی که برای استفاده از تابلو برق‌های صنعتی ذکر شد می‌توان گفت که یک دستگاه بسیار لازم و ضروری برای هر صنعت است.

در صورتی که این دستگاه تهیه و خریداری نشود ممکن است خسارت‌های مالی زیادی و حتی خسارت‌های جانی به وجود بیاید بنابراین با تهیه آن می‌توانید که امنیت خود و لوازم برقی را تضمین کنید.

خرید تابلو برق صنعتی

تابلو برق‌ها مدل‌های مختلفی دارند که با توجه به نیاز شما توکار یا روکار بودن آن‌ها، فشار برق، اندازه آن، جنس آن، تعداد دستگاه‌هایی که جریان برق بایستی بین آن‌ها توزیع شود و... انتخاب می‌شوند. اساسا قیمت آن‌ها یکی نخواهد بود لذا در ابعاد و اندازه‌های مختلفی هستند و جنس آن‌ها با هم متفاوت است.

در حقیقت برندهای زیادی در جهت تولید کردن آن‌ها فعالیت می‌کنند که کیفیت ساخت محصولات آن‌ها یکی نیست و همین مورد هم یک عامل موثر در قیمت نهایی خواهد بود. در حالت کلی هنگام خرید تابلو برق بایستی نکات زیادی را مد نظرتان قرار دهید که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

66666

» لازم است اندازه تابلو برق را مشخص کنید.

» لازم است بدانید که میزان ولتاژ و جریان مورد نیاز هر واحد چقدر است.

» تابلو برق‌های صنعتی با متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند بنابراین جنس آن را انتخاب کنید.

» محل نصب را در نظر بگیرید یعنی تابلو برق در فضای داخلی استفاده شود و یا فضای خارجی.

» حتما آن‌ها را از نمایندگی‌ها و مراکز معتبر تهیه کنید.

» استانداردهای رعایت شده در آن‌ها را مد نظر قرار دهید و بدانید که تابلو برق تهیه شده بایستی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار در امان بماند.   

  فروشگاه اینترنتی تابلو پاور

برای تهیه انواع تابلو برق صنعتی بایستی به نمایندگی‌های رسمی و معتبر مراجعه کنید و حتما به ضمانت نامه و خدمات پس از فروش آن توجه کنید و در صورت عدم اطلاعات از فروشنده سوالات مربوطه را بپرسید.

برند یک عامل بسیار مهم است چرا که برندهای برتر کیفیت ساخت بالاتری دارند و در عین حال با اطمینان خاطر محصولات آن‌ها را تهیه کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه تابلو برق‌های صنعتی به فروشگاه اینترنتی تابلو پاور مراجعه کنید لذا ارائه دهنده انواع تابلو برق‌ها است.

محصولات این فروشگاه کیفیتی فوق العاده دارند و در عین حال قیمت‌های رقابتی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. می‌توانید به این فروشگاه مراجعه کنید و از مشاوره‌های رایگان آن‌ها استفاده کنید تا بهترین محصول را تهیه کنید.  

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان میتوانید با شماره 02133931033 تماس حاصل فرمایید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز