در سفر به بندرعباس حتما معبد هندوها را ببینید!

۱۴۰۱/۰۱/۳۱ - ۰۹:۴۱:۲۸
کد خبر: ۱۳۲۰۸۵۰
در سفر به بندرعباس حتما معبد هندوها را ببینید!
بندرعباس بدون هیچ تردیدی یکی از بهترین مقصد‌ها برای سفر داخلی است. اگر دوست دارید سفری هیجان‌انگیز و جذاب به سواحل خلیج‌فارس داشته باشید و هر‌چه دیدنی است ببینید ولی هنوز برای دیدن باشد، بلیط هواپیما تهران بندرعباس یکی از بهترین گزینه‌های برای تهیه بلیط است.

بندرعباس بدون هیچ تردیدی یکی از بهترین مقصد‌ها برای سفر داخلی است. اگر دوست دارید سفری هیجان‌انگیز و جذاب به سواحل خلیج‌فارس داشته باشید و هر‌چه دیدنی است ببینید ولی هنوز برای دیدن باشد، بلیط هواپیما تهران بندرعباس یکی از بهترین گزینه‌های برای تهیه بلیط است.

بندرعباس پر است از دیدنی‌ها و زیبایی‌هایی که برای دیدن آن‌ها باید وقت گذاشت و دوربینی برای ثبت خاطرات همراه داشت. یکی از دیدنی‌های تاریخی و زیبای بندرعباس معبد هندوها یا پرستشگاه بت گوران است. معبد هندوها در سال‌های 1300 تا 1344 شمسی محلی برای عبادت تعدادی از هندوهای بندرعباس بوده است. امروزه معبد هندوها که یکی از آثار ملی ایران است و به ثبت رسیده، از آثار مشهوری در منطقه است. مسافران و افراد زیادی برای بازدید به آن مراجعه می‌کنند.

در این‌مطلب می‌خواهیم درباره معبد هندوها صحبت کنیم و اطلاعاتی را درباره آن در‌اختیار شما قرار دهیم. اگر دوست دارید درباره آثار تاریخی اطلاعاتی داشته باشید یا قرار است در آینده‌ای نزدیک به بندرعباس سفر کنید، حتما این‌مطلب را مطالعه کنید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تاریخچه معبد هندوها

اگر در حال تهیه بلیط هواپیما بندرعباس تهران یا مسیر رفت‌وبرگشت به این‌شهر زیبا هستید بهتر است سری به جا‌های دیدنی آن بزنید. معبد هندوها یکی از آثار تاریخی باقی‌مانده از سال 1310 در بندرعباس است که گفته می‌شود حاکم وقت بندرعباس آن را بنا کرده است. این‌بنا در دوره قاجار محل عبادت هندوها بوده است.

محلی‌ها به دلیل این‌که هندی‌ها را گور یا گبر می‌دانستند، این‌محل را بت گوران نامیده بودند. معبد زیبایی‌های تاریخی و آثار فوق‌العاده‌ای دارد که برای همه قشر سنی با هر سلیقه‌ای جذاب و چشم‌نواز است. البته هندی‌ها بسیاری از مجسمه‌های معبد را در سال 1344 و زمان خروج از ایران، با خود بردند و معبد تبدیل به یک جاذبه گردشگری در بندرعباس شد.

معماری معبد و بخش‌های دیدنی آن

بعد از خرید بلیط رفت به بندرعباس و بلیط هواپیما بندرعباس تهران وقت آن است که برای سفر خود در این‌شهر زیبا برنامه‌ریزی کنید. زمان زیادی ندارید و بدون برنامه‌ریزی احتمالا در روز‌های آخر از کمبود وقت برای بازدید دیدنی‌ها ناراحت خواهید بود. یکی از محل‌هایی که بهتر است در لیست بازدید‌های خود داشته باشید، معبد هندوها است. اگر تصاویری از معبد دیده باشید، احتمالا متوجه معماری زیبا و منحصر‌به‌فرد بنا شده‌اید.

اتاق معبد هم طاقچه‌ها و قاب‌های زیبایی دارد. مجسمه کریشنا که خدای زن فلوت‌زن نامیده می‌شود یکی از آثار مهم معبد است. قسمت اصلی بنای معبد گنبد‌خانه است. در این‌قسمت بت اعظم قرار داشته و چهار طرف اتاق چهار نور‌گیر دارد. نقاشی‌های روی دیوار‌ها و راهروهایی که دور اتاق‌ها وجود دارد حس خوبی را به بازدید‌کنندگان می‌دهد و برای آن‌ها جالب و جذاب است. مرمت‌هایی به دلیل برخی خرابی‌های به وجود آمده از تغییرات آب‌وهوا روی معبد انجام شده است.

بازدید از معبد هندوها بندر‌عباس

معبد هندوها ارزش این را دارد که شما بلیط هواپیما تهران بندرعباس تهیه کرده و روزی را برای بازدید از آن به بندرعباس بروید. دیدنی‌های دیگری هم نزدیک این‌بنا هستند که موقعیت آن را برای مسافران بسیار عالی کرده است. شما به‌آسانی می‌توانید با استفاده از اتوبوس و سیستم حمل‌ونقل عمومی به معبد هندوها رفته و از آن بازدید کنید. امکانات مناسبی برای مسافران در محوطه معبد و اطراف آن فراهم شده است.

گردشگران و تور‌های بسیاری برنامه‌های سفر خود را طوری تنظیم می‌کنند که زمانی را برای بازدید از معبد هندوها داشته باشند. معبد هندوها موزه‌ای برای شناخت گذشته شهر است و اطلاعات بسیاری را از گذشته این‌سرزمین به شما می‌دهد. حتی اگر به تاریخ علاقه ندارید، بازدید از آثار تاریخی بندرعباس مانند معبد هندوها پر است از جذابیت‌هایی که آن‌ها را فراموش نخواهید کرد.

زمان بازدید از معبد هندوها

اگر می‌خواهید بلیط هواپیما تهران بندرعباس تهیه کنید، حتما سعی کنید یکی از فصل‌ها سرد سال را انتخاب کنید؛ زیرا هوای بندرعباس گرم و شرجی است. برای بازدید از معبد هندوها بهتر است ساعاتی از روز مانند ابتدای صبح یا غروب را انتخاب کنید تا گرمای هوا شما را اذیت نکند. نور‌پردازی خاصی در معبد هندوها وجود دارد که صحنه‌‌های شب آن را جذاب می‌کند. معبد هر روز به‌غیر‌از تعطیلات رسمی از ساعت 8 صبح تا 18 آماده بازدید مسافران و میهمانان است. برای ورود باید بلیطی را تهیه کنید که بهای آن برای ایرانی‌ها زیاد نیست.

سخن آخر

یکی از دیدنی‌های تاریخی و زیبای بندرعباس معبد هندوها است که در این‌مقاله سعی کردیم درباره آن نکاتی را بیان کرده و شما را تا حدودی با آن آشنا کنیم. اگر می‌خواهید بلیط هواپیما بندرعباس تهران یا مسیر عکس آن را تهیه کنید، حتما درباره آثار تاریخی و دیدنی بندرعباس هم تحقیق و مطالعه کنید.

این‌موضوع باعث می‌شود بتوانید از همه زمان‌ها سفر خود استفاده بهینه‌ای داشته باشید. دیدنی‌های بندرعباس مسافرتی فراموش‌نشدنی را در دفتر خاطرات شما ثبت خواهند کرد که مطالعه آن‌ها، شما را برای دفعات بعدی به آن دعوت خواهد کرد.

خبرگزاری برنا: محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز