تیبا ۲ یا ۲۰۶ تیپ ۲؟

۱۴۰۱/۰۴/۰۶ - ۱۷:۲۶:۱۷
کد خبر: ۱۳۴۴۳۶۳
تیبا ۲ یا ۲۰۶ تیپ ۲؟
اگر به دنبال خرید یک خودروهای هاچ بک ایرانی و تولید داخل هستید، انتخاب میان خرید تیبا 2 یا خرید 206 می‌تواند برای شما چالش برانگیز باشد. این دو خودرو محصول دو کارخانه خودروسازی مختلف سایپا و ایران خودرو بوده و البته مشخصات ظاهری و فنی متفاوتی دارند.

از این‌روی اگر قصد خرید تیبا ۲ را دارید یا از طرفی میان این خودرو و خرید ۲۰۶ تردید دارید، باید تحقیق بیشتر و کاملی در خصوص تفاوت‌ها و مشخصات هر یک به عمل بیاورید. برای تصمیم بهتر لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

تفاوت‌های پژو 206 و تیبا 2 به لحاظ مشخصات ظاهری

اگر بخواهیم یکی از این دو خودرو را به لحاظ ظاهر نسبت‌به دیگری برتری بدهیم، بیشتر مردم، 206 را ترجیح خواهند داد. فرم طراحی و خطوط جذاب‌تری که در ساختار بدنه پژو 206 وجود دارد، باعث شده تا این خودرو به محصولی شیک و درخورتر تبدیل شود. این درحالی است که طراحی تیبا 2 انتقادات زیادی را به سمت خود جلب کرده و به لحاظ مشکلاتی که در بدنه آن از نظر زیباشناختی خودرو وجود دارد، نمی‌توان آن را رقیب جدی برای 206 دانست.

به داخل کابین که برویم، باز اوضاع دگرگون می‌شود. تجربه رانندگی با تیبا 2، اگر چه کمی سریع‌تر و پرقدرت‌تر است؛ اما رفاهی که سرنشینان جلوی 206، از آن بهره می‌برند، سرنشینان جلوی تیبا ۲، کمتر احساس خواهند کرد. فرم صندلی‌ها و میزان راحتی آن‌ها در مقایسه با قالب صندلی‌های به کار برده شده در تیبا 2، قابل تامل است. اما در بخش صندلی‌های سرنشینان عقب، باز می‌توانیم به لحاظ فضا، تیبا 2 را جلوتر بدانیم. فرم کابین پژو ۲۰۶، به شکلی است که سرنشینان عقب، فضای مناسبی در سفرهای طولانی، ندارند.

2

با این حساب به‌نظر می‌رسد که برای خرید یکی از این دو خودرو باید پیش از هر چیزی به نوع کاربری و انتظاری که از آن دارید، فکر کنید. اگر قرار است به عنوان یک خانواده چند نفره از خرید تیبا 2 یا خرید 206 بهره ببرید، احتمالا فضای داخلی پژو 206، برای شما چندان رضایت بخش نخواهد بود. این در حالی است که برای خانواده‌های دو نفره یا استفاده شخصی، پژو 206؛ فضای مناسبی داشته و می‌تواند گزینه معقولی محسوب شود.

تفاوت‌های پژو 206 و تیبا 2 به لحاظ مشخصات فنی

اما اگر بخواهیم به سراغ تفاوت‌های این دو خودرو به لحاظ مشخصات فنی برویم، موازنه قدرت کمی جابه‌جا می‌شود. در حالی‌که پژو 206 تیپ 2، دارای موتور 1400 سی سی با 8 سوپاپ است، در خودروی تیبا 2، موتور با قدرت بالاتر یعنی 1500 سی سی و همان 8 سوپاپه را داریم. به همین تناسب توان خروجی و گشتاور خودروی تیبا 2 نیز در مقایسه با پژو 206، برتر بوده و این باعث می‌شود که برای خرید تیبا 2 یا خرید 206، تا حدودی دستخوش تردید شده و برتری ابتدایی ظاهری 206، متزلزل به نظر برسد.

3

میزان قدرت پژو 206، معادل 75 اسب بخار بوده و گشتاور آن به 118 نیوتن متر می‌رسد. این درحالی است که قدرت تیبا 2، به‌اندازه 87 اسب بخار بوده و گشتاور آن نیز 128 نیوتن‌متر است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید با برتری پیشرانه تیبا 2 در مقایسه با پژو 206، عجیب نیست که گشتاور و قدرت این خودرو نیز در برابر محصول ایران خودرو، با برتری همراه باشند.

به‌جز این، تیبا 2، شتاب صفر تا 100 را در مدت 13 ثانیه طی کرده و در خصوص خودروی پژو 206، این مدت به 14.1 ثانیه می‌رسد. در مورد حداکثر سرعت اما این دو دارای حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت هستند. مصرف سوخت ترکیبی تیبا 2، معادل 6.9 لیتر در صد کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی 206، 6.4 لیتر در صد کیلومتر است. درنهایت باید گفت که هر دوی این خودروها به گیربکس 5 سرعته دستی مجهز هستند.

مقایسه تیبا 2 و پژو 206 به لحاظ امکانات رفاهی

اگر بخواهیم به این دو خودرو به لحاظ امکانات رفاهی امتیازی بدهیم، در حقیقت هیچ‌یک آن‌قدرها سربلند از این آزمون بیرون نخواهند آمد. نه خودروی تیبا 2 و نه پژو 206؛ هیچ یک محصول قابل توجهی به لحاظ آپشن‌های رفاهی نبوده و امکانات و تجهیزات خاصی ندارند. از جمله آپشن‌های رفاهی این دو خودرو‎، می‌توان به فرمان هیدرولیک، شیشه بالا بر برقی، چراغ مه شکن، تنظیم دستی صندلی‌ها و... اشاره کرد.

تفاوت 206 و تیبا 2 به لحاظ قیمت

قیمت تیبا 2 در مقایسه با قیمت 206 تا حدودی مناسب‌تر بوده و این گزینه نیز باعث می‌شود تا افرادی که بودجه کمتری دارند، خرید تیبا 2 را به‌عنوان یک خودروی اقتصادی‌تر، ترجیح بدهند. هرچند که شاید شما به خرید محصولات ایران خودرو علاقه‌ی بیشتری داشته باشید.

کلام آخر

در مقایسه کوتاهی که بین دو خودروی تیبا 2 و 206 داشتیم، به نظر می‌رسد که برای افراد مختلف خرید تیبا 2 و خرید 206، به‌عنوان دو گزینه مناسب در شرایط متفاوت، مطرح باشد. درنهایت شما بگویید، تیبا 2 یا 206 تیپ 2 را ترجیح می‌دهید؟

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز