کاهش مصرف برق کولر گازی

۱۴۰۱/۰۴/۲۶ - ۱۲:۵۵:۳۱
کد خبر: ۱۳۵۲۱۰۶
کاهش مصرف برق کولر گازی
​با رسیدن فصل تابستان و گرمای طاقت فرسای این روز ها افراد مجددا کولر های گازی خود را راه اندازی می کنند. زیرا برای تحمل این گرما به طور قطع باید از کولر گازی استفاده نمود. و در صورت استفاده نکردن از کولر نمی توان در تابستان گرما را تحمل کرد. اما نکته ای که در استفاده از کولر گازی به وجود می آید مصرف برق بالای آن می باشد.

با رسیدن فصل تابستان و گرمای طاقت فرسای این روز ها افراد مجددا کولر های گازی خود را راه اندازی می کنند. زیرا برای تحمل این گرما به طور قطع باید از کولر گازی استفاده نمود. و در صورت استفاده نکردن از کولر نمی توان در تابستان گرما را تحمل کرد. اما نکته ای که در استفاده از کولر گازی به وجود می آید مصرف برق بالای آن می باشد. 

به همین علت باید به دنبال راهی برای کم کردن یا کاهش مصرف برق کولر گازی باشیم. در غیر این صورت راهی به جز استفاده از کولر گازی در گرما نیست و قبض برق در ماه تابستان به دلیل استفاده از کولر گازی بسیار زیاد می شود.

بنابراین بهترین راه این است که به دنبال راهکار هایی برای کاهش مصرف برق کولر گازی بود. و تا حدالامکان تعادل را در استفاده و روشن کردن کولر گازی در فصل تابستان بر قرار کرد. زیرا در صورت استفاده شبانه روزی از کولر گازی هم به کولر گازی و قطعات آن آسیب می رشد و هم مصرف برق کولر گازی بالا می رود.  قصد داریم به بررسی راه های کاهش مصرف برق کولر گازی بپردازیم. تعمیر و بررسی مشکلات کولر گازی می تواند بهترین کار برای کاهش مصرف برق کولر گازی باشد 

کاهش مصرف برق کولر گازی

راه های کاهش مصرف برق کولر گازی

  1. بررسی برچسب انرژی کولر گازی

  2. انتخاب کولر گازی بر اساس ظرفیت

  3. اطمینان از سلامت کولر گازی

  4. انتخاب دمای مناسب کولر گازی

  5. نصب کولر گازی در مکان مناسب

  6. سرویس کولر گازی

  7. استفاده از لامپ های کم مصرف

  8. تمیز کردن فیلتر کولر گازی

  9. نصب سایبان برای کولر گازی

همان طور که گفته شد باید به دنبال راه های کاهش مصرف برق کولر گازی باشیم. و از مصرف بالای برق این وسیله برقی جلوگیری نماییم. بنابراین برای جلوگیری از مصرف برق بالای کولر گازی و کاهش مصرف برق کولر گازی راهکار هایی وجود دارد که در ادامه به بررسی این راهکار ها می پردازیم. و بهتر است حتما این راهکار ها را انجام دهیم و از مصرف برق بالا جلوگیری نماییم.

 

بررسی برچسب انرژی کولر گازی

در ابتدا به یکی از راهکار های کاهش مصرف برق کولر گازی اشاره می کنیم که مهم ترین آن چک کردن برچسب انرژی کولر گازی در هنگام خرید و یا نصب آن این راه باعث می شود کولر گازی را انتخا نماییم که از نظر انرژی و استاندارد مصرف انرژی برق کمتری را استفاده کند.

بهترین سطح مصرف در کولر های گازی سطح مصرف A,B می باشد. زیرا این دو سطح برق و انرژی کمتری مصرف می کنند که باید به آن توجه داشت. بنابراین پیش از خرید کولر گازی به EER نیز توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا تحقیق و بررسی پیش از خرید هر نوع وسیله برقی و چک کردن آن از نظر مصرف انرژی به ذخیره انرژی و کاهش مصرف کولر گازی کمک بسیار بزرگی می کند.

کاهش مصرف برق کولر گازی

انتخاب کولر گازی بر اساس ظرفیت

یکی از مهم ترین راه های کاهش مصرف برق کولر گازی انتخا و خرید کولر گازی بر اساس ظرفیت آن می باشد. به این معنی که وقتی برای محیطی بزرگ و فضای زیادی نیاز به کولر گازی داریم کولر گازی را انتخاب کنیم که برای آن فضا جوابگو باشد. نه اینکه مناسب آن محیط و فضا نباشد و برای سرد کردن آن محیط دو برابر توانش کار کند و روشن بماند. در این صورت مصرف برق و انرژی بسیار بالا می رود.

در صورت کوچک بودن فضا نیاز به کولر گازی یا اسپیلت بسیار قدرتمند و بزرگ نیست و با توجه به متراژ فضای موجود کولر گازی را انتخاب نمایید. کولر گازی بسیار بزرگ و قوی برای یک محیط کوچک اضافی می باشد و باعث مصرف برق بسیار زیاد می شود. همچنین استفاده از کولر گازی مناسب محیط و فضا باعث کاهش مصرف برق کولر گازی می شود. بنابراین در هنگام خرید کولر گازی به این نکته مهم توجه کنید. زیرا اگر درست انتخاب کنید از مصرف بیست درصدی برق جلوگیری می کنید.

اطمینان از سلامت کولر گازی

برای کاهش مصرف برق کولر گازی حتما از سلامت کولر گازی اطمینان حاصل نمایید. زیرا کولر گازی خراب یا مشکل دار باعث فشار آمدن بر روی قطعات کولر گازی و مصرف برق بسیار زیاد می شود. بنابراین در صورت وجود خرابی در کولر گازی در اولین فرصت با تعمیر کار کولر گازی تماس حاصل کنید و برای رفع مشکل کولر گازی اقدام نمایید.

تعمیر و سرویس کولر گازی باعث کاهش مصرف برق کولر گازی می شود. همان طور که گفته شد اگر دستگاه دارای مشکل باشد فشار زیادی بر روی خود می آود و این امر موجب مصرف برق بیشتر می شود.

انتخاب دمای مناسب کولر گازی

انتخاب دمای مناسب کولر گازی باعث کاهش مصرف برق کولر گازی می شود. زیرا اگر دما را با توجه به هوای محیط تنظیم کنید کولر گازی به صورت عادی و مرتب کار می کند اما اگر دما را به شدت پایین بیاورید باعث می شود بر روی کمپرسور فشار زیادی بیاید و این گونه مصرف برق کولر گازی بالا می رود. بنابراین برای کاهش مصرف برق کولر گازی بهترین راه انتخاب و ایجاد تعادل دمای کولر گازی و هوای محیط می باشد.

نصب کولر گازی در مکان مناسب

راهکار دیگر برای کاهش مصرف برق کولر گازی نصب کولر گازی در بهترین مکان خودش در محیط می باشد. اگر جایگاه کولر گازی نامناسب باشد تمامی محیط را سرد نمی کند و منجر به فشار آمدن بر روی کولر گازی می شود و همچنین از طول عمر کولر گازی نیز کم می شود. اما اگر در یک مکان درست نصب شود به راحتی به کاهش مصرف برق کولر گازی کمک می کند و تمامی محیط را سرد می کند. برای نصب کولر گازی در مکان مناسب می توانید از کارشناسان فروش و نصب کولر گازی کمک بگیرید.

سرویس کولر گازی

اگر در زمان های مشخص و به طور دوره ای سرویس کولر گازی صورت بگیرد. به کاهش مصرف برق کولر گازی کمک ویژه ای می شود. سرویس کولر گازی از خراب شدن کولر گازی جلوگیری می کند و اگر کولر گازی مشلی داشته باشد حل می کند بنابراین سرویس کولر گازی با رفع مشکلات کولر گازی ار فشار زیاد بر روی کولر گازی جلوگیری می کند و در انتها منجر به کاهش مصرف برق کولر گازی می شود.

استفاده از لامپ های کم مصرف

هنگامی که در طول تابستان از کولر گازی استفاده می شود بهترین راه برای کاهش مصرف برق کولر گازی ایجاد تعادل در مصرف برق محیط می باشد. با تعویض لامپ های پر مصرف با کم مصرف از مصرف برق بالا جلوگیری کنید و در انتها منجر به کاهش مصرف برق و انرژی شوید.

کاهش مصرف برق کولر گازی

تمیز کردن فیلتر کولر گازی

یکی از مهم ترین راهکار ها برای کاهش مصرف برق کولر گای تمیز کردن فیلتر کولر گازی می باشد. زیرا فیلتر کولر گازی نقش بسیار مهمی در کارکرد بهتر کولر گازی دارد. وجود گرد و غبار و دود بر روی فیلتر کولر گازی منجر به فشار بیستر و کارکرد بیشتر دستگاه می شود.

نصب سایبان برای کولر گازی

نصب سایبان برای کندانسور کولر گازی به کاهش مصرف برق کولر گازی کمک می کند. زیرا باعث می شود دستگاه خنک بماند و فشار کمتری بر روی فن های خنک کننده و کندانسور کولر گازی بیاید بنابراین منجر به کاهش مصرف برق کولر گازی می شود.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز