نکات مراقبتی کاشت ابرو قبل و بعد از جراحی برای نتایج بهتر

۱۴۰۱/۰۴/۲۲ - ۰۹:۴۵:۵۳
کد خبر: ۱۳۵۰۴۶۵
نکات مراقبتی کاشت ابرو قبل و بعد از جراحی برای نتایج بهتر
در گذشته برای پر نشان دادن ابروهای کم پشت بر وسایل آرایشی تکیه می کردند. امروزه علاقه به راه حل های دائمی تری مثل کاشت ابرو رشد چشمگیری داشته است.

در گذشته برای پر نشان دادن ابروهای کم پشت بر وسایل آرایشی تکیه می کردند. امروزه علاقه به راه حل های دائمی تری مثل کاشت ابرو رشد چشمگیری داشته است. کاشت ابرو توسط جراح زیبایی و به کمک انتقال و پیوند موهای خودتان انجام می شود. اگرچه کاشت ابرو، فرایند سختی نیست اما برای دستیابی به بهترین نتایج کاشت ابرو باید از یک سری نکات پیروی کنید.

 

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو یک راه حل دائمی برای کم پشت بودن یا نازک شدن موی ابرو است. برداشتن بیش از حد، آسیب دیدگی (ناشی از لیزر یا جای زخم) یا مشکلات پزشکی مثل آلوپسی یا کم کاری تیروئید می تواند منجر به ظاهر زشت ابرو شود.

کاشت ابرو به کمک روش هایی مثل جراحی کاشت مو، با استخراج واحد فولیکولی (FUE) یا پیوند واحد فولیکولی (FUT) انجام می‌شود. فولیکل مو در روش FUE از نقاط کوچک روی فرق سر برداشته می‌شود، در حالیکه در روش FUT از یک نوار بزرگ مو که از فرق سر گرفته شده، استفاده می‌شود و فولیکل های مویی بیشتری در آن وجود دارد و البته جای زخم بزرگتری هم بر روی سر باقی می ماند.

یک عنصر مهم در کاشت ابرو، نگهداری از آن است، به خصوص چون ابروی کاشته شده هم مانند موی سر به رشد خود ادامه می دهد. به همین دلیل دو تا سه مرتبه مراجعه به آرایشگر برای کوتاهی و مرتب کردن آنها یک اقدام ضروری در راستای نگهداری از آن و دستیابی به زیبایی مد نظرتان است.

بهترین نحوه آماده سازی برای کاشت ابرو

 

بیماران برای آمادگی جراحی کاشت ابرو باید موارد زیر را رعایت کنند:

  • قبل از انجام کاشت ابرو باید جستجوی خوبی برای بهترین جراح پیوند ابرو کنید. یک جراح مجرب اب سابقه چندساله در اجرای کاشت ابرو، بهترین گزینه برای این کار خواهد بود.
  • مصرف داروهای ضدانعقاد را از ده روز قبل از جراحی کاشت ابرو متوقف کنید تا روند انعقاد خون به حالت طبیعی برگردد.
  • مصرف دخانیات را از یک هفته قبل از جراحی متوقف کنید و همچنین باید مصرف الکل یا مواد مخدر تفریحی را از سه روز قبل از کاشت ابرو متوقف کنید.
  • لایه برداری صورت قبل از انجام جراحی می تواند به آسیب دیدگی راحت پوست در حین جراحی منجر شود، و باید از انجام آن پرهیز کنید.
  • آرایش و پیرسینگ ابرو را پاک کنید.
  • از حضور در برابر نور آفتاب خودداری کنید و از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. از دو هفته قبل از کاشت ابرو، بدنتان را برنزه نکنید.
  • اگر قرار باشد که در حین کاشت ابرو، جراحی زیبایی پلک هم انجام دهید، باید تحت معاینه کامل و آزمایش میدان دید نیز قرار بگیرید.

نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو

 

برای دستیابی به بهتری نتایج و پیشگیری از بروز مشکلات، باید نکات مراقبتی بعد از جراحی کاشت ابرو را جدی بگیرید. در این جراحی هم باید مانند هر جراحی دیگری به بدنتان فرصت ترمیم و بهبود دهید.

اول از همه به هیچ وجه به ابروهایتان دست نزنید – این کار به کاهش احتمال بروز عفونت کمک می‌کند، که قطعا نمی خواهید رخ دهد! در روزهای اول می توانید از اسپری نمکی فولیکل برای بهبود روند درمان استفاده کنید. بعد از گذشت 24 ساعت می تواند صورت و ابروهایتان را با یک شامپوی مخصوص شسته و سپس به آرامی آن را خشک کنید. هرکاری که می کنید، فقط تا مدتی ابروهایتان را نکشید و فشاری بر آن وارد نکنید تا فولیکل پیوند زده شده لق نشود. این نکات مراقبتی بعد از جراحی کاشت ابرو، زمینه موفقیت پیوند را فراهم می‌کند.

پینه بسته شده در محل پیوند بعد از گذشت حدود 3 الی 7 روز بعد از کاشت ابرو می افتند. نگران  قرمزی بعد از افتادن پینه روی ابرو و ریزش بخش از موهای کاشته شده در دو الی سه هفته بعد از کاشت ابرو، نباشید، چون طبیعی است! در ماه اول بعد از کاشت ابرو از حضور مستقیم در برابر نور خورشید خودداری کنید، و اگر هم می روید حتما یک کلاه داشته باشید. در ده روز اول بعد از پیوند، از انجام حرکات شدید ورزشی بپرهیزید.

موی استفاده شده در جراحی کاشت ابرو از فرق سر برداشته می‌شود (اگرچه استفاده از موی باقی قسمتهای بدن هم ممکن است). سرعت رشد موی ابرو و سر متفاوت است، اما جراح، موی سر را به ابرو پیوند می زند. موی کاشته شده تا مدتی، رفتاری مثل موی سر را بروز می دهد و از الگوی رشد موی سر پیروی می‌کند.

اندازه موی ابرو در حدود 2 الی 2.5 سانتی متر است، اما موی کاشته شده به رشد ادامه می دهد و لازم است که ماهی دوبار آنها را کوتاه کنید. این روند تا مدتی ادامه می یابد اما مو به موقعیت جدید خود عادت می‌کند و الگوی رشدش تغییر یافته و دیگر نیازی به کوتاه کردن زیاد آن نخواهد بود.

آیا ممکن است که مشکلی رخ دهد؟

اگرچه کاشت ابرو – تا حد زیادی به خاطر استفاده از همان روش‎های قدیمی کاشت مو – روش ایمنی محسوب می‌شود اما هنوز هم باید مراقب بعضی موارد باشید. مانند هر روش درمانی دیگری، خطرات استفاده از ماده بی حسی و تزریق محلول نمکی (واکنش های آلرژیک) وجود دارد که باید حواستان به آن ها باشد. احتمال بروز عفونت ناشی از پیوند نیز علیرغم اندک بودن اما غیرممکن نیست و بروز کبودی اندک و پوسته پوسته شدن ناحیه ابرو را نیز نباید نادیده گرفت. بااینحال باید خطر بروز خطرات جدی ناشی از کاشت ابرو را بسیتر اندک دانست.

فولیکل های استفاده شده در کاشت ابرو از ناحیه فرق سر گرفته می شود که قدرت رشد بیشتری دارد و می تواند بعضی مشکلات زیبایی را به همراه بیاورد. بعضی از بیماران نگران سرعت و جهت رشد ابروها و نیاز به نگهداری مداوم از آنها هستند.

اگرچه این نگرانی منطقی است اما نظر متخصصان آنست که کمتر از 15 درصد موهای کاشته شده به جهتی غیر از جهت مساعدش رشد می کند. بعضی از پزشکان برای رفع این مشکلات از موی نازک تر پا یا نقاط دیگر بدن برای پیوند به ابرو استفاده می کنند.

ماندگاری کاشت ابرو چقدر است؟

 

جلسات کاشت ابرو چیزی در حدود سه ساعت طول می کشد اما نتایج کاشت ابرو قطعا دائمی است (مثل موی طبیعی)، اما فاکتورهای مختلفی برای دائمی بودن آن وجود دارد. بعضی مطالعات به اینکه موی کاشته شده با گذر زمان نازک و کم پشت می شوند، اشاره شده اما شاهد و مدرکی برای آن وجود ندارد.

با نگاهی به قبل و بعد از کاشت ابرو می توان دید که ماندگاری نتایج کاشت ابرو، طولانی مدت خواهد بود. جراحی کاشت ابرو یک جراحی دائمی است، اما گاهی اوقات مواردی مانند اسیب دیدگی و مشکلات روانی بر نتایج کاشت ابرو تاثیر می گذارد. ریزش مو و نازک شدن موهای کاشته شده در نتیجه بالا رفتن سن در افرادی که زندگی سالمی داشته باشند، مشکل خاصی محسوب نمی شود.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز