خرید ورق فولادی از کارخانه به صرفه است؟

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۱۵:۵۲:۴۴
کد خبر: ۱۳۴۷۵۶۳
خرید ورق فولادی از کارخانه به صرفه است؟
خرید ورق فولادی از کارخانه به صرفه است و مدیریت امور مالی‌ پروژه‌های مختلف را ساده‌تر و اقتصادی‌تر می‌کند. ورق‌های فولادی ویژگی‌های مطلوبی از جمله استحکام زیاد، مقاومت بالا و انعطاف‌پذیری دارند.

 

خرید ورق فولادی از کارخانه به صرفه است و مدیریت امور مالی‌ پروژه‌های مختلف را ساده‌تر و اقتصادی‌تر می‌کند. ورق‌های فولادی ویژگی‌های مطلوبی از جمله استحکام زیاد، مقاومت بالا و انعطاف‌پذیری دارند. برای همین است که در صنایع مختلف به‌وفور استفاده می‌شوند و کارخانه‌های تولیدی متعددی هم در مسیر تولیدشان گام برمی‌دارند. با آگاهی از نکات خرید ورق فولادی و آگاهی از قیمت انواع آن مانند ورق استیل یا موارد دیگر می‌توانید برای پروژه‌های صنعتی گوناگون بهترین تصمیمات خرید را بگیرید. در این مقاله درباره خرید ورق‌های فولادی و تهیه آنها از کارخانه خواهید خواند.

درک ویژگی‌ها و اهمیت ورق‌های فولادی برای خرید از کارخانه‌ها

ورق‌های فولادی پرکاربرد هستند و به‌واسطه ضخامتی که دارند، امکان شکل‌پذیری و انعطاف‌پذیری‌شان بالا است. بنابراین، برای هر پروژه صنعتی، نیاز به خرید ورق فولادی مناسب همان حوزه وجود دارد. اگر قصد خرید ورق دارید، باید با ویژگی‌های متناسب با کارتان آشنا باشید تا بهترین خرید را از کارخانه‌ داشته باشید. نخستین گام در این مسیر، شناخت انواع ورق فولادی است.

آشنایی با انواع ورق فولادی

ورق‌های فولادی شامل دسته‌بندی‌های زیر می‌شوند:

  • ورق نورد سرد؛
  • ورق سیاه؛
  • ورق گالوانیزه.

ورق‌های نورد سرد که به ورق‌های روغنی هم معروف‌اند، با کیفیت خوبی تولید می‌شوند. ظاهرشان هم مطلوب است و در واقع، اسیدشویی می‌شوند و با عبور از میان غلتک‌ها به شکل خروجی نهایی درمی‌آیند.

ورق سیاه با روش نورد گرم تولید می‌شود. برای بالابردن استحکام آن هم لایه‌ای اکسیدی رویش قرار می‌گیرد. چنین روندی موجب افزایش مقاومت ورق در مقابل رطوبت می‌شود. صنایعی مانند خودروسازی یا لوله‌های انتقال آب و فاضلاب به چنین ورق‌هایی نیاز دارند. قیمت ورق سیاه هم مانند مقاطع فولادی مختلف در گروی عوامل مختلفی است و برای آگاهی از آن باید مدام بازار را رصد کنید.

ورق‌های گالوانیزه هم مقاومت در مقابل رطوبت و زنگ‌زدگی را ممکن و میسر می‌کنند. این ورق‌ها در ساخت‌وساز و به‌ویژه برای تولید سقف‌های شیروانی کاربرد زیادی دارند.

برای خرید ورق فولادی از کارخانه‌ها باید با انواع ورق‌ها و البته کاربرد و کارکردشان به‌خوبی آشنا باشید.

قیمت روز ورق فولادی

روند و شیوه خرید ورق‌های فولادی از کارخانه‌ها

خرید ورق فولادی از کارخانه به صرفه است اما باید نکاتی در این زمینه بدانید تا مدیریت خرید و هزینه‌ها مقدور شود. لازم است بدانید که کارخانه‌های متعددی در حوزه تولید و عرضه فولاد فعالیت می‌کنند. به دو شکل مستقیم و غیرمستقیم امکان خرید برای مشتریان وجود دارد. در خرید مستقیم که مراجعه به کارخانه انجام می‌شود و در شکل غیرمستقیم هم نیاز به مراجعه به بورس کالا خواهید داشت.

خرید فولاد معمولا در مقیاس انبوه و وسیع صورت می‌گیرد. برای همین، خرید از درب کارخانه فکر خوبی به‌نظر می‌رسد. بارگیری و حمل‌ونقل ورق از کارخانه معمولا ۳ تا ۱۰ روز زمان می‌برد. شرایط هر کارخانه تولیدی متفاوت است و باید پیش از قدم‌گذاشتن در مسیر سفارش‌دهی و خرید با همه‌چیز آشنا باشید.

نکات مهم در خرید ورق‌های فولادی

پیش از سفارش باید بدانید که چه محصولی می‌خواهید و از روند تولید آن در کارخانه موردنیاز باخبر شوید. برای مثال، بدانید که حجم سفارشتان با تولیدات و بارگیری مرکز تولیدی مورد نظر هم‌خوانی دارد یا خیر. با جزئیات بارگیری هم آشنا باشید. برای نمونه بدانید که که بارگیری ورق رول به‌طور شیت‌های بندیل‌شده انجام می‌گیرد. تعداد شیت‌های بندیل‌شده هم بنا به ضخامت و وزن ورق‌ها متفاوت خواهند بود.

گاهی هزینه بارگیری در کارخانه‌ها رایگان است و این یکی از دلایلی به شمار می‌رود که خرید ورق فولادی از کارخانه به صرفه است. هزینه حمل هم با مشتریان است. توجه به توصیه‌های زیر می‌تواند در تهیه ورق‌های فولادی راهگشا باشد:

  • ورق فابریک در کارخانه برش می‌خورد و همان‌جا برای عرضه بندیل‌بندی می‌شود. هزینه این ورق‌ها از ورق‌های دیگر بیشتر است. ورق‌ها به‌سفارش شما در انبار کارخانه و کارگاه برش داده می‌شوند.
  • با کمک‌گرفتن از مهندسان و کارشناسان خبره همیشه از ابعاد و ویژگی‌های دقیق ورق‌های سفارشی‌تان باخبر باشید تا در سفارش‌دهی به کارخانه‌های مختلف دچار سردرگمی نشوید.
  • وزن تقریبی محصولات مورد نظرتان را با مراجعه و استناد به جداول وزنی و محاسبات ساده به‌دست بیاورید. در این صورت، برآوردی خواهید داشت که خرید را برایتان آسان‌تر و به‌صرفه‌تر می‌کند.
  • قیمت ورق آلیاژی یا هر محصول مورد نظر دیگر را از منبعی قابل‌اعتماد استعلام بگیرید. با این کار می‌توانید خریدی اقتصادی‌تر و با مدیریت بهتر هزینه‌ها داشته باشید.
  • از کارخانه‌هایی خرید کنید که دارای مجوز رسمی اتحادیه هستند و به‌این شکل از بهره‌مندی از امکاناتی مانند گارانتی محصولات مطمئن شوید.
  • حواستان باشد که دو نوع فاکتور در خرید پیش رویتان است. یکی پیش‌فاکتور است که وزن تخمینی ورق‌ها در آن قید می‌شوند و دیگری فاکتور نهایی که اطلاعاتش با وزن باسکول و قیمت نهایی مشخص می‌شوند.
  • با آگاهی از نرخ قیمت‌های بازار و استعلام ارزش محصولات مختلف، بهترین کارخانه را برای خرید انتخاب کنید.
  • قیمت امروز ورق آیرومارت

شرکت‌های معتبر تولید ورق‌های فولادی

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، شرکت‌های تولیدی بسیاری در حوزه برآوردن نیاز کشور به مقاطع فولادی از جمله ورق‌ها فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها در زمینه صادرات هم بعضاً خوش می‌درخشند. از نمونه‌ها و موارد موفق می‌توان به این گزینه‌ها اشاره کرد:

  • فولاد مبارکه اصفهان؛
  • مجتمع فولاد گیلان؛
  • کارخانه فولاد کاویان؛
  • شرکت فولاد اکسین خوزستان؛
  • شرکت فولاد هرمزگان؛
  • مجتمع فولاد سبا؛
  • شرکت قطعات فولادی؛
  • و ... .

در آخر

برای خرید مقاطع فولادی مختلف از کارخانه‌ها حتما برآوردی از محصولات مورد نظر خود داشته باشید و از پیش قیمت‌ها را استعلام بگیرید. برای مثال قصد خرید ورق آلیاژی دارید؟ از پیش از منبعی معتبر استعلام بگیرید. حواستان باشد به منابعی برای قیمت‌گرفتن مراجعه کنید که مطمئن هستند و استعلامی به‌روز و دقیق از نرخ محصولات مختلف ارائه می‌کنند. در این صورت است که مدیریت سفارش‌دهی به کارخانه‌ها ساده‌تر می‌شود و خرید از مراکز تولیدی مناسب‌تر را در دستور کارتان قرار می‌دهید. آیرومارت (پیشرو صنعت نفت آسیا) یکی از این منابع است. این شرکت در حوزه اعلام نرخ مقاطع فولادی مختلف فعالیت دارد و از خوش‌نام‌های بازار به‌شمار می‌رود. برای دسترسی و تماس با آن از راه‌های ارتباطی زیر کمک بگیرید:

  • با شماره تلفن ۰۲۱-۴۵۳۰۶ تماس بگیرید.
  • به وبسایت com مراجعه کنید.

یادتان باشد که آیرومارت علاوه بر انتشار دقیق قیمت مقاطع فولادی مختلف و ارائه تحلیل درباره نوسانات نرخ در بازار به تأمین و بازرگانی محصولات فولادی هم مشغول است. برای فعالیت در بازار و تهیه انواع مقاطع از جمله ورق‌های فولادی مختلف می‌توانید روی این شرکت حساب کنید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز