اطلاعات مفید در مورد خرید بلیط لحظه اخری

۱۴۰۱/۰۶/۲۰ - ۱۰:۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۳۷۵۸۰۶
اطلاعات مفید در مورد خرید بلیط لحظه اخری
اگر تا به حال سعی کرده اید یک بلیط هواپیما لحظه آخری را در آخرین لحظه رزرو کنید، احتمالا نا امیدانه از جستجوی این بلیط ها دست کشیده اید، زیرا نتوانستید بلیط ارزان لحظه آخری بیابید.

اگر تا به حال سعی کرده اید یک بلیط هواپیما لحظه آخری را در آخرین لحظه رزرو کنید، احتمالا نا امیدانه از جستجوی این بلیط ها دست کشیده اید، زیرا نتوانستید بلیط ارزان لحظه آخری بیابید. نرخ بلیط هواپیما معمولاً در مقایسه روزهای قبلی بسیار بالا هستند و در به سختی می توان این بلیط ها را یافت. برخی شرکت ها در ساعات نزدیک به پرواز قیمت بلیط ها را افزایش می دهند اما روش هایی وجود که می توان این بلیط ها را با قیمت مناسب خریداری کرد.

بلیط هواپیما لحظه آخری

خوشبختانه، چند قدم وجود دارد که می توانید برای صرفه جویی در هزینه پروازهای لحظه آخری انجام دهید. داشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه عرضه این بلیط ها و شرایط آن، کمک زیادی به خرید بلیط لحظه آخری ارزان خواهد کرد. در ابتدا اطلاعاتی کامل در مورد این بلیط ها و سپس نحوه رزرو آن را ذکر می کنیم.

بلیط هواپیما لحظه آخری، سیستمی و چارتر

بلیط های هواپیما به دو صورت سیستمی و چارتری به فروش رسیده که هر کدام دارای ویژگی های مثبت و منفی می باشند. بلیط های لحظه آخری در واقع نوعی بلیط چارتر بوده که در لحظات نزدیک به پرواز با قیمتی پایین تر به فروش می رسد. تفاوت های کلی این بلیط ها در جدول زیر قابل مشاهده است:

بلیط سیستمی

بلیط لحظه اخری و چارتر

نرخ یکسان

نرخ متفاوت

قابل استرداد

غیر قابل استرداد

نرخ متفاوت کودک

نرخ یکسان کودک

دسترسی زیاد

دسترسی کمتر

قیمت بلیط هواپیما لحظه آخری و سیستمی

یکی از تفاوت های عمده در انواع بلیط ها، قیمت متفاوت آن در رزوهای مختلف است. بلیط هواپیما لحظه آخری در روزهای مختلف سال، قیمت های متفاوتی دارد، اما بلیط سیستمی دارای نرخ یکسانی بوده که از نرخ مصوب تبعیت می کند. بلیط های چارتری و لحظه آخری به این دلیل که توسط شرکت چارتر کننده ارائه می شود، قیمت متفاوتی دارند. البته این قیمت ها در برخی روزها ممکن است بیشتر باشد که به میزان تفاضای مسافرین بستگی دارد.

بلیط لحظه آخری را نمی توان استرداد کرد

کنسلی بلیط هواپیما یکی از گزینه هایی است که برای انواع بلیط در نظر می گیرند که در صورتی که مسافر نتوانست به سفر برود، بتواند بخشی از هزینه بلیط را پس بگیرد. میزان جریمه کنسلی در بلیط های سیستمی، به نوع بلیط، زمان استرداد و قوانین ایرلاین بستگی دارد. این جریمه ممکن است از 20 درصد الی 100 درصد هزینه بلیط باشد که لازم است از قبل نسبت به شرایط کنسلی بلیط ها اطلاعات لازم را کسب کنید تا هزینه اضافی پرداخت نکنید.

اما بلیط هواپیما لحظه آخری به دلیل زمان کمی که تا پرواز دارد و همچنین قوانین شرکت ارائه دهنده، قابلیت استرداد ندارد. البته برخی شرکت ها با استرداد بلیط موافقت می کنند، اما هزینه ای برای کنسلی بلیط به مسافر عودت داده نمی شود. هنگام رزرو بلیط می توانید شرایط استرداد را در قسمت جزئیات بلیط مشاهده کنید که برای این بلیط ها شرایطی ذکر نشده است.

نرخ بلیط هواپیما برای کودکان و بزرگسالان

یکی از تفاوت های چشمگیر در انواع بلیط هواپیما، نرخ آن ها برای کودکان و بزرگسالان است. ایرلاین ها برای بلیط های سیستمی دارای قوانین مشخصی در این رابطه بوده که نرخ متفاوتی را برای کودکان و بزرگسالان مشخص کرده اند. برخی ایرلاین ها مانند ایران ایر، برای بلیط کودک و بزرگسال، بهایی را دریافت نمی کنند. میزان تخفیف سایر ایرلاین ها متفاوت بوده و از 20 درصد الی 90 درصد متغیر است که هنگام رزرو بلیط می توان آن را مشاهده کرد.

در بلیط هواپیما لحظه آخری و چارتری اینگونه نبوده و نرخ یکسانی برای کودکان و بزرگسالان در نظر گرفته شده است. به این دلیل که این شرکت ها هنگام خرید بلیط از ایرلاین ها، بهای بزرگسالان را پرداخت می کنند، نمی توانند برای کودکان تخفیف در نظر بگیرند. اما در بلیط لحظه آخری هواپیما و چارتر می توان بلیط نوزادان را بدون پرداخت بهای جداگانه خریداری کرد. استفاده از پرواز لحظه آخری و یا چارتر برای مسافرانی که دارای نوزاد زیر دو سال هستند، گزینه مناسبی است.

بلیط لحظه اخری

چگونه بلیط لحظه آخری ارزان را رزرو کنیم؟

مسافران معمولا برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری ساعت های مختلفی را در سایت های مختلف سپری می کنند تا بتوانند بلیط ها را بهترین نرخ ممکن خریداری کنند. اما همیشه انتخاب روش دشوار، آخرین راه حل نیست. برای خرید بلیط لحظه آخری با استفاده از استراتژی های زیر می توان بهترین بلیط را خریداری کرد.

  • خرید آنلاین بلیط لحظه آخری

  • تنظیم هشدار قیمت سایت

  • انتخاب بهترین زمان رزرو بلیط

  • انتخاب مقصد مناسب

برای خرید بلیط لحظه آخری آنلاین جستجو کنید

این روش برای تمام کسانی که در حال برنامه ریزی برای تعطیلات ناگهانی یا یک سفر خانوادگی در کوتاه مدت هستند مفید است. خرید آنلاین بلیط ها به شما این امکان را می دهد که بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن، انواع بلیط را برای ایرلاین های مختلف به مقصد شهرهای مختلف مشاهده کنید. رزرو حضوری بلیط هواپیما لحظه آخری از فرودگاه و یا آژانس مسافرتی، روشی منسوخ بوده که تنها ممکن است وقت شما را گرفته و در نهایت بلیطی را نتوانید رزرو کنید.

یک هشدار قیمت بلیط لحظه آخری تنظیم کنید

مسافران معمولا جستجوی روزانه بلیط هواپیما را برای مقاصد مختلف تنها گزینه رزرو ارزان این بلیط ها می دانند. اما می توان برای خرید بلیط لحظه اخری از سایت های فروش بلیط بهترین استفاده را کرد. اجازه دهید یک برنامه کامپیوتری کار جستجوی بلیط لحظه آخری را برای شما انجام دهد. به جای اینکه هر روز قیمت پروازها را بررسی کنید، تنظیم یک هشدار قیمت در سایتی معتبر می تواند به روند یافتن بلیط لحظه آخری ارزان به شما کمک کند. پس از تنظیم این هشدارها، به محض کاهش قیمت بلیط، برای شما پیامکی ارسال خواهد شد.

بهترین زمان برای خرید بلیط لحظه آخری

عامل مهم دیگری که در خرید بلیط لحظه آخری ارزان به شما کمک می کند، انتخاب زمان مناسب برای خرید بلیط لحظه آخری است. بلیط هواپیما لحظه آخری در روزهایی از سال که میزان تقاضا برای مسافرت زیاد است، یا وجود نداشته و یا با قیمت بالایی به فروش می رسد. در صورتی که می خواهید در ایام خاصی از سال مانند نوروز به مسافرت بروید، توصیه می کنیم بلیط خود را از قبل رزرو کنید.

اما بلیط لحظه آخری نوسان قیمت دارد و در برخی روزها می توان برای خرید بلیط با قمیت مناسب روی بلیط های لحظه آخری حساب باز کنید. معمولا در روزهایی از سال که میزان تقاضا برای سفر پایین است، بلیط های لحظه آخری با قیمتی پایین تر به فروش می رسند، زیرا در صورت عدم کاهش قیمت بلیط ها، ممکن است تمامی بلیط ها به فروش نرفته و شرکت های چارتر کننده متحمل ضرر زیادی شوند.

فرودگاه

همچنین توصیه ما برای خرید بلیط لحظه آخری این است که در مورد مقصد و تاریخ سفر خود انعطاف پذیر باشید. تعهد به زمانی خاص برای سفر، شانس شما را برای خرید بلیط لحظه اخری در روزهای دیگر کاهش داده و ممکن است روزهای طلایی برای سفر ارزان را از دست بدهید. همچنین انتخاب تنها یک مقصد برای سفر، شما را با نرخ های بالایی برای خرید بلیط لحظه آخری رزرو می کند.

خرید بلیط هواپیما لحظه اخری

برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری، باید علاوه بر انتخاب زمان مناسب برای سفر، شرایط خود را نیز در نظر بگیرید. این بلیط ها معمولا برای افرادی که به تنهایی به سفر می روند و یا سفر کاری در پیش دارند مناسب است. دسترسی این بلیط ها کمتر بوده و نمی توان برای سفری خانوادگی چندین بلیط لحظه اخری رزرو کرد. استفاده از سایت مناسب برای تنظیم هشدار قیمت، روشی جایگزین و مناسب برای جستجوی این بلیط ها است. آیا شما تاکنون توانسته اید بلیط لحظه آخری با قیمت مناسب رزرو کنید؟ در صورتی که پاسخ شما مثبت است تجربه خود را برای قیمت و نحوه خرید با ما به اشتراک بگذارید.

نظر شما