یونیت دندانپزشکی چیست و نکات مهم خرید یونیت

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۱۶:۰۳:۳۶
کد خبر: ۱۳۴۷۵۶۸
یونیت دندانپزشکی چیست و نکات مهم خرید یونیت
یونیت دندانپزشکی وسیله ای ضروری در هر کلینیک دندانپزشکی است که در بین تجهیزات دندانپزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است. این دستگاه محلی است تا بیمار بر روی آن نشسته و معاینه و جراحی دندان در بهترین شرایط انجام شود. یونیت ها عمدتا شامل یک صندلی دندانپزشکی برای نصب و قرار دادن بیمار، یک نگهدارنده ابزار با چندین ابزار متصل، یک لامپ جراحی برای روشن کردن ناحیه درمان، اینسترومنت و یک سیستم ساکشن هستند. هر یونیت دارای ویژگی ها و آپشن های متفاوتی است که در کیفیت، میزان فروش و خرید یونیت دندانپزشکی تاثیر مستقیم دارد.

یونیت دندانپزشکی 

یونیت دندانپزشکی وسیله ای ضروری در هر کلینیک دندانپزشکی است که در بین تجهیزات دندانپزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است. این دستگاه محلی است تا بیمار بر روی آن نشسته و معاینه و جراحی دندان در بهترین شرایط انجام شود. یونیت ها عمدتا شامل یک صندلی دندانپزشکی برای نصب و قرار دادن بیمار، یک نگهدارنده ابزار با چندین ابزار متصل، یک لامپ جراحی برای روشن کردن ناحیه درمان، اینسترومنت و یک سیستم ساکشن هستند. هر یونیت دارای ویژگی ها و آپشن های متفاوتی است که در کیفیت، میزان فروش  و خرید یونیت دندانپزشکی تاثیر مستقیم دارد.

یونیت دندانپزشکی

برخی از معیارهای انتخاب یونیت دندانپزشکی چیست؟

علاوه بر سیستم های تغذیه لازم برای عملکرد صحیح یونیت دندان پزشکی، موارد زیر نیز به همان اندازه مهم خواهند بود:

  • میزان فضای موجود: سایز یونیت دندانپزشکی، مکان نصب یونیت دندانپزشکی، تعداد اجزا و پیکربندی سیستم را تعیین می کند.
  • کاربردها: برخی یونیت های دندانپزشکی به صورت اختصاصی برای برخی اعمال مانند ارتودنسی طراحی شده اند و برخی برای کاربردهای عمومی. بنابراین کاربرد یونیت دندانپزشکی می بایست در نظر گرفته شود تا با توجه به این کاربرد، پیکربندی مناسبی برای آنها طراحی شود.
  • قابل حمل بودن: برخی از یونیت های دندانپزشکی دارای سایز کوچکی هستند و امکان حمل آنها وجود دارد. به این مدل از دستگاه ها، مینی یونیت دندانپزشکی گفته می شود. برخی از این یونیت ها به صورت چمدانی هستند. در واقع تمامی تجهیزات در یک چمدان جایگذاری شده و دندانپزشک می تواند ان را به راحتی جا به جا کند.

آیا یونیت دندانپزشکی همان صندلی دندانپزشکی است ؟

یونیت های دندانپزشکی به طور اشتباهی به عنوان صندلی دندانپزشکی شناخته می شوند. صندلی دندانپزشکی یکی از اجزای یونیت دندانپزشکی است. هر چند پیکربندی ممکن است از یک واحد دندانپزشکی به واحد دیگر متفاوت باشد، اما طرح کلی اکثر یونیت ها یکی است.

اجزای مهم یونیت دندانپزشکی

یونیت های دندانپزشکی مجهز به بخش های مختلفی است که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند.

  • سیستم تامین هوای فشرده یا کمپرسور: یونیت های دندانپزشکی معمولا از هوای فشرده استفاده می کنند. برای انجام این کار، آنها به یک کمپرسور هوا یا به یک شبکه هوای فشرده مرکزی متصل می شوند. کمپرسورها فشار هوای مورد نیاز را تامین می کنندفشار مورد نیاز برای کارهای دندانپزشکی  بین 4.5 تا 5.5 بار است.
  • تامین آب با سیستم آب رسانی: یونیت دندانپزشکی می بایست به منبع آب برای عملکردهای شستشو، تمیز کردن و خنک کردن متصل شود. می کنند. برخی از سیستم های آب رسانی امکان گرم کردن آب را فراهم می کنند. همچنین برخی مدل ها دارای مخزن آب اضطراری جهت تامین آب یا مواد استریل کننده می باشد.
  • منبع برق: اجزای یونیت دندانپزشکی و همچنین ابزارهای مورد استفاده مانند ساکشن و کمپرسور، نیاز به نیوری برق برای فعالیت می باشند. به طور معمول این انرژی توسط برق شهری تامین می شود و نیازی به دستگاه های دیگر نمی باشد.
  • موتور یونیت : از مهمترین بخش های دستگاه می باشد. قدرت موتور می بایست به اندازه ای باشد که بتواند صندلی رو جا به جا نماید.
  • لامپ LED یا هالوژنی : که دید واضحی از دهان بیمار را برای دندانپزشک فراهم می کند.
  • ابزار مکش یا ساکشن : برای مکیدن بزاق اضافی در نزدیکی غدد زیر زبانی.
  • کراشوار: برای تخلیه آب دهان و مواد اضافی دهان بیمار در حین و در پایان درمان.
  • برخی دیگر از اجزای مهم یونیت مانند پوار آب و هوا، سیستم اینسترومنت، نگاتسکوپ، پدال پا برای کنترل بهتر می باشند.

اجزای یونیت دندانپزشکی

 

مشکلات رایجی که برای یونیت دندانپزشکی اتفاق می­افتد، چیست؟

یونیت دندانپزشکی همانند تمامی ابزار های الکترونیکی ممکن است بعد از مدتی کارکرد دچار مشکل شود. از این رو تعمیر و نگهداری آن از اهمیت بالایی برخودار است. برخی از مشکلات رایج یونیت های دندانپزشکی شامل موارد زیر می باشد.

  • پاره شدن شلنگ ها
  • خرابی صفحه کلید
  • از کار افتادن موتور
  • مسدود شدن لوله های ساکشن
  • ایجاد مشکل در خطوط کمپرسور آب و هوا
  • خرابی چراغ
  • سوختن برد

 

کدام یونیت دندانپزشکی در بازار فروش بالایی دارند ؟

با توجه به تولید انواع یونیت دندانپزشکی ایرانی و خارجی انتخاب یونیت مناسب کمی دشوار است. اما برخی از برندهای یونیت دندانپزشکی به مرور زمان کیفیت خود را ثابت کرده اند. در بین برندهای داخلی یونیت دندانپزشکی فخر سینا و یونیت دندانپزشکی پارس دنتال و یونیت ملورین توانسته اند رضایت مشتری را جلب نمایند. یونیت ها دندانپزشکی خارجی مانند یونیت زیگر و یونیت آلمانی سیرونا نسبت به سایر مدل ها از فروش بالاتری برخوردار هستند.

خرید یونیت دندانپزشکی

 با توجه به قیمت بالای این دستگاه در هنگام خرید یونیت دندانپزشکی می بایست توجه کافی صورت گیرد. معیار های مهمی برای خرید یونیت دندانپزشکی در نظر گرفته شده است که برخی از آنها در بالا ذکر شد. اما برخی از ویژگی های یونیت از اهمیت بالایی برخورد دار هستند. این ویژگی ها شامل قدرت موتور، تعداد و نوع شلنگ، جنس بدنه، نوع اتصال به زمین یا صندلی و گارانتی می باشند. پیشنهاد ما این است که هنگام خرید یونیت با افراد با تجربه مشورت نمایید.

در بسیاری از شهرها امکان خرید یونیت دندانپزشکی فراهم شده است و برخی شرکت ها نمایندگی فروش برندها را دارا می باشند. از سوی دیگر امکان خرید اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی از طریق فروشگاه های اینترنتی وجود دارد. یکی از بهترین موارد برای خرید یونیت دندانپزشکی، فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی آراد دنتال AradDentalco.com  می باشد که علاوه بر ارائه محصولات ارجینال، تمام محصولات را با گارانتی عرضه می نماید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز