راه های دریافت اقامت ترکیه

۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - ۱۳:۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۳۴۶۵۵۱
راه های دریافت اقامت ترکیه
تب مهاجرت و دریافت اقامت ترکیه این روزها به شدت بالا رفته و بسیاری از افراد قصد دارند باقی‌مانده عمر و زندگی خود را به تنهایی یا به‌همراه خانواده در این کشور سپری کنند.

تب مهاجرت و دریافت اقامت ترکیه این روزها به شدت بالا رفته و بسیاری از افراد قصد دارند باقی‌مانده عمر و زندگی خود را به تنهایی یا به‌همراه خانواده در این کشور سپری کنند. این افراد شاید اطلاعات کافی در زمینه دریافت اقامت ترکبه و روش‌های آن نداشته باشند. به‌همین دلیل ابتدا باید با آخرین قوانین کشور ترکیه درباره چگونگی اخذ شهروندی ترکیه با اتباع خارجی، آشنا شوند و از بین روش‌های گوناگونی که برای اقامت ترکیه وجود دارد؛ مناسب‌ترین روش را انتخاب کنند. هر چه میزان آگاهی در رابطه با یک موضوع بیشتر باشد؛ سپری کردن مراحل آن راحت‌تر خواهد بود. در این مقاله قصد داریم در رابطه با راه‌های دریافت اقامت ترکیه، توضیح دهیم و در انتهای مقاله نیز بهترین شرکت مهاجرتی ارائه دهنده خدمات مربوط به اقامت ترکیه را معرفی کنیم.

دلیل علاقه مردم ایران به اخذ شهروندی ترکیه چیست؟

یکی از دلایل علاقه به دریافت اخذ شهروندی ترکیه این است که  ایرانیان برای داشتن یک زندگی رویایی ترجیح می‌دهند که کشور ترکیه را برای مهاجرت انتخاب کنند. آمارها نشان می‌دهد که بیش از سی‌ هزار ایرانی در حال حاضر مقیم ترکیه هستند. اخیراً تعداد آموزشگاه‌های برگزار کننده کلاس‌های آموزش زبان استانبولی نیز رو به افزایش است. اما سوالی که در ذهن بسیاری از افراد شکل می‌گیرد این است که چرا در ایران از بین این همه کشور اروپایی و آمریکایی، دریافت اقامت ترکیه طرفداران بیشتری دارد؟ برای پاسخ به این سوال دلایل مختلفی را می‌توان در نظر گرفت. یکی از این دلایل، افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی بین ایران و ترکیه است. با توجه به نزدیکی مسافت ایران و کشور ترکیه برای سفرهای زمینی و هوایی هیچ مشکلی وجود ندارد. این کشور تنها کشوری است که روابط خود را با وجود تحریم‌ها حفظ کرده است. دلیل دیگری که برای علاقه‌مندی ایرانیان به دریافت اقامت ترکیه می‌توان ذکر کرد نزدیک بودن فرهنگ‌های این دو کشور است. فرهنگ مردم ترک زبان ترکیه، شباهت بسیار زیادی به فرهنگ مردم ایران دارد. همچنین برای ادامه تحصیل نیز می‌توان از امکانات آموزشی این کشور استفاده کرد. برای رفت و آمد به ایران نیز لازم نیست هزینه‌های زیادی پرداخت شود؛ زیرا هزینه سفر هوایی و زمینی با هواپیما و اتوبوس ارزان است. سرمایه‌گذاران ایرانی با امنیت کامل می‌توانند در کشور ترکیه سرمایه‌گذاری کرده و سود بسیار خوبی به دست بیاورند. این کشور مانند یک پل بین کشورهای آسیایی و اروپایی عمل می‌کند و ایرانیان برای وارد شدن به داخل این کشور، نیازی به اخذ ویزا ندارند.

آشنایی با راه‌های دریافت اقامت ترکیه

برای دریافت اقامت ترکیه راه‌های متعددی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • دریافت اقامت ترکیه از طریق ازدواج

یکی از راه‌های دریافت اقامت ترکیه ازدواج در این کشور است. برای اقامت از طریق ازدواج، فرد باید بالای هجده سال سن داشته باشد و با یک فرد ترکیه‌ای زندگی مشترک خود را آغاز کند. شرط ارائه اقامت دائم به این فرد این است که حداقل باید سه تا پنج سال از عقد آن‌ها بگذرد. مهمترین‌ شروط دریافت اقامت ترکیه از طریق ازدواج به اثبات رسیدن تمکن مالی، عدم سوء سابقه و داشتن خانه است.

برای ازدواج در ترکیه، متقاضی ابتدا باید به کنسولگری ایران در این کشور مراجعه کند. در مرحله بعدی وزارت خارجه ترکیه باید ازدواج را به تایید برساند. تمام آزمایش‌های مربوط به ازدواج در مراکز درمانی دولتی ترکیه به صورت رایگان انجام می‌شود. بعد از انجام آزمایش باید در یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی فرم‌های مربوط به ازدواج توسط زن و شوهر امضا شود. ترجمه پاسپورت، هزینه‌های مربوط به رفت و آمد، تعیین وقت برگزاری مراسم عقد در شهرداری یا مکانی غیر از شهرداری مراحل بعدی ثبت ازدواج در ترکیه محسوب می‌شوند.

  • دریافت اقامت ترکیه از طریق اقامت توریستی با اخذ پاسپورت ترکیه

اقامت توریستی امروزه به‌عنوان پرطرفدارترین راه دریافت اقامت ترکیه محسوب می‌شود‌. با توجه به جاذبه‌های توریستی کشور ترکیه، سالیانه افراد زیادی از سراسر جهان از جمله ایران با اخذ پاسپورت ترکیه برای بازدید از جاهای دیدنی به این کشور مسافرت می‌کنند. کسانی که قصد دارند سفر سه ماه به ترکیه داشته باشند؛ به ویزا احتیاجی ندارند‌ و با به‌همراه داشتن پاسپورت هم می‌توان وارد این کشور شد. کسانی که به‌عنوان توریست وارد ترکیه می‌شوند با اجاره خانه در این کشور می‌توانند برای دریافت اقامت ترکیه به مدت یک سال اقدام نمایند‌. آسان بودن شرایط اجاره و قیمت ارزان از مهم‌ترین مزایای اجاره خانه در ترکیه برای اخذ اقامت به شمار می‌رود‌. با دریافت ویزای توریستی نمی‌توان در این کشور به کار یا تحصیل مشغول شد‌. مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت ترکیه از طریق سفر توریستی به این کشور عبارتند از: پاسپورت، فرم درخواست ویزا، دو قطعه عکس رنگی پرسنلی، بیمه درمانی، اثبات تمکن مالی، پرداخت هزینه‌های ویزای توریستی ترکیه.

  • دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در این کشور

خرید ملک در ترکیه به‌عنوان پرطرفدارترین روش‌های دریافت اقامت ترکیه، متقاضیان بسیار زیادی دارد. در سال‌های اخیر تعداد زیادی از سرمایه‌داران ایرانی از طریق خرید ملک‌های با ارزش بیش از 400 هزار دلار، اقامت این کشور را دریافت کرده‌اند. ملکی که خریداری شده را به مدت سه سال نمی‌توان معامله کرد. کسانی که توانایی مالی برای خرید ملک در این کشور را ندارند؛ می‌توانند برای دریافت وام و خرید اقساطی ملک اقدام کنند. در خرید اقساطی باید مبلغی را به‌عنوان پیش‌پرداخت و مابقی را به صورت اقساط چند ماهه پرداخت کنید. فقط در صورتی می‌توان اقامت ترکیه از طریق خرید ملک را تمدید کرد که ملک هنوز فروخته نشده و فرد مالک آن باشد. قیمت ملک در برخی از مناطق مانند استانبول، آنکارا و ازمیر گران‌تر از مناطقی مانند آنالیا، مارماریس و آنتالیا می‌باشد.

  • دریافت اقامت ترکیه از طریق ادامه تحصیل در این کشور

یکی از پرطرفدارترین راه‌های دریافت اقامت ترکیه، ادامه تحصیل در این کشور است. نظام آموزشی کشور ترکیه برای ایرانیان شرایطی ایجاد کرده است که بتوانند با تحصیل در دانشگاه‌های این کشور اقامت تحصیلی به دست آورند. هزینه‌های مربوط به تحصیل در ترکیه نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین‌تر است. افرادی که قصد دریافت اقامت ترکیه از طریق اقامت تحصیلی را دارند؛ باید مدارکی شامل عکس، پاسپورت، دعوت نامه دانشگاه ترکیه‌ای، اظهارنامه تمکن مالی، نامه سوپروایزر، بالا بودن نمره زبان انگلیسی از نمره شش را تحویل دهند‌. برای دانش آموزانی که سن آن‌ها پایین‌تر از هجده سال است؛ ارائه رضایتنامه الزامی می‌باشد. به فرزند و همسر کسانی که دارای اقامت تحصیلی ترکیه هستند نیز اقامت داده می‌شود. هزینه تحصیل در ترکیه ماهانه تقریبا چیزی حدود 400 دلار است. به هزینه‌های خوراک، پوشاک، حمل و نقل، سرگرمی، اقامت باید هزینه‌های خرید کتاب را نیز اضافه کنیم. البته این هزینه‌ها میانگین است و هر فرد با توجه به سبک زندگی و درآمدی که دارد؛ ممکن است هزینه‌های بیشتر یا کمتری را خرج کند.

  • دریافت اقامت ترکیه از طریق کار در این کشور

آخرین راهی که برای دریافت اقامت ترکیه معرفی می‌کنیم کار در این کشور است‌. با توجه به شرایط اقتصادی خوب و مساعد کشور ترکیه، بسیاری از جوانان ایرانی با گرفتن پاسپورت ترکیه این کشور را برای کار انتخاب می‌کنند. موقعیت جغرافیایی مناسب یکی از مهمترین دلایل رونق اقتصادی ترکیه به شمار می‌رود‌. کسانی که می‌خواهند اقامت کاری ترکیه را دریافت کنند؛ باید از سوی یک کارفرما در ترکیه دعوتنامه شغلی دریافت نمایند. یکی دیگر از روش‌های کاریابی در این کشور جستجو در اینترنت است‌. افراد متقاضی از طریق مراجعه حضوری به موسسات بین‌المللی کاریابی نیز می‌توانند جویای کار باشند. مدت اقامت کاری در ترکیه یک سال است. فقط در صورتی می‌توان بعد از اتمام این مدت را تا دو سال دیگر تمدید کرد که در همان شغل قبلی مشغول به کار باشید. اگر کسی بیش از شش سال در کشور ترکیه سابقه کاری داشته باشد؛ اقامت دائم این کشور را دریافت خواهد کرد. در سال‌های اخیر تعداد جوانان ایرانی که برای کار ایران را به مقصد ترکیه ترک کرده‌اند؛ روز به روز در حال افزایش است.

دریافت اقامت ترکیه با کمک گروه هلدینگ سرمایه‌گذاری کینگ

کسانی که قصد دارند با استفاده از روش‌های مختلفی مانند خرید ملک، اقامت توریستی، اقامت تحصیلی، ازدواج در ترکیه و کار اقامت این کشور را به دست بیاورند؛ باید به سایت گروه هلدینگ و سرمایه‌گذاری کینگ با آدرس اینترنتی https://thekingproperty.co مراجعه کنند. این شرکت معتبر با داشتن مجوزهای قانونی به متقاضیان کمک می‌کند که مراحل اخذ شهروندی ترکیه را به صورت قانونی و با سرعت بالاتر انجام دهند. آغاز فعالیت شرکت هلدینگ و سرمایه‌گذاری کینگ، حدود شانزده سال پیش بود. این شرکت در طول این سال‌ها بیشتر از صد پروژه موفق را با کمک وکلای پایه یک دادگستری به اتمام رسانده است. اولین مسئله‌ای که برای این گروه اهمیت بسیار زیادی دارد؛ رضایت کامل مشتریان است.

این شرکت ترکی تخفیف‌های بسیار خوبی را ارائه داده و خدمات خود را به تمام افراد از هر ملیتی ارائه می‌کند. گروه هلدینگ و سرمایه‌گذاری کینگ دو شعبه معتبر در شهر استانبول ترکیه دارد‌. آدرس دفتر مرکزی این شرکت واقع در منطقه ساریر استانبول، برج اسکای لند، شعبه موجود در غرب، کنار اداره تاپو و شهرداری قرار گرفته است. برای اطمینان از اعتبار و بالا بودن کیفیت خدمات شرکت هلدینگ کینگ می‌توانید؛ میزان رضایت مشتری‌های قدیمی‌تر را به دست آورید. بالا بودن درصد اخذ شهروندی ترکیه توسط هلدینگ کینگ نیز یکی دیگر از دلایل معتبر بودن این شرکت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز