شاخص های بهترین نرم افزار مدیریت رستوران و کافه در سال ۱۴۰۱

۱۴۰۱/۰۱/۲۴ - ۱۳:۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۳۱۸۴۷۴
شاخص های بهترین نرم افزار مدیریت رستوران و کافه در سال ۱۴۰۱
آیا در عصر فناوری و تحول دیجیتال، نرم افزار حسابداری رستوران و کافه که صرفاً گزارش های مالی را در اختیار صاحبین این مجموعه ها قرار می دهد، کافیست؟ اگرچه اغلب به راه اندازی رستوران وکافه به عنوان شغلی تفننی نگاه می‌شود، اما بازنگه داشتن و سودآوریِ طولانی مدتِ این حرفه اصلاً ساده نیست! اتفاقاً برخلاف ظاهر راحتش، رستوران داری و کافه داری کسب و کاری پرچالش و در پشت صحنه، تجارتی بسیار جدی است. از این رو، رقابت مؤثر در صنعت غذا و نوشیدنی نیازمند نگاه جدی‌تر و حرفه ای تری به این حوزه است. در این بین، فناوری های جدید و استفاده موثر از داده ها نه تنها مدیریت کافه و رستوران را ساده و جذاب می کند، بلکه زحمت و دغدغه مدیران این مجموعه ها را بسیار کاهش می‌دهد.

به گزارش برنا، یکی از مزایای رستوران و کافه برای صاحبینش، امکان بازگشتِ پرتکرارِ مشتریان به این مجموعه ها و افزایش سودآوری است. استفاده هدفمند از این مزیت، در کنارِ ضرورتِ ایجاد تجربه خوب و خوشایند برای مشتری، نیازمند نرم افزار هوشمند و اطلاعات یکپارچه ای از سلیقه مشتریان است که رستوران ها و کافه های شناخته شده در کشورهای توسعه یافته روی آن سرمایه گذاری کرده و به خوبی از تکنیک های آن برای سودآوری بیشتر بهره مند می شوند. مزیت دیگر، راحتی استفاده از نرم افزارها و فناوری های نوین مانند سفارش و پرداخت روی میز در ساختار رستوران و کافه است که استقبال مشتریان این حوزه به ویژه در پاندمی کرونا را نیز همراهِ خود داشته است.

در این مقاله، شاخص های بهترین نرم افزار مدیریت رستوران و کافه را بررسی می کنیم تا شما را در انتخاب نرم افزار حرفه ای و یکپارچه رستوران، کافه و فودکورت یاری دهیم و بتوانیم کمکی برای افزایش راحتی در مدیریت و فروش بیشتر در مجموعه شما باشیم. طبق بررسی ها و مطالعات ما از روندهای جهانی و نیازهای مدیران رستوران و کافه ها، بهترین نرم افزار رستوران و کافه می بایست قابلیت های زیر را به طور یکپارچه در اختیار صاحبین مجموعه ها و کارکنان آنها با امکان دسترسی های متنوع قرار دهد:

 نرم افزار یکپارچه مدیریت رستوران و کافه با دسترسی از هر جا

سالها از زمانی که فناوری های ویندوزی و نرم افزارهای نصبی در رستوران ها، کافه ها و فست فودها مورد استفاده قرار می گرفتند، گذشته. نرم افزارهای ویندوزی با محدودیت های بسیار و زحمات متعددی که برای مدیران کسب و کارها دارند، چندین سال است که در رستوران ها و کافه های متوسط و پیشرفته دنیا دیگر جایی برایشان نیست. برخی از دردسرهای این نرم افزارها عبارتند از عدم یکپارچگی داده ها، تحمیل سخت افزارهای خاص منظوره و عدم هماهنگی با موبایل، عدم دسترسی از هر جا، عدم راحتی در افزودن ویژگی های جدید، و کارکرد با قابلیت های سنتی، پر هزینه و پردردسر از لحاظ پشتیبانی و مشکلات فنی متعدد.

با توسعه اینترنت و دسترسی تقریباً همه افراد به اینترنت، نرم افزارهای ابری با کارآمدی و امنیت بیشتر و راحتی استفاده، جایگزین نرم افزارهای ویندوزی شده اند. برخی از مزایای نرم افزارهای ابریِ فروش و مدیریت رستوران و کافه عبارتند از: دسترسی مدیران و صاحبین رستوران و کافه به فروش و سلیقه مشتریان از هر جا حتی در خانه و در سفر تنها با گوشی موبایل، مجهز بودن به فناوری های جدید و قابلیت افزودن ویژگی های متعدد و یکپارچه به راحتی، یکپارچگی داده های رستوران و کافه از جمله داده های انبارداری، فروش، پرداخت مشتری، نظرسنجی و سلیقه و رفتار خرید مشتری، سازگاری با سلیقه مشتریان برای سفارش و پرداخت روی میز، سازگاری با نظرسنجی آنلاین و دریافت هوشمندانه نظرات مشتریان براساس فاکتور آنها.

چه چیزی برای مدیریت رستوران و کافه با اهمیت تر از دسترسی به داده های یکپارچه از هرجا و دریافت گزارش های مالی و آماری دقیق و تحلیل سلیقه مشتریان است؟

امکانات و مزایای نرم افزار ابری رستوران، کافه و فودکورت، مدیریت مجموعه های غذایی را از حالت قدیمی که به مدیریت میزان فروش خلاصه می شد، به مدیریت تصمیم سازی های هوشمندانه سوق می دهد، آن هم با راحتی دسترسی یکپارچه از هرجا. دیگر مزیت نرم افزار یکپارچه مدیریت رستوران و کافه، کاهش هزینه های نرم افزاری تا 4 برابر، کاهش هزینه های پرسنلی، افزایش راحتی استفاده، افزایش فروش از طریق استفاده موثر از داده ها و دیده شدن رستوران و کافه در اینترنت و گوگل است.

منو دیجیتال با قابلیت سفارش آنلاین

5555555

ALT Text: منو دیجیتال رستوران و کافه با قابلیت سفارش آنلاین و پرداخت آنلاین

منو دیجیتال اشتباها قراردادن همان تصویر منوهای کاغذی قدیمی روی کدهای QR نیست! منودیجیتال علاوه بر کاهش هزینه برای چاپ منوهای کاغذی و عدم دست به دست شدن منوها به ویژه با بروز پاندمی کرونا، چند مزیت منحصربفرد دیگر برای مجموعه های غذایی دارد:

1- کاهش هزینه های پرسنلی

2- راحتی سفارش مشتری

3- دیدن تبلیغات و پیشنهادهای رستوران و کافه در گوشی مشتری

4- افزایش میزان سفارش مشتری

برای اینکه سفارش مشتری را کمتر از 1 ثانیه در نرم افزار فروش رستوران و کافه یا نرم افزار صندوق خود دریافت کنید، پیشنهاد میکنیم به سایت ماپرا؛ اولین ارائه دهنده نرم افزار یکپارچه رستوران و کافه با قابلیت سفارش سرمیز مراجعه نمایید.

راه اندازی سایت و شعبه دیجیتال رستوران و کافه

همچنان که شعبه فیزیکی و حضوری جزء دارایی های صاحبین رستوران و کافه محسوب می شود، شعبه مجازی و دیجیتال با دامنه خودتان نیز از دارایی های شما به حساب می آید. دارایی که هزینه راه اندازی آن پایین، ولی ارزش آن برای افزایش فروش و برندینگ رستوران و کافه بسیار زیاد است.

بهترین نرم افزار رستوران و کافه باید قادر باشد بدون درگیرکردن شما با مسائل فنی و طراحی، شعبه مجازی رستوران و کافه شما را به طور یکپارچه راه اندازی کند. این نرم افزار باید بتواند اصول سئو و الگوریتم های گوگل را در سایت رستوران و کافه شما رعایت کند. امکان سفارش آنلاین از طریق شعبه دیجیتال یا سایت و اتصال به نرم افزار فروش و مدیریت رستوران و کافه از دیگر ویژگی های ضروری بهترین نرم افزار مدیریت مجموعه های غذایی است.

 فناوری پرداخت روی میز

66666666

سریعترین نرم افزار رستوران و کافی شاپ با فناوری پرداخت روی میز

فناوری پرداخت روی میز یا payment on the table از دیگر قابلیت های مهم برترین نرم افزار رستوران و کافه است. این ویژگی کمک می کند تا مشتری بدون اینکه نیاز باشد پای صندوق بیاید، پرداخت خود را راحت و سرمیز انجام دهد و رسید پرداخت را در گوشی خود دریافت کند. واضح است که علاوه بر ایجاد تجربه خوب مشتری، کاهش هزینه های سرسام آور رول کاغذی برای ارائه رسید مشتری، از دیگر مزایای استفاده از این فناوری است.

یکپارچگی پرداخت روی میز با نرم افزار مدیریت رستوران و کافه یا نرم افزار صندوق باعث می شود، صندوق دار و مهماندار در لحظه از پرداخت مشتری باخبر شوند. بهترین نرم افزار رستوران و کافه این قابلیت را در خود به صورت یکپارچه دارد تا شما به عنوان مدیر مجموعه هیچ جزئیاتی را از دست ندهید.

صدور فاکتور آنلاین و لینک پرداخت

گاهی نیاز است که مهماندار برای مشتری فاکتور ثبت کند، بهترین نرم افزار رستوران و کافه ویژگی های زیر را برای ثبت فاکتور با خود به همراه دارد:

1- ثبت آسان و راحت فاکتور یا صورتحساب

2- چاپ خودکار از پرینترهای مربوطه (در صورتیکه حتما نیاز به چاپ کاغذ دارید!)

3- نمایش تاریخچه خرید و امتیاز مشتری برای پیشنهاد شخصی سازی شده و منحصربفرد به او

4- امکان صدور فاکتور حتی با گوشیِ موبایلِ مهماندار

5- اتصال فاکتور به نرم افزار و سیستم صندوق

6- پیامک فاکتور به مشتری

7- مشاهده فاکتور با برند کافه رستوران شما در گوشی مشتری

8- ارسال لینک پرداخت به مشتری و امکان پرداخت آنلاین

9- مشاهده تمامی مراحل در سیستم صندوق و نرم افزار مدیریت رستوران و کافه از هرجا حتی با گوشی موبایل

نظرسنجی آنلاین و هوشمند

نظرسنجی از مشتریان در کنار گزارش های فروشِ محصول یا فروشِ منو به شما آمار خوبی برای مهندسی منو ارائه می دهد. نظرسنجی 3 فاکتور مهم دارد:

اول؛ نباید به نظرسنجی چشم در چشم اکتفا کرد، نظرسنجی کلامی و مستقیم، شاید برای برقراری رابطه خوب با مشتری باشد، اما داده های معتبری را در اختیار شما قرار نمی دهد، لذا حتما می بایست از نرم افزار نظرسنجی یکپارچه با سیستم مدیریت رستوران و کافه استفاده نمایید تا مشتری در خلوت خود، نظر واقعی اش را به شما منتقل کند.

دوم؛ نظرسنجی هوشمند و آنلاین رستوران و کافه می بایست براساس فاکتور خرید مشتری انجام شود، نه صرفاً یکسری سوالات از پیش مشخص شده! سوم؛ نظرسنجی آنلاین رستوران و کافه می بایست بلافاصله پس از خرید مشتری انجام شود. به این ترتیب مشتری هنوز تجربه را از یاد نبرده و اطلاعات دقیق تری گیر شما می آید. برای این منظور، بهترین راهکار، ارسال خودکار لینک نظرسنجی برای مشتریان است.

بهترین نرم افزار رستوران و کافه، این فاکتور ها را با برند شما و با رابط کاربری جذاب در اختیار مشتریانتان قرار می‌دهد.

باشگاه مشتریان و تحلیل سلیقه مشتریان

تحلیل سلیقه مشتریان رستوران و کافه و نمایش رفتار خرید آنها در داشبوردهای جذاب، از دیگر شاخص های بهترین نرم افزار مدیریت کافه و رستوران است. این تحلیل ها و گزارش ها به شما مدیر رستوران و کافه کمک می کند تا هزینه های تبلیغات خود را به مراتب کاهش دهید و از بازاریابی بازگشتی برای دعوت مجدد مشتریان به خرید از رستوران و کافه خود استفاده کنید.

باشگاه مشتریان هوشمند از الگوریتم های داده کاوی استفاده می کند تا شما اطلاعاتی همچون مجموع امتیاز مشتری، حجم خرید او، تازگی خرید، مدت زمان ارتباط او با کافه رستوران خود و دفعات خرید مشتری را در یک نگاه بدانید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا برمبنای گروهای مشتریان وفادار، مشتریان نامطمئن، مشتریان جدید و مشتریان بالقوه بهترین تصمیم گیری را برای پیشنهادهای هوشمندانه و افزایش سهم بازار داشته باشید.

امکان ارسال پیامک به گروه های مختلف مشتریان

بهترین نرم افزار مدیریت رستوران و کافه، امکان ارسال پیامک یا برقراری ارتباط مجدد با مشتری و دعوت او به خرید را برای شما فراهم می کند و این کار را به صورت هدفمند برای شما انجام می دهد. یعنی بتوانید براساس رفتار مشتری پیشنهاد ویژه به او دهید. این نرم افزار تحلیل رفتار مشتریان را در اختیار شما قرار میدهد تا در هزینه های ارتباط مجدد صرفه جویی کنید و با بهترین بازخورد، مشتری را در معرض پیشنهادهای ویژه رستوران و کافه خود قرار دهید.

سخن پایانی

در این نوشتار، 8 شاخص کلیدی برای انتخاب بهترین نرم افزار مدیریت رستوران و کافه ارائه شد. مهمترین ویژگی نرم افزار خوب رستوران و کافه، چیزی است که مدت ها به دنبالش بودید؛ مدیریت مدرن از هرجا حتی با گوشی موبایل (اندروید و iOS) و تسلط به همه جزئیاتِ فروش، پرداخت، و سلیقه مشتریان. ویژگی دیگر، یکپارچگی داده ها و ارائه امکانات متنوع و بروز است. طبق بررسی های ما، ماپرا به نشانی mupra.ir؛ اولین ارائه دهنده فناوری های نوین رستوران و کافه در کشور، توانسته شاخص های بهترین نرم افزار مدیریت رستورن و کافه را ثبت کند. با داشتن بهترین نرم افزار رستوران، کافه و فودکورت، با خیال راحت همه جزئیات فروش خود را در دست دارید و از هرجا بهترین تصمیم ها را برای افزایش سودآوری خواهید گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز