بهترین خانه سالمندان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۱۰:۰۶:۴۸
کد خبر: ۱۳۱۷۴۹۷
بهترین خانه سالمندان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
انتخاب خانه سالمندان برای عضوی از خانواده وقتی در مورد آن هیچ فردی به شما راهنمایی نداده است، کاری دشوار می باشد. وظیفه دارید مرکزی ایمن پیدا کنید که مراقبت دلسوزانه و سطح بالایی را برای اطمینان از سلامتی، امنیت و رفاه عزیزانتان تامین کند. چکونه ممکن است غریبه هایی را پیدا کنید که همانگونه که شما می خواهید از عزیزانتان مراقبت کنند؟

به گزارش برنا، پرسیدن از پزشک و دوستان می تواند شروع خوبی باشد. با این حال ویژگی هایی وجود دارد که می توانید به آنها نیز توجه کنید:

  • نوع و تعداد کارمندان  پرستار سالمند در خانه سالمندان
  • تلاش مرکز در رعایت استانداردهای بهداشتی و امنیتی
  • عملکرد خانه سالمندان در موارد مهم پزشکی و اخلاقی، مانند درصد ساکنینی که واکسن آنفولانزا را دریافت می کنند یا اینکه آیا برای ساکنین مساعدت کافی برای انجام کارهای روزانه مهیا می شود یا خیر.

ویژگی های یک خانه سالمندان خوب چیست؟

تحقیقات بیشتری برای پیدا کردن جای مناسب باید انجام شود. شیوع ویروس کرونا بررسی دقیق را دشوار کرده است. بسته به جامعه ای که در آن هستید و سیاست های خانه سالمندان نورهای حضوری خانه سالمندان محدود یا به طور کلی حذف شده اند. همانطور که هر کاری برای جمع آوری اطلاعات انجام می دهید، به نکات زیر توجه کنید.

نزدیک بودن مرکز

نزدیک بودن مرکز به منزل شما، احتمال اینکه قادر به رفت و آمد و ملاقات یا صحبت با کارکنان باشید را ممکن می سازد. توصیه مهم: نزدیکی مرکز به خانه و دوستان را جدی بگیرید.

فضای صمیمی

بر اساس ظاهر ساختمان، حیاط، فضاهای عمومی یا بخش های توانبخشی تصمیم نگیرید. بررسی سریعی برای تمامی بخش ها داشته باشید. اتاق های وضعیت نیمه حاد (برای توانبخشی کوتاه مدت) درآمد بیشتری برای خانه سالمندان دارد و همیشه بازسازی می شوند.  باید اتاق هایی را که برای مراقبت طولانی مدت طراحی شده اند را مشاهده کنید. در نظر بگیرید که آیا اتاق ها فضای صمیمی دارند یا مانند اتاق های قرنطینه بیمارستانی می باشند.

امنیت

شما امکاناتی را می خواهید که از ساختمان گرفته تا مبلمان و تجهیزات، به خوبی نگهداری شود. هیچ نشانه ای از ساییدگی و فرسودگی که می تواند خطرناک یا آزاردهنده باشد، مانند فرش های فرسوده، صندلی های شکسته و پارچه های ساییده، وجود ندارد.

همچنین: آیا کپسول آتش نشانی و درب خروج در دسترس می باشد؟ در مورد تخلیه مرکز در مواقع اضطراری بپرسید.

کارمند کافی

داشتن کارمند کافی برای نگهداری از افراد پیر یا سالمند ضروری می باشد. باید تعداد زیادی متخصص در کارمندان خانه سالمندان، از جمله پزشکان، پرستاران ثبت شده، مشاوران خانواده، بهیاران و دستیاران پرستار دارای گواهی، فیزیوتراپیست ها و متخصصان مراقبت از زخم حضور داشته باشند یا به طور مکرر از مرکز بازدید کنند.

دلسوزی

علاوه بر داشتن یک تور مجازی و گفتگو با مدیران اداری مرکز، بخواهید با سر پرستار یا مدیر اجرایی نیز ارتباط برقرار کرده و صحبت کنید تا آشنایی نسبت به مهارت‌های ارتباطی و مراقبتی آنها پیدا کنید. باید به علائم و سیگنال هایی در همدردی و دلسوزی توجه فرمایید. از آنها بپرسید که آیا مایلند نظراتشان را در مورد گذاشتن اعضای خانواده خود در مراکز پرستاری بگویند و چگونه در مورد این موضوع تصمیم گیری می کنند. از آنها بپرسید در مورد نگهداری از ساکنین خانه سالمندان چه چیزی بیشتر از همه لذت بخش است.

نگه داشتن کارمندان

تغییرات زیاد نشانه واضحی از خدمه ناراضی است که عدم رضایت آنها می تواند منجر به بدتر شدن مراقبت ها شود. بهترین خانه سالمندانی آنهایی هستند که کارمندان به مدت زیادی در آنجا می ماندند و گاهی حتی اعضای نسل بعدی خانواده کارمندان نیز در آنجا کار می کردند. کارمندانی که حس کنند کاری که انجام می دهند با ارزش است و همچنین در مورد مدت زمان همکاری تیم مدیریتی و اجرایی نیز اطلاع حاصل کنید. استمرار بیشتر نشانه زیر ساخت پایدارتر می باشد.

تکلیف ثابت

از مدیران و سایر کارکنان بپرسید آیا همیشه از فرد ثابتی مراقبت می کنند یا خیر. این مورد را تکلیف ثابت گویند. این امر موجب می شود که مراقبان نیازهای سالمندان را بهتر درک کرده و بتوانند مراقبت بهتری مهیا کنند. در ساکنین خانه سالمندان نیز حس امنیت و راحتی بیشتری ایجاد می گردد.

روابط خوب با ساکنین

می توان علامت هایی را انتخاب کرد تا نشان دهد کارمندان در روابط خود با سالمندان به آنها احترام گذاشته و توجه می کنند. مثلا آیا پرستار قبل از ورود به اتاق در می زند؟ آیا کارمندان ساکنین را به طور معمولی و غیر شخصی خطاب قرار می دهند یا آنها را مودبانه و با اسم صدا می زنند؟

بازدید منعطف

قبل از شیوع کرونا بهترین خانه های سالمندان ساعات ملاقاتی را قرار می دادند. از زمان همگیری کرونا، بیشتر خانه های سالمندان به خاطر احتمال بیمار شدن ساکنین، بازدید ها را کمتر کرده اند. اما راه‌های دیگری برای دیدن یا برقراری ارتباط با عزیزتان وجود دارد و انجام این کار بسیار مهم می باشد، زیرا انزوا یک خطر جدی برای سلامتی است. به دنبال خانه سالمندانی باشید که تلاش می کند ساکنان بتوانند با عزیزان خود ملاقات کنند. ببینید آیا امکان برنامه ریزی بازدیدهای حضوری وجود دارد، چند وقت یکبار و تحت چه شرایطی این بازدیدها ممکن است.

فعالیت های جالب برای ساکنین خانه سالمندان

بازی هایی که نیاز به فکر کردن ندارند نباید در برنامه گنجانده شده باشند. در جستجوی خانه سالمندانی باشید که انواع متفاوتی از فعالیت های اجتماعی، جسمانی، ارتباطی و آموزشی را ارائه بدهد. همچنین: آیا فصای داخلی برای پیاده روی، غذا خوردن، ملاقات با خانواده یا دوستان وجود دارد؟ آیا فعالیت ها را افراد ناتوان نیز می توانند انجام دهند؟ مثلا برخی سراها کلاس های یوگا برای افراد روی ویلچر برگزار میکنند. آیا کارمندی به شخصی برای جابجایی روی ویلچر کمک می کند؟ بپرسید که مدیر فعالیتی چگونه با سالمند ارتباط برقرار می کند.

وظایف با معنی

برخی خانه های سالمندان به سالمندان توانا این فرصت را می دهد که در وظایف معناداری که زمانی در خانه انجام می دادند شریک شوند. مثلا این کارها می توانند شامل تحویل نامه، آوردن پارچ آب برای سالمندان و خواندن کتاب برای دیگران بشود.

شانس تصمیم گیری

عزیز شما باید در مورد مراقبت ارائه شده به خود، مثلا زمان خواب و بیداری، شرکت در برخی فعالیت ها، پوشیدن یا خوردن بعضی چیزها، نظری داشته باشد. بپرسید که آیا سالمندان در طول شیوع بیماری مجاز به غذا خوردن و معاشرت با هم در زمان غذا خوردن هستند یا خیر و اگر ترجیح می دهند به تنهایی غذا بخورند می توانند در اتاق خود این کار را انجام دهند؟

پیدا کردن یک خانه سالمندان خوب

یافتن یک خانه سالمندان با تمام این ویژگی ها ممکن است سخت باشد، اما ممکن است. هنگامی که مرکزی را انتخاب کردید، باید به سؤال پرسیدن ادامه دهید و در مراقبت از عضو خانواده خود درگیر کنید، به خصوص اگر متوجه نشانه های منفی مانند تغییر ناگهانی سیاست ها، تغییر محسوس در قدرت شناخت یا کنترل عزیزتان که به نظر می رسد قبلا رخ نداده بود، شدید. مهمترین نکته این است که هر مرکزی را که انتخاب می کنید، با آنجا در ارتباط بمانید. حتی اگر ارتباطی که با کارکنان و مدیران دارید، حضوری نباشد، نشان دادن اهمیت و توجه شما به عزیزتان به تقویت و افزایش توجهی که به عزیزتان می شود کمک می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز