مهمترین تجهیزات ورزشی لازم برای راه اندازی باشگاه بدنسازی

۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۱۰:۵۳:۲۶
کد خبر: ۱۳۵۵۷۱۰
مهمترین تجهیزات ورزشی لازم برای راه اندازی باشگاه بدنسازی
این روزها داشتن آمادگی جسمانی به شما این امکان را می دهد که به سلامتی خود و مقاومت در برابر هر بیماری احساس افتخار کنید .ورزش کردن در سالن های ورزشی که مجهز به تجهیزات ورزشی مختلف است یکی از راه های خوب برای حفظ سلامت کلی بدن است ، زیرا تاثیر ورزش از نظر علمی برای سلامت جسمی و روانی ثابت شده است.

این روزها داشتن آمادگی جسمانی به شما این امکان را می دهد که به سلامتی خود و مقاومت در برابر هر بیماری احساس افتخار کنید .ورزش کردن در سالن های ورزشی که مجهز به تجهیزات ورزشی مختلف است یکی از راه های خوب برای حفظ سلامت کلی بدن است ، زیرا تاثیر ورزش از نظر علمی برای سلامت جسمی و روانی ثابت شده است.

ثبت نام در باشگاه بدنسازی و استفاده از تجهیزات کامل باشگاه زیر نظر مداوم مربیان متخصص ، به شما کمک می‌کند تا به اندامی که انتظارش را داشتید دست یابید ، ماهیچه های بدن خود را تقویت کنید، قدرت بدنی خود را افزایش دهید و...

تجهیزات باشگاه بدنسازی دارای تنوع زیادی بوده و دستگاه های مختلفی با توجه به هدف ورزشکار برای نیرومند ساختن ماهیچه های مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرند.

تجهیزات ورزشی در سالنی با تهویه مناسب و پوشیده با کفپوش لاستیکی سالن ورزشی استاندارد ، مکانی ایده آل برای سپری کردن اوقات فراغت ، و یا ورزش حرفه ای است. 

در ادامه این مقاله به معرفی انواع تجهیزات باشگاه بدنسازی و کاربرد آنها پرداخته ایم.

انواع تجهیزات باشگاه بدنسازی شامل چیست؟

1. نیمکت بدنسازی

یکی از تجهیزات ضروری در باشگاه های بدنسازی، نیمکت بدنسازی است که یک نیمکت تمرینی است که قطعاً برای مبتدیان مناسب تر است . این نیمکت رسالت خود را برای سالمندان و ورزشکاران جوان به خوبی انجام داده و برای انجام تمرینات با وزنه یا حتی دراز و نشست استفاده می شود.

2. ست دمبل

یکی دیگر از ضروریات مهم برای مبتدیان ، ورزشکاران جوان و سالمندان در سالن های بدنسازی ست دمبل است.

دمیل ها ، وزنه هایی مستقل و آسان برای استفاده هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا یک تمرین کامل را بدون اینکه روی دستگاهی قرار بگیرید ، انجام دهید.

برای استفاده از دمبل باید از وزنه های سبک تر شروع کرده و به سمت وزنه های سنگین تر پیشرفت کنید.

این ست دارای دمبل از وزن سبک تا سنگین است تا تمام افراد از مبتدی تا حرفه ای بتوانند از آن استفاده کنند . امروزه دمبل ها در اندازه ها ، شکل ها و مواد مختلف از روکش پلاستیکی گرفته تا فلزی وجود دارند که بر حسب سلیقه می توانید یک ست به همراه قفسه تهیه کنید تا در مکان قرارگیری آن ها صرفه جویی شود.

مهمترین تجهیزات ورزشی لازم برای راه اندازی باشگاه بدنسازی

3. تردمیل

تردمیل یکی از پرطرفدارترین تجهیزات باشگاه بدنسازی است. این دستگاه ، یک نوع تمرین برای گرم کردن بدن ارائه می دهد . بنابراین قبل از اینکه تمرینات سخت شروع شود لازم است که با استفاده از تردمیل عضلات و استخوان ها کمی تحت فشار قرار گرفته و گرم شوند. برای اینکه وزن خود را کاهش داده و کالری اضافه را بسوزانید استفاده از تردمیل ایده آل است.

4. دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت یک جایگزین خوب برای دوچرخه سواری در فضای باز محسوب می شود . استفاده از این دستگاه باعث سوزاندن کالری اضافه و داشتن یک تمرین کلی برای بدن می شود که نه تنها بی خطر است بلکه می توانید از مزایای بی شمار آن استفاده نموده و به جای دوچرخه سواری در فضای باز با استفاده از آن علاوه بر باشگاه های بدنسازی در داخل خانه نیز ورزش کنید.

5. وزنه های آزاد

هالتر و کتل بال چند نمونه از این موارد هستند . این تجهیزات ورزشی ورزشکاران را قادر می سازد تا در حین استفاده از ماهیچه های فوقانی دامنه کامل حرکات را انجام دهند.

هالتر ، ابزاری عالی برای به حداکثر رساندن قدرت بدن بوده و در ترکیب با دمبل باعث تقویت کاملتر عضلات می شود.

6. دستگاه روئینگ

دستگاه روئینگ در باشگاه بدنسازی ، انعطاف پذیری و تطبیق پذیری بدن را افزایش می دهد و بدین منظور از عضلات بالایی و پایینی بدن هنگام استفاده از این دستگاه کار بیشتری می کشد.

7. دستگاه الپتیکال

دستگاه الپتیکال به دلیل کم ضربه بودن یکی از بهترین تجهیزات ورزشی محسوب می شود . این دستگاه استرس و تنش کمتری به مفاصل و استخوان ها وارد می کند، بنابراین آسیب های مربوط به ورزش کمتر اتفاق می افتند. استفاده از این دستگاه برای کالری سوزی و کاهش وزن نیز ایده آل است.

8. استپر ورزشی

این دستگاه ورزشی ساده و در عین حال موثر شما را قادر می سازد تا تمرین های مختلفی مانند گام های بلند، پرش های جانبی و تمرین های پرشی را انجام دهید.

9. دستگاه لت

استفاده از این دستگاه در باشگاه بدنسازی روشی عالی برای کار بر روی پشت شما است ، زیرا بسته به نحوه گرفتن میله، میله ای که استفاده می کنید ، قرار گرفتن دست ها روی میله و کار در نواحی مختلف طیف وسیعی از حرکات را امکان پذیر می کند.

این دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که یک نوار بالا رفتن را در یک محیط متفاوت شبیه سازی کنید و کنترل بسیار بیشتری بر روی هر حرکت فراهم می کند.

10 . دستگاه پرس شانه

این دستگاه نمونه ای از پرس شانه هالتر نشسته است و همانطور که از نامش پیداست برای قدرتمند سازی عضلات شانه استفاده می شود . نکته مهمی که در هنگام استفاده از این دستگاه باید به آن توجه کنید این است که باید تمرینات را به آرامی و با تمرکز روی حرکت انجام دهید و از انجام حرکات ناگهانی که وزن بیشتری را به شانه های شما وارد نموده و فشار بیشتری ایجاد می کند پرهیز کنید.

سخن پایانی

از شروع کار با تجهیزات باشگاه بدنسازی نترسید . اگر به اندازه کافی هوشمندانه و با تعداد و زمان کم حرکات را شروع کنید و به بدن خود زمان کافی بدهید تا به حرکات عادت کند می توانید از مزایای این دستگاه ها برای تقویت عضلات و به دست آوردن تناسب اندام لذت ببرید. 

نکته ای که نباید فراموش کرد ، ایمنی در ورزش است. تمرین غیر اصولی در باشگاهی که حداقل های تجهیزات استاندارد را نداره می توانید خطراتی به همراه بیاورد . سقوط یک وزنه و یا زمین خوردن حین ورزش ، کاملا طبیعی است . ولی نبود کفپوش ورزشی مناسب حین زمین خوردن ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. 

خرید کفپوش ورزشی از تولید کنندگان معتبر و تجهیز کف سالن ، از مهمترین نکات حفظ ایمنی ورزشکاران است . 

ورزش در ورزشگاه های روباز هم نیاز به کفپوش زمین ورزشی فضای باز دارد تا در صورت حوادث احتمالی ، خطری متوجه ورزشکاران نباشد . 

پایافلور : تولیدکننده کفپوش ورزشی در ایران 

 ۰۹۱۲۳۱۰۰۷۳۶

www.payafloor.com

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز