بهترین زمان غذا دادن به سگ و گربه چه زمانی است؟

۱۴۰۱/۰۱/۲۱ - ۱۱:۰۰:۵۵
کد خبر: ۱۳۱۷۰۹۱
بهترین زمان غذا دادن به سگ و گربه چه زمانی است؟
حیوانات خانگی می‌توانند از بهترین دوستان و همدم خوبی برای صاحبانشان باشند. نگهداری از یک حیوان خانگی حس خوبی را به شما انتقال خواهد داد. دیدن شیرین‌کاری‌های پت و ابراز علاقه و محبتی که به شما نشان می‌دهد بسیار خوشایند است. از جمله حیواناتی که افراد زیادی تمایل به قبول سرپرستی آنان دارند سگ و گربه است. اگرچه سرپرستی پت امری بسیار جذاب است اما به مراقبت و توجه زیادی نیاز دارد.

به گزارش برنا، مسئله تربیت و رژیم غذایی سگ و گربه از امور بسیار مهم و حائز اهمیت هستند که باید به آن توجهی ویژه داشت. زیرا سلامت و انرژی کافی این موجودات برای انجام فعالیت‌های روزانه و حتی بازی کردن از طریق تغذیه تامین می‌شود. با توجه به اهمیت تغذیه و تربیت سگ و گربه ما این مقاله را به بررسی موضوعات مهمی چون بهترین زمان غذا دادن به سگ و گربه، انواع تشویقی مناسب برای سگ و گربه و همچنین معرفی بهترین مرکز تهیه وسایل و لوازم پت اختصاص داده‌ایم.

اگر صاحب پت هستید پس مطالعه این مقاله برای شما بسیار حیاتی است.

 

خرید غذای گربه

غذا دادن به سگ‌های بالغ در زمان درست و قیمت غذای سگ چه تأثیری در سلامتی آن‌ها دارد؟

بسیاری از صاحبان سگ‌ها به‌دلیل اشتغال به کار خارج از محیط منزل و یا مشغله‌های زیاد روزانه ترجیح می‌دهند مقدار زیادی غذا را در ظرف سگ خود ریخته و در محل غذاخوردن او قرار دهند تا سگ در هنگام احساس گرسنگی به آن مراجعه کرده و با خوردن مقداری از غذا سیر شود. اگرچه این اقدام کار صاحب پت را آسان می‌کند و نیازی به شارژ مجدد غذا ندارد اما باید بدانید که در طولانی مدت این امر سبب پرخوری و به‌وجود آمدن مشکلات رفتاری و بالاخص مشکلات جسمانی در سگ خواهد شد.

به همین منظور لازم است برای غذا دادن به سگ زمان‌بندی داشته باشید و غذا را در وعده‌های خاصی به او بدهید. علاوه بر آن قیمت غذای سگ و کیفیت آن نیز بسیار مهم است. برای تعیین تعداد وعده‌های غذایی سگ موارد مختلفی باید در نظر گرفته شوند که در زیر به آن اشاره شده است:

- تعداد وعده‌های غذایی سگ‌ها را بر اساس نژاد و سن‌ آن‌ها مشخص کنید. به‌طور مثال 1 تا 2 وعده غذایی برای سگ‌های بالغ نژاد متوسط کافی است. شما می‌توانید دو وعده غذایی آن‌ها را به فاصله 8 الی 12 ساعت در اختیار او قرار دهید. اما سگ‌های نژاد کوچک مثل یورکی یا چی هواهوا به تعداد وعده‌های غذایی بیشتر نیاز دارند. برای اطلاع از قیمت غذای سگ، از پت شاپ پی کی پت دیدن نمایید.

- توله سگ‌ها به‌دلیل سن رشد و فعالیت جسمانی زیاد به وعده‌های غذایی بیشتری نیاز دارند تا انرژی لازم برای جبران انرژی از دست رفته و رشدشان تامین شود.

- بهتر است در صورت امکان زمان سرو غذای سگ را با زمان سرو وعده غذایی اصلی خود هماهنگ کنید. این حس اجتماعی بودن سگ را تقویت خواهد کرد.

- اگر در خانه خود سگ و توله‌سگ دارید غذای آن‌ها را در یک زمان اما در ظروف مجزا قرار دهید تا از تجاوز آن‌ها به غذای یکدیگر جلوگیری کنید.

- برای تمام کردن غذا و خوردن غذای سگ زمان مشخصی را در نظر بگیرید. به‌طور مثال اگر سگ شما در عرض 10 الی 20 دقیقه غذای خود را تمام نکرد یا آن را نخورد بهتر است ظرف غذا را بردارید و غذا را برای وعده دیگر او نگه‌دارید یا غذا را دور بریزید. این به نظم و تربیت سگ و اهمیت او به غذاخوردن در زمان مشخص کمک خواهد کرد.

- برای غذا دادن به سگ زمان خوبی را انتخاب کنید. غذا دادن به سگ در هنگام خسته و خواب آلوده بودن یا زمانی که در حال بازی است انتخاب خوبی نیست. زمانی‌که سگ شاداب و سرحال است زمان خوبی برای غذا خوردن او است.

 

زمان غذا دادن به توله سگ‌ها

نکته بسیار مهمی که در هنگام غذا دادن به توله باید به آن دقت کنید این است که غذای توله‌سگ‌ها با سگ‌های بالغ تفاوت است زیرا میزان مواد مغذی لازم برای بدن سگ‌های بالغ و توله‌ها متفاوت است. علاوه بر آن تعداد وعده‌های غذایی برای سنین مختلف سگ نیز تفاوت دارد. برای توله‌سگ‌ها لازم است رژیم غذایی خاصی رعایت شود. هرچند که این رژیم هر چند مدت طبق نظر دامپزشک باید تغییر کند. رعایت این موارد تا رسیدن توله به سن بلوغ؛ ضروری است.

 

موارد قابل توجه برای تغذیه توله‌سگ‌ها عبارتند از:

- منبع غذایی اصلی برای توله‌های تازه متولد شده شیر مادر آن‌ها است. پس برای این سنین نیازی به تعیین زمان و تعداد وعده‌های غذایی نیست مگر این‌که توله شما به دلیل شرایطی خاص نیاز به تعیین وعده و مقدار تغذیه داشته باشد.

- معمولا توله‌سگ‌ها از 2 تا 4 ماهگی به 4 وعده غذایی در طول روز نیاز دارند. از 6 ماهگی به بعد تعداد وعده‌های غذایی کمتر و به 3 وعده در روز تقسیم می‌شود. با بالا رفتن سن سگ و بسته به میزان فعالیت، خصوصیات جسمانی، نژاد و یکسری فاکتورهای دیگر ممکن است تعداد وعده‌های غذایی سگ کمتر شود.

 

غذای گربه پرشین

 

زمان مناسب غذا دادن به گربه‌ بالغ و خرید غذای گربه با کیفیت عوامل مهم سلامت گربه شما

با توجه به این‌که سگ و گربه از لحاظ فیزیولوژیکی با هم متفاوت هستند پس غذای آن‌ها نیز متفاوت است و نباید از غذای سگ برای گربه نیز استفاده کرد. از مهمترین دلایل آن نیز همه چیزخوار بودن سگ و گوشت‌خوار بودن گربه است. بنابرین توصیه می‌شود در تعیین رژیم غذایی گربه به موارد زیر توجه کنید:

- باید به موارد مهمی مانند سن، جنس، نژاد، میزان فعالیت جسمانی روزانه، ویژگی‌های فیزیولوژیکی گربه، بیماری‌های خاص گربه، عقیم یا عقیم نبودن گربه و شرایط خاص زندگی گربه توجه کرده و با مشورت دامپزشک مناسب‌ترین رژیم غذایی تهیه شود.

- بهتر است به‌جای تعداد وعده‌های کم با مقدار زیاد غذای خشک گربه، مقدار مناسب غذای گربه را در تعداد وعده‌های بیشتر به او بدهید. این کار به حفظ سلامت گربه و تامین بودن انرژی او در هر زمانی کمک می‌کند. علاوه بر آن این کار به سرشت گربه نیز نزدیک‌تر است.

بهتر است بدانید تعیین رژیم غذایی گربه به دقت و توجه بیشتری نسبت به سگ‌ها نیاز دارد و چالش برانگیزتر خواهد بود. علاوه بر موارد گفته شده در بالا بهتر است در هنگام خرید غذای گربه به برند و سطح کیفیت غذای گربه توجه کنید. زیرا کیفیت بالای غذای خریداری شده سطح سلامت جسمانی و روانی گربه شما را تضمین خواهد کرد.

 

غذای گربه خیابانی

زمان درست غذا دادن به بچه گربه‌ها

برای تعیین زمان درست غذا دادن به بچه‌ گربه‌ها نیز مانند توله سگ‌ها لازم است به موارد مهمی توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است:

- بچه گربه‌های تازه متولد شده از شیر مادر تغذیه می‌کنند. بررسی وزن و شرایط جسمانی آن‌ها تعیین کننده این خواهد بود که آیا نیازی به تغذیه با شیر کمکی دارند یا خیر.

- بعد از سن یک ماهی، بچه‌ گربه‌های برای رشدشان لازم است تعداد وعده‌های زیادتر با مقدار بیشتری غذا را در اختیار داشته باشند. نوع تغذیه آن‌ها با افزایش سنشان نیز تغییر می‌کند. پس از یک ماهگی بچه‌ گربه‌ها باید از غذای مخصوص بچه گربه با نژاد خاصشان تغذیه کنند.

خاص بودن شرایط جسمانی بچه گربه‌ها و تغییرات جسمانی آن‌ها تعیین کننده این موضوع است که شما باید در هر سن آن‌ها چه غذایی به آن‌ها بدهید تا به رشد کافی برسند و سالم و سرحال باشند. برای مشخص کردن رژیم غذایی بچه گربه‌ها بهتر است با یک دامپزشک حاذق مشورت کنید.

 

دلیل خرید تشویقی سگ و گربه چیست؟

تشویقی سگ و گربه را می‌توان به‌عنوان میان وعده آن‌‌ها شناخت و نباید به‌جای وعده‌های اصلی از تشویقی گربه و یا تشویقی سگ استفاده کرد. علاوه بر این تشویقی سگ به‌عنوان یک محرک خوب برای گربه و سگ هنگام آموزش و تربیت استفاده می‌شود. این تشویقی‌ها می‌توانند به بهداشت و تمیزی دهان و دندان سگ و گربه و یا تامین برخی موادمغذی بدن پت کمک کنند. در هنگام استفاده از تشویقی سگ دقت داشته باشید که در زمان درست از آن استفاده کنید.

 

تهیه غذا و تشویقی گربه و سگ از پت‌شاپ پی کی پت

همان‌طور که می‌دانید تعیین رژیم غذایی برای گربه‌ها، بچه‌گربه‌ها و سگ‌ها نیز به دقت بالایی نیاز دارد و لازم است از غذای گربه با جدیدترین و بهترین فرمولاسیون تعیین شده از طرف کارشناسان برای پت خود استفاده کنید. کیفیت بالای محصولات و توجه به سن گربه‌ها نیز در تعیین غذای گربه نیز بسیار مهم است. برای خرید بهترین محصولات؛ با کیفیت بالا و قیمت مناسب می‌توانید به پت شاپ پی کی پت مراجعه کرده و با خرید غذای گربه و خرید تشویقی گربه باکیفیت عرضه شده در پت شاپ پی کی پت، سلامت گربه خود را تضمین کنید.

پت شاپ پی کی پت با عرضه انواع لوازم و محصولات گربه از جمله انواع غذای گربه، غذای مخصوص بچه گربه، غذای سگ، تشویقی گربه و سگ و همچنین ظروف غذای گربه و سگ به صورت حضوری و فروش آنلاین، کمک بسیار بزرگی به صاحبان پت در راستای تعیین تعداد وعده‌های غذایی و تغذیه پت با غذای باکیفیت و سالم کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز