مداحی های محرم و بهترین مداحان کشور

۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۱۵:۵۲:۳۱
کد خبر: ۱۳۵۸۳۰۷
مداحی های محرم و بهترین مداحان کشور
مداحان بسیار زیادی در ایام تاسوعا و عاشورا مشغول به نوحه‌سرایی هستند. چهره و صدای بسیاری از این افراد برای ما آشناست. گوش دادن به صدای حزن‌آلود این مداحان می‌تواند ما را به حال و هوای محرم ببرد. صدای برخی از این مداحان یادآور خاطرات ایام بغض آلود محرم در سال‌های گذشته است.

مداحان بسیار زیادی در ایام تاسوعا و عاشورا مشغول به نوحه‌سرایی هستند. چهره و صدای بسیاری از این افراد برای ما آشناست. گوش دادن به صدای حزن‌آلود این مداحان می‌تواند ما را به حال و هوای محرم ببرد. صدای برخی از این مداحان یادآور خاطرات ایام بغض آلود محرم در سال‌های گذشته است. اگر در خانه یا اتومبیل خود مداحی گوش می‌دهید و از شنیدن مرثیه‌سرایی در ایام محرم استقبال می‌کنید، همراه ما باشید تا با شورانگیزترین مداحان ایران آشنا شوید. جالب است بدانید که شما می‌توانید گلچین نوحه‌های این مداحان را از سایت آپ موزیک دانلود کنید.

آشنایی با محبوب ترین مداحان ایران

با کمرنگ شدن رد پای کرونا در سال ۱۴۰۱، شاهد حضور خیل عظیمی از مردم در هیئت‌ها و حسینیه‌ها خواهیم بود. برای افزایش صمیمیت و شور حسینی در این مجالس لازم است محتوای صوتی مناسبی در هیئت پخش شود. گوش دادن به مداحی‌ و روضه سرایی‌های مربوط به حضرت سیدالشهدا یکی از نشانه‌های عشق و محبت در دل‌پاک جوانان ایرانی است.

فراموش نکنید که مداحان اهل بیت می‌توانند الگوهای بسیار مناسب برای جوانان باشند و به دور از حاشیه به کار نوحه‌سرایی بپردازند. در ادامه متن قصد داریم، مداحانی که از فیلترهای اخلاقی و شعری عبور کرده‌اند را به شما معرفی کنیم.

محمود کریمی

مگر می‌شود کسی تا به حال نام محمود کریمی را نشنیده باشد. آقای محمود کریمی بیش از هر چیز با نوحه‌های خود مشهور است. کریمی دو هیئت متفاوت در امامزاده علی اکبر و مسجد الهادی در محله مجیدیه شمالی تهران دارد و شعرهایش را به زبان ساده و اسلامی نوحه‌سرایی می‌کند. نوحه‌های «عشق یعنی» و «عمو عباس» از مهم‌ترین و محبوب‌ترین نوحه‌های وی هستند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که محمود کریمی یک جودوکار بسیار حرفه‌ای است.

2

مهدی سلوکی

مداحان بسیار زیادی هستن که روضه خوانی می‌کنند، ولی روضه‌های مهدی سلوکی خصوصاً در ایام فاطمیه بسیار محبوب هستند. اگر به مداحی‌های سنگین و ریتمیک علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که مرثیه‌سرایی‌های مهدی سلوکی را در شب‌های محرم ۱۴۰۱ از دست ندهید.

میثم مطیعی

آقای میثم مطیعی در سال ۹۴ دکترای خود را در زمینه علوم قرآنی گرفته است و یکی از دقیق‌ترین مداحی‌ها را اجرا می‌کند. نوحه‌های میثم مطیعی در محافل مذهبی و عمومی اغلب به زبان عربی است. جالب است بدانید که این مداح علاوه بر مرثیه‌سرایی، شعرهای سیاسی و حماسی نیز می‌سراید.

مجید بنی فاطمه

اگر در حوالی باغ فیض یا اتوبان اشرفی اصفهانی زندگی می‌کنید، بهتر است در شب‌های حزن‌آلود محرم، سری به هیئت ریحانه الحسین بزنید. جمعیت بسیار زیادی در این هیئت هستند که منتظر شنیدن مداحی مجید بنی فاطمه هستند. جالب است بدانید که این مداح محبوب، کار خود را از سال ۷۱ آغاز کرده است ولی شهرت خود را مدیون همکاری با نام سعید حدادیان است.

 این مداح از چهره‌های شاخص سیاسی و ورزشی در تهران است و مراسم‌های مرثیه‌سرایی بسیار پرشوری را در محرم برگزار می‌کند. جالب است بدانید که مقام معظم رهبری نیز بارها مجید بنی فاطمه را به عنوان یکی از بهترین مداحان ایران خطاب کرده است.

3

عبدالرضا هلالی

این مداح یکی از محبوب‌ترین مداحان در بین جوانان حزب‌اللهی است و علاوه بر مرثیه‌سرایی، سخنرانی‌های منبری را نیز پیش می‌برد.

جمع بندی

مقتل خوانی و نوحه‌سرایی متناسب با شعور مخاطب، از نکاتی هستند که نسل جدید مداحان به آن توجه نمی‌کنند. برای وارد شدن به صف ثواب، شنیدن نوحه‌های شور انگیز و جان‌گداز کافی نیست لازم است تا در متن مداحی، اطلاعات درست و در شأنی از حقایق زندگی سیدالشهدا ارائه شود تا شعور شعری و هنری نوحه نیز متناسب با شرایط فرهیخته شیعه حفظ شود.

در این مقاله قصد داشتیم تا محبوب‌ترین مداحان ایرانی را به شما معرفی کنیم، این عزیزان به عنوان اساتید فن سال‌ها در هیئت نوحه‌سرایی کرده‌اند و تجربه‌های گران‌بهای خود را در اختیار مجالس پرشور حسینی می‌گذارند تا مراسم‌های عزاداری سیدالشهدا با بیشترین شور و حزن سپری شود. در نهایت فراموش نکنید که شیعه امام حسینی باید نماد عقلانیت و وحدت باشد. بهتر از شما هم در این ایام معنوی محرم از نوحه‌های ایرانی، ترکی و عربی برای افزایش شور حسینی و وارد شدن به حال و هوای محرم استفاده کنید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
نظرات
Mahdi
|
-
|
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
0
0
حمید علیمی چرانزاشتید واقعا متاسفم سیاست کثیف
یاسمن داداشی
|
-
|
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
0
0
محمود کریمی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز