شیب نمودار قیمت میلگرد اهواز در ۴ ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ افزایشی بود یا کاهشی؟

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۵:۲۸:۲۹
کد خبر: ۱۳۵۹۲۸۲
شیب  نمودار قیمت میلگرد اهواز در ۴ ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ افزایشی بود یا کاهشی؟
کیفیت و فروش بالای میلگرد اهواز، اطلاع از وضعیت قیمت این کالا را برای خریداران ارزشمند کرده است؛ در این مقاله نمودار قیمت میلگرد اهواز را در 4 ماه ابتدایی 1401 بررسی کردیم.

در بازار فولاد، قیمت‌ها همیشه در نوسان هستند؛ خریداران و فروشندگان مقاطع فولادی نمی‌توانند به‌صورت دقیق پیش‌بینی کنند که نرخ‌ محصولات در آینده چگونه خواهد بود.

بررسی شیب نمودار قیمت میلگرد و تحلیل روند آن، می‌تواند در پیش‌بینی بهای آینده و ارائه حدسی که به واقعیت نزدیک‌تر باشد، کاربردی باشد. البته گاهی اوقات بازار فولاد رفتاری شبیه به گذشته ندارد و حتی ممکن است تحلیل هم کاربردی نباشد. در این مقاله شیب قیمت میلگرد اهواز در ۴ ماه ابتدایی ۱۴۰۱ را بررسی می‌کنیم و آن را با مدت مشابه سال قبل مقایسه خواهیم کرد.

"اطلاع از روند قیمت میلگرد اهواز به‌عنوان یکی از محصولات فولادی پرمصرف در انواع پروژه‌های صنعتی کشور، برای خریداران این مقطع اهمیت دارد؛ به‌همین‌خاطر، کارشناسان مجموعه آهن آنلاین، در این مقاله نرخ میلگرد 16 اهواز و دلایل نوسانات بهای آن را با ذکر جزئیات در سال 1400 و 1401 را بررسی کرده‌اند. ازآنجایی‌که کیفیت این محصول از کارخانه نورد کوثر اهواز بالاست و تقاضا برای خرید آن همواره وجود دارد، شما می‌توانید این کالا را با دریافت مشاوره پیش از خرید، از ahanonline با مناسب‌ترین قیمت بازار تهیه کنید."

چه عواملی بر نوسانات قیمت میلگرد اهواز از ابتدای سال 1401 تا به امروز اثرگذار بود؟

در سال ۱۴۰۱، میزان تقاضا برای مقاطع فولادی افزایش پیدا کرد، اما بسیاری از کارخانه‌ها از جمله کارخانه فولاد کوثر اهواز، محصولات کم‌تری تولید کردند. این موضوع یکی از علت‌‌هایی بود که باعث افزایش قیمت شد. از طرفی در ماه‌های ابتدایی ۱۴۰۱، بهای مواد اولیه مورد نیاز برای تولید کالاهای فولادی و انرژی افزایش پیدا کرد؛ به‌همین‌دلیل، مجتمع کوثر برای تأمین هزینه‌ها مجبور به بالابردن قیمت شد.

نکات دیگری هم برروی روند صعودی قیمت میلگرد اهواز تأثیر گذاشت؛ مثلا در ابتدای سال تا پیش از اواسط فروردین، جنگ روسیه و اوکراین و سایر شرایط سیاسی-اجتماعی بر نرخ کلی فولاد تأثیر گذاشته بود.

طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

قیمت میلگرد کوثر اهواز امروز، که توانسته بخش بزرگی از بازار میلگرد ایران را به خود اختصاص دهد، به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از دلایل تغییر قیمت روز میلگرد اهواز، منطقه‌ی جغرافیایی کارخانه‌ی نورد کوثر و استفاده از مجهز‌ترین ماشین آلات و تجهیزات در این کارخانه است. بهتر است بدانید محصولات تولید شده در این واحد صنعتی تحت استاندارد DIN آلمان و توسط متخصصان مجرب تولید می‌شود."

 

همین موضوع باعث نوسان قیمت محصولات کوثر اهواز هم شد. درواقع می‌توان گفت کارخانه‌های مختلف مثل یک زنجیره به یکدیگر متصل هستند و روندهای قیمت مشابهی را تجربه می‌کنند. کم‌تر پیش می‌آید که بهای میلگرد اهواز نزولی باشد، اما نرخ این محصول در کارخانه دیگری روند صعودی با شیب زیاد را تجربه کند.

نمودار نوسان قیمت میلگرد 16 اهواز از فروردین تا تیر 1401

میلگرد اهواز، کار خود را از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ با قیمت ۱۶.۳۰۰ تومان آغاز کرد؛ در روزهای بعدی شیب نمودار نزولی بود و تا رسیدن به عدد ۱۵.۷۸۰ تومان در ۲۸ فروردین ادامه داشت.

این نرخ برای چند روز به همین میزان باقی ماند و دومین روز اردیبهشت روند صعودی را در پیش گرفت. صعود بهای این کالا با شیب کم تا انتهای اردیبهشت ادامه داشت و در آخر ماه قیمت ۱۶.۲۸۰ تومان برای آن ثبت گردید.

در خرداد ماه هم شیب صعودی ادامه پیدا کرد و اوج قیمت ۱۶.۸۸۰ تومانی در  ۲۴ خرداد ثبت شد؛ بعد از آن، نمودار شیب نزولی ملایمی گرفت و قیمت را تا ۹ تیر به زیر ۱۶ هزار تومان رساند. در تیرماه نرخ این محصول بالای ۱۶ هزار تومان بود، اما از حدود ۱۶.۵۰۰ بالاتر نرفت.

مقایسه قیمت میلگرد کوثر اهواز در 4 ماه نخست سال 1401 با سال 1400

در قسمت قبل، شیب نمودار میلگرد ۱۶ کوثر اهواز را بررسی کردیم تا بتوانید نوسان‌های قیمت را به صورت دقیق ببینید. در ادامه بهای این مقطع فولادی را با مدت مشابه در سال قبل مقایسه خواهیم کرد.

در فرودین ۱۴۰۱، شیب نمودار نزولی بود و این روند تا روزهای آخر ماه هم ادامه داشت؛ درصورتی‌که در ۱۴ فروردین ۱۴۰۰، قیمت این مقاطع فولادی ۱۲.۸۰۰ تومان بود و تا ۲۳ فروردین هم با روند ثابت و شیب نزولی خیلی کم پیش رفت، اما از ۲۴ فروردین افت بها شکل گرفت و تا ۱۱ اردیبهشت ماه هم ادامه داشت.

1

 در طی این مدت، ارزش ریالی میلگرد کوثر اهواز به ۱۳.۶۵۰ تومان هم رسید. بهای این محصول در ده روز دوم اردیبهشت ۱۴۰۰، تا ۱۲.۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرد، اما بعد از آن دوباره شیب صعودی گرفت و اردیبهشت پرنوسان با قیمتی نزدیک به ۱۳ هزارتومان به پایان رسید. در اردیبهشت ۱۴۰۱، بازار به اندازه مدت مشابه در سال قبل پرنوسان نبود و در اکثر روزها قیمت یا شیب صعودی کمی داشت یا ثابت باقی می‌ماند.

روند صعودی انتهای اردیبهشت ۱۴۰۰، تا ۲۰ خرداد ادامه داشت و قیمت میلگرد اهواز را از ۱۲.۹۵۰ به ۱۳.۹۰۰ رساند. دهه پایانی خرداد هم شیب نمودار نزولی و نرخ محصول اصلاح شد؛ این روند کاهشی ادامه‌دار نبود و در ۶ تیرماه ۱۴۰۱ به پایان رسید. بعد از آن، قیمت افزایش پیدا کرد و تا ۲۱ تیرماه، از مرز ۱۵ هزارتومان هم رد شد.

تیرماه ۱۴۰۰، برخلاف مدت مشابه در سال جاری، شیب تند صعودی داشت و ارزش ریالی این مقطع را تا حد زیادی افزایش داد؛ البته این قیمت در اواخر تیرماه اصلاح شد و نمودار روند نزولی پیدا کرد.

2

نمودار قیمت میلگرد کوثر اهواز در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، روندهای متفاوتی را تجربه کرد، اما در کل شیب این نمودار رو به صعود بوده است؛ به‌همین‌دلیل است که بازار فولاد قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان باتوجه به گذشته،‌ آینده آن را تخمین زد.

سخن پایانی

اطلاعاتی که در این مقاله به دست آوردید، از مرجع اطلاعاتی مجموعه آهن آنلاین جمع‌آوری شده بود. در وب سایت این شرکت جداول لیست قیمت آهن بروزرسانی شده، نمودارها و روند قیمت مقاطع فولادی صنایع سراسر کشور نیز ثبت می‌گردد؛ این اطلاعات برای تحلیل و برآورد بودجه برای خرید کالاهای مورد نیاز پروژه های شما کاربردی هستند.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز