روش های دریافت اقامت اسپانیا با سرمایه گذاری

۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۱:۵۶:۵۴
کد خبر: ۱۳۳۵۲۴۶
روش های دریافت اقامت اسپانیا با سرمایه گذاری
در سال‌های اخیر اسپانیا با دریافت رتبه 14 قدرت اقتصادی و رتبه 10 از لحاظ کیفیت زندگی در جهان، تبدیل به یک کشور مناسب برای سرمایه‌گذاری و زندگی شده است. در پی کسب این موقعیت‌های اسپانیا، افراد زیادی از سراسر جهان به دنبال روش‌هایی برای دریافت اقامت این کشور هستند. سرمایه‌گذاری در اسپانیا از طریق خرید ملک یا ثبت شرکت و حتی تمکن مالی از روش‌های اقامت به این کشور شمرده می‌شوند.

اما همان‌طور که می‌دانید، دریافت اقامت سرمایه گذاری اسپانیا با روش‌های گفته شده کار آسانی نیست و باید بر طبق اصول و مراحل آن پیش بروید. امروزه مؤسساتی مانند مؤسسه پارسیس به کمک وکلا و تیم متخصص خود، با بررسی روش‌های سرمایه‌گذاری و دریافت اقامت قانونی کار شما را راحت‌تر کرده‌اند.

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید ملک

کشورهای اروپایی مانند اسپانیا، برای اینکه بتوانند برنامه‌های خود را توسعه دهند، نیاز به جذب سرمایه دارند. به ‌همین دلیل راه‌ها و طرح‌های مختلفی ارائه دادند تا با روش‌های مختلف، در کشور خود سرمایه جذب کنند. یکی از این راه‌ها سرمایه‌گذاری در اسپانیا از طریق خرید ملک است.

 در دو سال اخیر با شیوع ویروس کرونا اقتصاد جهان دچار آسیب جدی شد که کشور اسپانیا هم از این قاعده مستثنی نبود. ازاین‌رو پیش‌بینی می‌شود که قیمت ملک در این کشور 10 الی 15 درصد کاهش یابد؛ پس سال 2022 سال مناسبی برای خرید ملک در این کشور است؛ زیرا با این ‌کار در سال‌های بعد با افزایش قیمت ملک، سود خوبی خواهید کرد و از طرفی می‌توانید اقامت کشور اسپانیا را کسب کنید.

با وجود مزایای خوب این روش برای کسب اقامت در اسپانیا، باید به چند مورد توجه کرد. برای خرید ملک در اسپانیا می‌توانید از 150 هزار یورو تا 500 هزار یورو سرمایه‌گذاری کنید؛ اما اگر ارزش ملک خریداری شده زیر 500 هزار یورو باشد شما نمی‌توانید اقامت دائم کشور را دریافت کنید. در این صورت، اقامت 1 ساله کسب کرده و بعد از آن می‌توانید، 2 بار دیگر به مدت 2 سال تمدید کنید و بعد از گذشت 5 سال، برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید. توجه داشته باشید که شرط تمدید اقامت در این روش، این است که شما باید هرسال به مدت 6 ماه (حداقل 184 روز) در اسپانیا حضور داشته باشید. توجه کنید درصورتی‌که ملک خریداری شده به ارزش 500 هزار یورو باشد با دریافت گلدن ویزای اسپانیا بدون نیاز به شرایط خاصی پس از 5 سال، اقامت دائم و بعد از 10 سال، پاسپورت و تابعیت اسپانیا شامل شما خواهد شد.

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی

از دیگر روش‌های ارائه شده توسط اسپانیا، سرمایه‌گذاری در اسپانیا از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی است. همان‌طور که از نامش مشخص است، در این روش باید نشان دهید که شما، بدون حمایت دولت اسپانیا و بدون نیاز به درآمد یا استخدام توسط کارفرماهای دیگر تمکن مالی کافی برای امرار معاش خود را دارد. شرایط این نوع سرمایه‌گذاری هم این‌گونه است که مبلغ 30 هزار یورو برای متقاضی اصلی، مبلغ 8 هزار یورو برای همسر و 7 هزار یورو برای هر یک از فرزندان زیر 18 سال نیاز است تا اقامت 1 ساله کسب شود؛ بعد از 1 سال با نشان‌دادن همان مبلغ در حساب همه افراد گفته شده، اقامت برای 2 سال تمدید می‌شود که برای 2 بار می‌توانید این کار را انجام دهید. بعد از گذشت 5 سال و با رعایت این قوانین می‌توانید اقامت دائم اسپانیا را کسب کنید.

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق ثبت شرکت

روش دیگر سرمایه‌گذاری برای مهاجرت و دست‌یابی به اقامت اسپانیا، سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق ثبت شرکت است. روش ثبت شرکت در اسپانیا نسبت به روش‌های گفته شده، سرمایه کم‌تری نیاز دارد از طرفی با راه‌اندازی کسب‌وکار در این کشور، درآمد و سود هم خواهید داشت.

برای ثبت شرکت در اسپانیا بر اساس نوع شرکتی که قصد دارید راه‌اندازی کنید سرمایه متفاوتی نیاز دارید. این شرکت‌ها عبارت‌اند از:

شرکت مالکیت فردی: برای این شرکت‌ها نیاز به سرمایه اولیه ندارید، اما باید در برابر تعهدات خود و بدهی‌های شرکت مسئول باشید.

شرکت با مسئولیت محدود یا SRL: برای ثبت این شرکت‌ها به 5 نفر با حداقل سرمایه 3 هزار یورو نیاز است. اگر میزان سرمایه افزایش یابد تعداد نفرات هم می‌تواند افزایش یابد. افراد در این شرکت‌ها بر اساس سهم خود مسئول هستند.

شرکت با مشارکت محدود ساده و مشارکت سهام: برای ثبت این شرکت‌ها نیاز به سرمایه اولیه‌ای ندارید. شرکت مشارکت محدود یک شرکت شخصی است که توسط شرکا اداره می‌شود و شرکت با مشارکت سهام مجموعه‌ای از سهام‌داران هستند که هر سهام‌دار به‌اندازه سهم خود مسئولیت دارد.

شرکت مشارکت عمومی: در این نوع شرکت‌ها یک شخص، صاحب شرکت است و توسط شرکا اداره می‌شود. نیاز به 2 شریک دارد که سرمایه اولیه‌ای نمی‌خواهد؛ اما در صورت بدهی شرکت همه شرکا مسئول هستند.

شرکت سهامی عام SA: این نوع شرکت‌ها برای شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی است که برای راه‌اندازی آن 60 هزار یورو نیاز که می‌توانید یک‌جا و یا در مدت 1 سال به حساب شرکت منتقل کنید. تصمیمات این شرکت با اکثریت اعضا گرفته می‌شود و سهام‌داران مسئولیتی در قبال بدهی شرکت ندارند.

اهمیت دریافت مشاوره از مؤسسه پارسیس

باتوجه‌به مطالب گفته شده دانستیم که راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری و کسب اقامت کشور اسپانیا وجود دارد. برای اینکه بتوانید راه مطمئن و بهتری را نسبت به شرایط اقتصادی خود انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم از مشاورین پارسیس کمک بگیرید. مؤسسه پارسیس با سال‌ها تجربه موفق در زمینه مهاجرت و اقامت کشور اسپانیا، شما را در رسیدن سریع و بدون مشکل به مقصد راهنمایی می‌کند.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز