دلایل خرابی و سوختن بک لایت تلویزیون

۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - ۰۹:۵۱:۵۲
کد خبر: ۱۳۴۶۸۴۵
دلایل خرابی و سوختن بک لایت تلویزیون
اکثر تلویزیون ها دارای یک مدار داخلی هستند که تغییرات ناگهانی بار را تشخیص داده با رسیدن به یک ولتاژ مشخص ، دستگاه را خاموش می کند.

اکثر تلویزیون ها دارای یک مدار داخلی هستند که تغییرات ناگهانی بار را تشخیص داده با رسیدن به یک ولتاژ مشخص، دستگاه را خاموش می کند.  ال ای دی ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند و نور تولید شده توسط ال ای دی های داخل تلویزیون تا زمانی که نور پس زمینه از کار بیفتد، خوب کار می کند. اما هنگام خرابی یا سوختن بک لایت تلویزیون یا نور پس زمینه تلویزیون، صفحه نمایش کم نور می شود.

خرابی و سوختن بک لایت تلویزیون ممکن است به دلایل مختلفی از جمله فرسودگی ال ای دی ها و خرابی مدار محرک رخ دهد در بسیاری از موارد نور پس زمینه باعث ایجاد نوسان هایی می شود که می‌توانند  دیود های همسو کننده و سیم پیچ القایی مبدل تقویت کننده را خراب کنند. بنابراین افزایش روشنایی ال ای دی می تواند باعث افزایش دما و سوختن آن شود . خوشبختانه اکثر ال ای دی ها ، ارزان هستند و به راحتی قابل تعویض می باشند .فقط در صورتی که از کارهای فنی بی اطلاع هستید این امور را به افراد ماهر و متخصص در این زمینه بسپارید.

ال ای دی ها همچنین می توانند در اثر ولتاژ زیاد بسوزند که این مشکل، ناشی از مدار محرک ال ای دی یا خرابی منبع تغذیه است.

فراموش نکنید که با توجه به اینکه قطعات موجود در داخل تلویزیون های برندهای مختلف معمولاً یکسان و شبیه به هم است علت سوختن بک لایت تلویزیون در برند های مختلف مانند تلویزیون‌های ال جی، دوو، سامسونگ، ایکس ویژن، سونی، فیلیپس و غیره نیز تقریباً یکسان می‌باشند.

3d862cf2-141c-4fc0-ad14-f39f5aaccc97_بک لایت

علت خرابی بک لایت ال ای دی چیست؟

یکی از رایج ترین مشکلات نور پس زمینه ال ای دی این است که بک لایت نور را توزیع نمی کند و برخی از نوارهای ال ای دی از جای خود خارج شده اند. گاهی اوقات آثار الکتریکی موجود در برد مدار ممکن است آسیب دیده و دیگر برق را به ال ای دی های بک لایت منتقل نکنند . این مسئله می ‌تواند باعث ایجاد یک صفحه‌ نمایش بسیار کم نور شود و یا توزیع نور در صفحه نمایش تلویزیون آن طور که باید نباشد و آن را روشن نکند. 

اگر متوجه شدید تلویزیون تصویر ندارد آن را از منبع برق جدا کرده و دکمه پاور را به مدت ۲۵ ثانیه نگه دارید . پس از ۲۵ ثانیه، دستگاه را دوباره روشن کرده و بک لایت ال ای دی را تست کنید . اگر متوجه شدید که تصاویر تلویزیون همچنان کم نور هستند نشان از وجود مشکل در بک لایت است ، به طوری که ممکن است مشکل از برد مدار بوده یا ممکن است از صفحه ال سی دی باشد . 

از جمله دلایل دیگری که ممکن است باعث خرابی یا سوختن بک لایت تلویزیون شوند می‌توان به آب خوردگی دستگاه که پین اتصال ال سی دی را دچار خوردگی می کند، معیوب بودن برخی از قطعات در تلویزیون یا خرابی مدار نور پس زمینه در اثر آسیب به آثار الکتریکی روی برد مدار اشاره نمود.

خبر خوب این است که تقریباً تمام خرابی های نور پس زمینه قابل تعمیر هستند و هنگامی که قطعه آسیب دیده شناسایی شد می توان آن را به سادگی تعویض نمود

نحوه رفع مشکلات بک لایت تلویزیون

راه های مختلفی برای رفع مشکلات بک لایت تلویزیون وجود دارد. برای شناسایی علت، از قسمت تنظیمات تلویزیون ابزار تشخیص یا Diagnostic را فعال کنید . هنگامی که مشکل را پیدا کردید، می توانید تنظیمات کنتراست و روشنایی دستگاه را تنظیم کنید سپس باید سعی کنید تلویزیون را ریست کنید. این فرایند ممکن است چند دقیقه طول بکشد . در صورتی که بعد از انجام این کار مشکل برطرف نشد بک لایت باید تعویض شود.

تنظیم مجدد روشنایی صفحه نمایش یک راه حل خوب برای رفع مشکلات بک لایت تلویزیون است. در برخی از تلویزیون ها که از نور پس زمینه استفاده می کنند، روشنایی باید به صورت دستی تنظیم مجدد شود . 

لامپ ال ای دی مورد استفاده در برخی از تلویزیون ها طول موج های طولانی نور  و اشعه ماورا بنفش کمی تولید می کنند که از این نوع نور می توان برای نورپردازی داخلی و خارجی دستگاه استفاده کرد . روشنایی صفحه نمایش همچنین به صورت خودکار نیز تنظیم می شود ، برای غیرفعال کردن تنظیم خودکار روشنایی علامت تیک که می گوید به طور خودکار تنظیم شود را بردارید.

تعمیر تخصصی بک لایت تلویزیون در کرج با تابان سرویس

بک لایت در انواع نمایشگر ، یکی از مهمترین اجزا است که در انواع تلویزیون و مانیتور ال ای دی ، مشترک است .

تابان سرویس ، بیش از یک دهه در تعمیر و تعویض انواع بک لایت ، تجربه داشته و در کمترین زمان نسبت به تعمیر نمایشگر معیوب شما اقدام می کند. 

تعمیر مانیتور در کرج ، تعمیر تلویزیون سونی در کرج و تعمیرات تلویزیون اسنوا در کرج از خدمات تابان سرویس می باشد. 

تلفن مستقیم: 09190950208

www.tabanservice.com

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما