مهمترین نکاتی که هنگام خرید سیم و کابل باید به آن توجه کنید!

۱۴۰۱/۰۵/۱۰ - ۱۱:۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۳۵۸۵۵۹
مهمترین نکاتی که هنگام خرید سیم و کابل باید به آن توجه کنید!
امروزه در همه‌ی صنایع استفاده از سیم و کابل وجود دارد که برای انتقال و توزیع الکتریکی بکارگیری می‌شوند.

امروزه در همه‌ی صنایع استفاده از سیم و کابل وجود دارد که برای انتقال و توزیع الکتریکی بکارگیری می‌شوند. خودروسازی، کارخانه‌های مختلف و همچنین ساختمان‌سازی از مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که از انواع کابل برای موارد مختلف استفاده می‌کنند. اما موضوع با اهمیت در این خصوص رعایت نکاتی مهم برای خرید سیم و کابل است که ما در این مقاله قصد داریم به موارد با اهمیتی اشاره کنیم. ضمناً همانطور که می‌دانید کابل‌های برق بر اساس ساختار و ولتاژی که دارند به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که از جمله می‌توان به کابل‌های فشار قوی، متوسط و ضعیف اشاره کرد که هر کدام دارای ویژگی‌های بخصوصی هستند و کاربردهای متفاوتی نیز دارند.

images_1658297891.png

در کنار این موارد گفتنی است که سیم و کابل دو مجموعه ابزارهای متفاوت هستند و اینکه اکثر افراد آنها را در یک گروه قرار می‌دهند، کاملاً اشتباه است. حال اجازه دهید تا درباره‌ی این دو محصول کاربردی و نکاتی مهم برای خرید سیم و کابل موارد مهمی را بیان کنیم.

کابل برق چیست؟

به طور کلی چند سیم که در یک قالب لاستیکی بزرگ‌تر قرار داده شوند، کابل برق گفته می‌شود. معمولاً کابل برق‌ها از مهم‌ترین اجزای یک وسیله الکترونیکی هستند چرا که پر واضح است که همه‌ی دستگاه‌ها به جهت روشن شدن نیاز به کابل برق دارند. ضمن اینکه در صنایع مختلف برای انتقال برق و همینطور برقراری جریان الکتریکی نیاز به استفاده از کابل برق است که طبیعتاً در انواع مختلف در بازار وجود دارند که قابل تهیه خواهند بود. همانطور که می‌دانید کابل‌های برق از اجزای مختلفی مانند هادی کابل برق، نوع و شکل ظاهری آن، عایق کابل برق، غلاف و روکش کابل در نظر گرفته می‌شوند که پر واضح است که هر کدام از این بخش‌ها باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند تا بتوان بدون کمترین دغدغه از آن بهره برد.

تاریخچه ساخت کابل برق در ایران و جهان

قبل از اینکه به نکاتی مهم برای خرید سیم و کابل بپردازیم، نیاز است که گذری به تاریخچه پیدایش کابل برق بیندازیم. در واقع ساخت کابل برق به سال 1830 بر می‌گردد که برای اولین بار این کشتی‌رانان بودند که از این وسیله استفاده کردند که البته نحوه بکارگیری از آن به گونه‌ای که الان رواج دارد، نبوده است. اما با پیشرفت علم سیم‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفتند و به دلیل بدون عایق بودن این ابزار و فراگیری بیشتر صنعت برق خطرات استفاده از آن نیز افزایش یافت.

رفته رفته و در سال 1876 تولید سیم و کابل با استفاده از روکش لاستیکی در دستور کار قرار گرفت که در ابتدا روکش سیم با نوعی کائوچو طبیعی بوده است و روند پیشرفت تولید کابل با استفاده از روکش‌های بهتر در سال 1953 به اوج خود رسید به طوری که در حال حاضر تولید کابل‌ به بخش مهمی تبدیل شده است. همچنین گفتنی است که پیدایش سیم و کابل در ایران در سال 1282 خورشیدی با ورود کارخانه برق امین‌الضرب همراه بوده است.

images_1658297909.png

انواع کابل‌ های الکتریکی

کابل‌های الکتریکی به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که برای این منظور باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • سطح ولتاژ
  • نوع هادی و ساختار آن
  • نوع عایق
  • نوع حفاظت الکتریکی
  • نوع حفاظت مکانیکی
  • تعداد رشته‌ها
  • نوع کاربرد

پر واضح است که هر کدان از موارد عنوان شده نکاتی مهم برای خرید سیم و کابل محسوب می‌شوند که در زمان خرید برای در نظر گرفته شوند.

نکات خرید کابل برق

برای خرید کابل برق باید به نکات با اهمیتی توجه کرد که ما در ادامه به موارد مهم اشاره می‌کنیم:

- توجه به نوع عایق در زمان خرید کابل برق فوق العاده دارای اهمیت است.

- شناخت انواع سیم و کابل برق مهم است و اینکه در چه زمینه‌ای قصد استفاده از آن را دارید نیز دارای اهمیت است.

- توجه به قطر هادی و ضخامت عایق کابل برق نیز مهم است.

- توجه به استانداردهایی که برای سیم و کابل‌ها در نظر گرفته شده است نیز نکاتی مهم برای خرید سیم و کابل است که باید لحاظ شود.

- خرید از یک مرکز معتبر نیز توصیه‌ی اکید ما در زمان تهیه‌ی این نوع لوازم است.

تفاوت قیمت سیم و کابل برق بر چه اساسی است؟

همانطور که می‌دانید دلیل تفاوت قیمت برای سیم و کابل برق می‌تواند به موارد مختلفی بستگی داشته باشد که اولین مورد به نوع کاربرد این دو ابزار بر می‌گردد. در وهله‌ی بعدی روکش استفاده شده برای سیم و کابل برق است که قیمت‌های متفاوتی را برای این دو محصول رقم زده است. از طرفی تعداد رشته سیم‌های درون کابل نیز در تقاوت قیمت سیم و کابل تأثیرگذار خواهد بود. در کنار همه‌ی این موارد هزینه‌های حمل و نقل، هزینه تولید و مواد اولیه، میزان هادی بکار رفته شده، قیمت مس و آلومینیوم نیز در تفاوت قیمت این دو محصول موثر هستند.

images_1658297920.png

بهترین برند سیم و کابل برق در ایران

به طور کلی برای موارد مختلف و همچنین در صنایع گوناگون نیاز به استفاده از بهترین برند سیم و کابل برق است که پیشنهاد ما برای این منظور بکارگیری از سیم و کابل آمل است. در واقع نه تنها این برند از سیم و کابل برق دارای قیمت بصرفه نسبت به سایر برندهاست بلکه کیفیت در نظر گرفته شده برای این نوع محصولات فوق العاده جذاب است. لذا برای اینکه بتوانید از بهترین برند سیم و کابل برق استفاده کنید، حتماً برند معرفی شده را مورد بررسی قرار دهید.

خرید سیم و کابل برق درجه 1 با ارزانترین قیمت در ایران

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، چنانچه نیاز به انواع سیم و کابل برق دارید باید از یک بستر مناسب برای این منظور استفاده کنید که پیشنهاد ما برای این منظور بکارگیری از شرکت مهندسی و تجهیزات برق شکوه صنعت است. در واقع با استفاده از این مجموعه‌ی حرفه‌ای به راحتی می‌توانید محصولات مدنظرتان را تهیه و استفاده کنید.

گفتنی است که از مزیت‌های خرید از شرکت مهندسی برق شکوه صنعت می‌توان به قیمت مناسب و کیفیت عالی محصولات اشاره کرد. حال برای اینکه بتوانید از این مجموعه نهایت استفاده را ببرید، کافی است که با راه‌های ارتباطی در نظر گرفته شده با مشاوران این شرکت در تماس باشید.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما