راهنمای جامع نحوه انتخاب پمپ آب + انواع پمپ آب و مشخصات آن

۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۴:۲۸:۴۰
کد خبر: ۱۳۳۳۸۲۴
راهنمای جامع نحوه انتخاب پمپ آب + انواع پمپ آب و مشخصات آن
دوتا سؤال متداول که همیشه کاربران از ما می‌پرسند این است گه چگونه یک پمپ آب مناسب را انتخاب و خریداری کنیم؟ بعد از خرید چگونه پمپ آب را نصب کنیم؟

در این مقاله سعی داریم تا به جواب سؤال اولی بپردازیم. خرید هر محصول و وسیله‌ای شرایط خاص خودش را دارد. برای مثال شما باید به فاکتور و عوامل مختلفی در این زمینه توجه کنید. در ادامه شما به جواب سوالات خود می‌رسید در غیر این صورت می‌توانید با مشاوران سایت در این زمینه مشورت کنید.

انتخاب پمپ آب مناسب بین هزاران برند

همیشه شما موقع خرید لباس ورزشی بین نایک، آدیداس، ریباک و غیره باید یکی را انتخاب کنید. انتخاب بین این برندها صرفاً به تجربه و سلیقه شما باز می‌گردد. برای مثال فردی که عاشق طراحی لباس‌های نایک است به هیچ عنوان علاقه‌ای برای خرید لباس‌های ریباک ندارد. حال به نظر شما منظور ما چیست؟

اگر شما تازه کار باشید و برای اولین بار به دنبال خرید پمپ آب بروید در این صورت بدون تجربه انتخاب بین برندها بسیار سخت است و سردرگم خواهید شد. برندهای برتر در همه چیز بهترین هستند و شما باید به بازار اعتماد کنید اما یک نکته است که تمامی این کارها را سخت‌تر جلو می‌برد، متأسفانه برندهای محبوب همیشه اورجینال به فروش نمی‌رسند. ما برای اینکه شما راحت‌تر بتوانید به خرید بپردازید، برندهای محبوب پمپ آب را برای شما دسته بندی کردیم:

  • ایمر
  • شیمجه
  • دلتا
  • اف اند جی
  • دراپ
  • اسپرونی

در ابتدا شما باید تکلیف خودتان را مشخص کنید تمامی این برندها و شرکت‌ها به ساختن و تولید انواع پمپ مثل پمپ سیرکولاتور پرداختند در نتیجه شما می‌توانید پمپ برند دلخواه خود را از سولار مکانیکال با تخفیف ویژه و به صورت پرداخت درب منزل خریداری کنید.

1

کدام نوع پمپ آب را باید خریداری کنیم؟

حال به مهم‌ترین قسمت مقاله، یعنی آشنایی با انواع پمپ آب می‌رسیم. خیلی از افراد گمان می‌کنند تنها با سرچ کردن پمپ آب و انتخاب بهترین برند برایشان کار تمام است. اما آیا تا به حال از خودتان پرسیدید که اگر پمپ آب را اشتباهی انتخاب و خریداری کنید؛ چه اتفاقی می‌افتد؟

هر نوع پمپ آب کار مخصوص به خود را انجام می‌دهد و بر اساس هد و دبی دسته بندی می‌شوند. شما ابتدا باید مشخص کنید پمپ آب را برای چه جایی نیاز دارید. پمپ‌های آب خانگی به طور کلی به دو دسته بشقابی و جتی دسته بندی می‌شوند اما پمپ‌های دیگر مثل پمپ سیرکولاتور، پمپ شناور، پمپ آب کشاورزی و پمپ کفکش نیز وجود دارند.

پارامترهای مهم در هنگام خرید پمپ آب

تا اینجای کار کمی با خرید پمپ آب و انتخاب برندهای مختلف آشنا شدید. همان‌طور که متوجه شدید؛ هر پمپ ساختار و کارایی خاص خودش را دارد. یک سری پارامترهای مشخصی برای خرید پمپ آب است که باید به آن توجه کنید. از پارامترهای مهم که باید قبل از خرید باید به موارد زیر اشاره کنیم

  • میزان مصرف انرژی پمپ: شما باید متناسب با میزان آب مصرفی خود، پمپ آب خود را خریداری کنید. برای مثال انتخاب پمپ آب با قدرت بالا اصلاً برای ساختمان مسکونی و کوچک توصیه نمی‌شود؛ زیرا فقط و فقط باعث افزایش هزینه و انرژی می‌شود.
  • نمودار پمپ : معمولا بر روی برچسب و مشخصات پمپ‌های آب نموداری وجود دارد که دبی و هد پمپ را نشان می‌دهند. این دو با یکدیگر رابطه معکوس داشته و پمپ‌ها را بر اساس فشار یا ارتفاع هد بررسی می‌کند. برای مثال پمپ‌هایی که هد بالایی دارند در واقع دبی پایینی دارند.
  • کیفیت پمپ: برای خرید پمپ آب با کیفیت، فقط به قیمت توجه نکنید. برای خرید با کیفیت باید به اصل و تقلبی بودن محصول بسیار توجه کنید.
  • سر و صدای پمپ: معمولا پمپ‌های بشقابی از باقی پمپ‌ها کم سر و صداتر هستند. ولی عموماً اگر جایی مشاهده کردید که پمپ بی‌صدا می‌فروشند؛ بدانید مشکلی وجود دارد. برای کم کردن سر و صدای پمپ می‌توانید از عایق صدا استفاده کنید.

2

انتخاب فروشگاه مناسب برای خرید پمپ آب

اولین نکته که باید به آن توجه کنید، انتخاب فروشگاه مناسب در زمینه خرید تجهیزات صنعتی و آب‌رسانی مناسب است. امروزه به دلیل افزایش تقلب در این بازار باید مراقب افراد کلاه‌بردار و سودجو باشید تا سر شما را کلاه‌ نگذارند. اولین نکته و مهم‌ترین آن برای انتخاب فروشگاه مناسب این است که مطمئن شوید؛ تمامی محصولات همراه با خدمات پس از فروش و گارانتی به فروش می‌رسند.

به جز این موضوع باید به تخفیف و خدمات باشگاه مشتریان حواستان باشد. شما می‌توانید هر چند وقت یک‌بار از فروشگاه معتبر هدایایی مثل برگ تخفیف دریافت کنید. فروشگاه معتبر باید دارای سایتی منظم و حرفه‌ای باشد تا تمامی نیازهای شما را به صورت اینترنتی نیز فراهم کند و شما تنها با یک کلیک بتوانید محصول مورد نیاز خود را دریافت کنید.

آیا قمت پمپ آب نشان دهنده کیفیت آن است؟

خیلی از افراد به دنبال خرید گران‌ترین پمپ آب هستند اما آیا این موضوع درست است؟ توجه کنید شاید شما پمپی با ظرفیت بسیار کم برای یک ساختمان با متراژ کم نیاز داشته باشید. در این صورت حتماً پمپ آب از قیمت پایینی برخوردار است. در نتیجه به طور کلی نمی‌توان قیمت پمپ را مفهوم بر کیفیت آن تعیین کرد. اما یک موضوع مهم این است که اگر جایی با قیمت های فضایی یعنی بسیار پایین یا بسیار بالا برخورد کردید؛ باید متوجه تقلبی بودن محصولات آن شرکت شوید.

متأسفانه امروز به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی مردم به دنبال خرید پمپ آب ارزان هستند اما آیا این کار درست است؟ در این صورت شما  نباید از این موضوع خوشحال شوید چون حتماً این محصول تقلبی بوده و در آینده به شما ضرر خواهد رساند.

3

 چرا نباید پمپ تقلبی خریداری کنیم؟

شاید برای شما هم سؤال شده باشد که چرا نباید از پمپ تقلبی استفاده کنیم؟ یا مگر چه ایرادی دارد یک پمپ اصل و اورجینال خریداری نکنیم؟ دوست عزیز شما باید آینده نگر باشید، برای مثال شما پمپ تقلبی خریداری کردید این پمپ به دلیل طول عمر کم، حداقل 3 ماه حتی کمتر کار خواهد کرد و شما باید دوباره به خرید پمپی نو اقدام کنید.

درصورتی که می‌توانید تنها با پرداخت هزینه‌ای بالاتر پمپ باکیفیت‌تری خریداری کنید که حداقل 3 سال عمر می‌کند. حال به نظر شما کدام کار درست‌تر است؟ توجه کنید که این یک مثال بوده و حتی امکان دارد پمپ تقلبی فقط در 10 روز درست کار خود را انجام دهد.

4

سخن آخر

بعد از انتخاب نوع پمپ آب، برند و فروشگاه معتبر، شما بدون دغدغه‌ای به خرید خود می‌پردازید. انتخاب فروشگاه مناسب که تیر مرحله آخر است، بر عهده شما قرار دارد اما شما می‌توانید با سر زدن به سایت سولار مکانیکال به خرید تجهیزات صنعتی با تخفیف ویژه و کیفیت‌های بالا بپردازید. در این سایت برای شما قسمتی فراهم شده که می‌توانید در صورت نیاز قبل از خرید با مشاوران سایت به صوت رایگان به مشورت بپردازید و حتی گزینه تحویل درب منزل را انتخاب کنید تا در صورت انتخاب نامناسب محصول را به شرکت پس بفرستید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز