راهنمای خرید انواع درب اتوماتیک شیشه ای و درب اتوماتیک صنعتی

۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۱۲:۳۳:۴۳
کد خبر: ۱۳۶۰۷۰۲
راهنمای خرید انواع درب اتوماتیک شیشه ای و درب اتوماتیک صنعتی
پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌های مختلف، زندگی را برای ما راحت‌تر کرده است. حالا بسیاری از وسایل از دور قابل‌کنترل هستند یا به‌صورت هوشمند عمل می‌کنند.

پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌های مختلف، زندگی را برای ما راحت‌تر کرده است. حالا بسیاری از وسایل از دور قابل‌کنترل هستند یا به‌صورت هوشمند عمل می‌کنند. طبیعتا، یکی از این وسایل هم درب‌ها هستند. درب‌های اتوماتیک انواع مختلفی دارند و در مکان‌های مختلف از خانه‌ها گرفته تا کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ادامه این مطلب، در مورد درب‌های مناسب صنایع، مزایای درب اتوماتیک برای صنعت، نحوه انتخاب مناسب‌ترین درب صنعتی، ویژگی‌ها و خرید درب‌های اتوماتیک صنعتی صحبت می‌کنیم. درصورتی‌که قصد خرید درب برای مکان صنعتی خود را دارید، این مقاله راهنمای شما خواهد بود.

درب اتوماتیک مناسب صنایع چیست؟

درب‌های اتوماتیک صنعتی برای مکان‌های مختلفی استفاده می‌شوند و با توجه به نیازی‌های هر مکان متفاوت هستند. شما می‌توانید درب‌های صنعتی اتوماتیک را در انبار‌ها، سوله‌ها، فرودگاه‌ها و البته کارخانه‌ها و بسیاری جاهای دیگر ببینید.

درب‌های مناسب صنایع، معمولا در درجه‌ی اول ازنظر جنس با دیگر درب‌های اتوماتیک، تفاوت دارند. با توجه به محل استفاده، این درب‌ها در معرض ضربه قرار دارند. تردد زیاد، جابه‌جایی بارهای سنگین و رفت‌و‌آمد ماشین‌آلات سنگین و بزرگ نیز امکان آسیب‌دیدگی آن‌ها را زیاد می‌کنند. به‌علاوه، مسئله‌ی امنیت‌ هم مطرح است؛ مثلا دربی که برای آشیانه‌ی هواپیما در نظر گرفته می‌شود باید کاملا ایمن باشد.

به‌ همین دلیل، این درب‌ها از جنس آلومینیوم یا وینیل ساخته می‌شوند. البته مدل‌های مختلفی هم دارند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای متفاوت باشند. شرکت آتی در، یکی از تولیدکنندگان درب‌های صنعتی است که می‌تواند با توجه به نیاز شما درب مناسبی برایتان طراحی کرده و بسازد.

 

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای صنعتی چیست؟

مکان‌های صنعتی تاحدی نیازهای مشابهی دارند؛ مثلا همه‌ی آن‌ها به درب‌هایی با مقاومت بالا نیاز دارند یا ایمنی برایشان مسئله‌ی بسیار مهمی است. اما درب‌های اتوماتیک صنعتی، پاسخگوی چه نیازهایی می‌توانند باشند؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های درب‌های اتوماتیک، تسهیل رفت‌وآمد است. حالا این رفت‌و‌آمد می‌تواند منحصر به افراد یا مربوط به ماشین‌آلات مختلف باشد. به‌هرحال، این درب‌ها سنسورهایی دارند و قابل‌تنظیم هم هستند؛ مثلا با توجه به نیاز، می‌توان سرعت باز و بسته شدن درب‌های کشویی صنعتی را کم یا زیاد کرد. درب‌های صنعتی بسیار سنگین هستند و باید اتوماتیک باشند. چون باز و بسته کردن آن‌ها توسط افراد، هم زمان‌بر است و هم خسته‌کننده.

بسیاری از این درب‌ها به سنسور حساس به آتش‌سوزی هم مجهز هستند. در بسیاری از مکان‌های صنعتی، مواد قابل اشتعال وجود دارند. سنسور این درب‌ها به‌محض این‌که متوجه آتش می‌شود، درب را به‌طور خودکار باز می‌کند. به این صورت، اگر افرادی داخل آن مکان باشند، می‌توانند سریع‌تر خود را به مکانی امن برسانند. ازطرفی، امکان دسترسی به آن قسمت، برای کنترل آتش‌سوزی آسان می‌شود.

اگر با توجه به فضا، درب مناسبی انتخاب کنید، می‌توانید در فضا هم صرفه‌جویی کنید؛ مثلا درب‌های کشویی، بسیار جمع‌وجور هستند و گزینه‌های بسیار مناسبی برای سوله‌هایی که فضای زیادی در اختیار ندارند به شمار می‌روند.

چگونه مناسبترین درب اتوماتیک صنعتی انتخاب کنیم؟

برای انتخاب درست، اول نگاهی فضای صنعتی خود بیندازید. این درب را برای کجا می‌خواهید؟ شرکت؟ کارخانه؟ پارکینگ؟ آیا می‌خواهید از آن در فضای داخلی استفاده کنید یا خارجی؟ در مرحله‌ی بعد، فضای نصب درب را در نظر بگیرید؛ مثلا اگر جلوگیری از دزدی در ذهنتان است باید سراغ درب‌های صنعتی استیل بروید. همان‌طور که گفتیم، بیشتر درب‌های صنعتی اتوماتیک را از جنس وینیل یا آلومینیوم می‌سازند اما برخی درب‌ها نیز به‌صورت سفارشی می‌توانند از استیل ساخته شوند.

حالا که مطمئن شدید به یک درب اتوماتیک نیاز دارید، باید به جزئیات دیگر توجه کنید. ابعاد را در نظر بگیرید. با توجه به ابعاد باید درب موردنظر را انتخاب کنید؛ مثلا اگر کاربری فضای صنعتی شما جابه‌جایی کالاست و ماشین‌آلات مختلف ازآنجا عبور می‌کنند و در ضمن فضای زیادی هم ندارید؛ احتمالا درب کرکره‌ای انتخاب خوبی خواهد بود. باید بدانید یک درب بزرگ برای فضای کوچک، بیشتر باعث دردسر است.

مسئله‌ی بعدی، نحوه‌ی باز شدن درب است. همان‌طور که اشاره کردیم، درب‌ها می‌توانند کرکره‌ای، کشویی، ریلی و انواع دیگری داشته باشند. کدام‌یک می‌تواند کار شما را آسان‌تر کند؟برای کنترل درب هم دو انتخاب دارید. می‌توانید آن را به‌صورت دستی یا از راه دور کنترل کنید. باز هم با توجه به نیاز مجموعه باید تصمیم بگیرید. اگر فکر می‌کنید مشاوره با متخصصان تصمیم‌گیری را برایتان راحت‌تر می‌کند، حتما با کارشناسان شرکت آتی در تماس بگیرید.

ویژگی های درب اتوماتیک صنعتی

استحکام، مهم‌ترین ویژگی درب‌های صنعتی است. اما موارد دیگری هم وجود دارند که این درب‌ها را از انواع دیگر، متمایز می‌کنند. بسیاری از این درب‌ها در برابر آتش‌سوزی هم مقاوم هستند. تصور کنید در بخشی از یک فضای صنعتی، آتش‌سوزی رخ داده است. این درب‌ها از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری می‌کنند. به‌علاوه، این درب‌ها در برابر شکسته‌ شدن هم مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. اینجا هم مسئله‌ی ایمنی کارکنان مطرح است و همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، به جلوگیری از سرقت کمک می‌کنند.

خرید درب اتوماتیک صنعتی

اولین قدم برای خرید هر کالای صنعتی، تهیه‌ی لیستی از نیازهاست. درب‌های اتوماتیک صنعتی هم از این قاعده مستثنا نیستند. تا اینجا به موارد مختلفی که برای خرید یک درب اتوماتیک باید در نظر بگیرید، اشاره کردیم. پس باید به نتیجه‌ای کلی در مورد این‌که چه‌چیزی برای فضای موردنظرتان مناسب است، رسیده باشید.

با خرید درب‌های اتوماتیک می‌توانید بهره‌وری کارگران را بالا ببرید، از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنید و ایمنی محیط را برای محصولات و کارکنان خود افزایش دهید. اما دقت کنید که روی موارد درستی سرمایه‌گذاری کنید. با استفاده از این درب‌ها می‌توانید به شیوه‌های مختلفی در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید. پس در زمان خرید، صرفه‌جویی را در اولویت‌های چندم خود قرار دهید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

سخن آخر

امروزه وسایل هوشمند و اتوماتیک پیرامون انسان را گرفته و کارها را برای او راحت‌تر کرده و کیفیت زندگی‌اش را بالاتر برده‌اند. اگر صاحب یک کارخانه، شرکت یا مکان صنعتی دیگری باشید، حتما به فکر خرید درب‌های اتوماتیک هم افتاده‌اید. شاید همین حالا هم از آن‌ها استفاده می‌کنید. این درب‌ها با مقاومت بالا در برابر ضربه و ضد حریق بودن، امنیت فضا را بیشتر می‌کنند. از طرفی چون عایق و اتوماتیک هستند، هزینه‌ها را هم کاهش می‌دهند.

درب‌های اتوماتیک صنعتی انواع مختلفی دارند. هرکدام از آن‌ها با نیاز‌ها و شرایط فضاهای متفاوتی همخوانی دارند. پس در زمان انتخاب باید دقت کنید. شرکت آتی در "atidoor.com"، یکی از تأمین‌کنندگان اصلی این درب‌ها در کشور ماست که در پروسه انتخاب و خرید درب اتوماتیک صنعتی همراه شما خواهد بود.

https://www.atidoor.com/

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز