چه مدت بعد از عمل بینی می توان ورزش کرد؟

۱۴۰۱/۰۶/۲۹ - ۱۳:۴۱:۳۹
کد خبر: ۱۳۷۹۴۸۳
چه مدت بعد از عمل بینی می توان ورزش کرد؟
ورزش پس از جراحی زیبایی بینی ، بعد از عمل بینی ممکن است متوجه شوید که بهبودی شما سریعتر و راحت تر از آنچه پیش بینی می کردید است. حتی ممکن است آنقدر احساس خوبی داشته باشید که بخواهید دوباره به سمت حرکت سریع، فعال، کاردیو و وزنه برداری یا ورزش دوباره برید. خبر عالی، درست است؟ خوب، اگر چه این فوق العاده است که شما ممکن است احساس خیلی خوبی داشته باشید، اما بدن شما به احتمال زیاد هنوز به وظیفه خود عمل نکرده است و باید به بدن خود برای بازسازی فرصت دهید.

ورزش پس از جراحی زیبایی بینی ، بعد از عمل بینی ممکن است متوجه شوید که بهبودی شما سریعتر و راحت تر از آنچه پیش بینی می کردید است. حتی ممکن است آنقدر احساس خوبی داشته باشید که بخواهید دوباره به سمت حرکت سریع، فعال، کاردیو و وزنه برداری یا ورزش دوباره برید. خبر عالی، درست است؟ خوب، اگر چه این فوق العاده است که شما ممکن است احساس خیلی خوبی داشته باشید، اما بدن شما به احتمال زیاد هنوز به وظیفه خود عمل نکرده است و باید به بدن خود برای بازسازی فرصت دهید.

زمان بهبود بعد از عمل بینی

بسیاری از بیماران عمل بینی به دنبال این هستند که فعالیت های عادی خود را در اسرع وقت پس از جراحی از سر بگیرند. با این حال، حتی با جراحی صورت مانند  رینوپلاستی ، کاری که با بقیه بدن خود انجام می دهید بر سرعت، ایمن و موثر بودن صورت شما تأثیر می گذارد. بدن شما پس از هر عمل جراحی سخت در تلاش است تا خود را ترمیم کند و برای بازگشت سریع به استراحت، مایعات مناسب و غذاهای مغذی نیاز دارد. بدن شما تلاش و انرژی خود را برای درمان، بازسازی ناحیه دردناک و متورم درست جلوی چشمان شما سرمایه گذاری می کند. بافت های داخل بینی شما نیز پس از جراحی تازه هستند و برای بهبودی نیاز به زمان دارند و در این مرحله هنوز مستعد خونریزی هستند.

 

 images_1663660230.jpg

 

پیاده روی بعد از عمل بینی

ورزش خیلی زود پس از جراحی بینی باعث اختلال در روند بهبودی می شود. عضله پاره شده به مواد مغذی نیاز دارد که در این زمان بهتر به بینی اختصاص داده می شود. (به یاد داشته باشید، در حین ورزش نیست، بلکه بعد از آن، عضله در واقع رشد می کند.) کاردیوی شدید ضربان قلب و فشار خون شما را نیز افزایش می دهد و می تواند باعث خونریزی بینی، کبودی و عوارض بعد از جراحی شود. به همین دلیل از هر گونه ورزش فراتر از پیاده روی سبک تا سریع خودداری کنید.

 بیماران همچنین نگران این هستند که آیا ورزش در طول روند بهبودی ظاهر آنها را تحت تأثیر قرار می دهد یا خیر. تورم پس از جراحی یک روند آهسته و به طور پیوسته کاهش دهنده است. ورزش باعث افزایش جریان خون در بینی می شود که اغلب منجر به افزایش تورم می شود. با این حال، همه چیز باید پس از چند ساعت به حالت عادی بازگردد، و این تأثیر ورزش با گذشت چند هفته قبل از ناپدید شدن کامل، کمتر آشکار خواهد شد.

 

چقدر باید صبر کنیم؟

تقریباً شش هفته طول می‌کشد تا ساختارهای بینی شما دوباره به جای خود بچسبند، بنابراین پس از این مدت می‌توانید یک روال عادی ورزش را از سر بگیرید. سه تا چهار هفته پس از جراحی بینی، می‌توانید به آرامی ورزش‌های ملایم و غیر تماسی مانند شنا و دوچرخه‌سواری جاده‌ای را از سر بگیرید. آهسته شروع کنید و مراقب فعالیت هایی باشید که به حرکت یا جهش زیاد نیاز دارند، مانند ایروبیک با ضربه زیاد یا طناب زدن. همچنین باید از دویدن یا آهسته دویدن در این مرحله اول 3 تا 4 هفته ای خودداری شود.

 از آنجایی که مدتی از تمرین خود را مرخصی گرفته اید، باید با احتیاط به روال خود بازگردید. سخت ترین کلاس ایروبیک را نگذرانید و سعی نکنید همان مسافتی را که قبل از جراحی دویدید بدوید. با وزنه‌ها، از وزن کمتر شروع کنید و در چند هفته آینده همانطور که بدنتان اجازه می‌دهد به سمت بالا حرکت کنید. اگر احساس خوبی ندارید یا شروع به احساس تپش بینی خود می کنید، ورزش را متوقف کنید. بدن شما به شما می گوید که آرام باشید. همچنین بدانید که اگر داروی ضد درد مصرف می‌کنید، این صدای هشدار به طور موثر خاموش شده است، اما ممکن است هنوز هم وجود داشته باشد.

 برای از سرگیری ورزش های تماسی مثل ورزش های رزمی باید حتی بیشتر صبر کنید. شما نمی خواهید خطر آسیب به بینی جدید خود را تهدید کنید، و ضربه زدن بلافاصله پس از جراحی می تواند به بینی و ظاهر آن به طور چشمگیری بیشتر از چنین ضربه ای به طور معمول آسیب برساند، نه اینکه شما را در معرض خطر آسیب جدی قرار دهد. اگر تا به حال نیش زنبور یا انگشت پا را تجربه کرده اید و متوجه شده اید که تنها پس از آن آسیب اولیه به نظر می رسد که ناحیه مورد نظر بارها و بارها مورد اصابت قرار گرفته است، این به شما کمک می کند تفاوت بین ناحیه بهبود یافته و آسیب دیده را درک کنید. بدن به احتمال زیاد، این برخوردهای نوری در تمام مدت اتفاق می افتادند، اما اکنون کاملاً قابل توجه و بسیار دردناک هستند.

images_1663660479.jpg

کدام ورزش ها بعد عمل بینی غیر مجاز است؟

بسکتبال، فوتبال، بیس بال و هر ورزش دیگری که ممکن است به طور بالقوه مورد ضربه توپ یا شخص دیگری قرار بگیرید، باید حداقل شش هفته پس از تاریخ جراحی متوقف شود. اگر هر نوع ورزشی انجام می دهید، از جراح خود بخواهید دستورالعمل های خاصی را برای دوره نقاهت به شما بدهد. ممکن است برای مدتی وسایل حفاظتی مانند گیره صورت و کلاه ایمنی توصیه شود.

بازگشت به زندگی شما

اگر چه زمانی که دوست دارید ورزش کنید عقب ماندن سخت است، اما به یاد داشته باشید که این تنها یک استراحت موقت اما بسیار مهم است. ارزش آن را دارد که به بدن خود اجازه دهید پس از جراحی بهبود یابد و از بینی خود محافظت کنید. چند راه خاص وجود دارد که می توانید به بدن خود کمک کنید تا روند بهبودی خود را افزایش دهد. غذاهایی مانند زردچوبه، زنجبیل، آناناس و زغال اخته دارای خواص ضد التهابی طبیعی هستند. افزایش مصرف اینها و بیشتر بعد از جراحی می تواند زمان بهبودی را کاهش دهد و به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید. همچنین استراحت و خواب کافی و هیدراته ماندن نیز مهم است. هر دو برای بهبودی ضروری هستند.

 خیلی زود، به سطح تناسب اندام اولیه خود باز خواهید گشت، با یک امتیاز اضافه: بینی شما  بهتر از همیشه به نظر می رسد . اگر به درستی از خود مراقبت کنید و یک جراح پلاستیک صورت ماهر و با تجربه را انتخاب کنید، ریکاوری جراحی بینی می تواند سریع و روان باشد.

چند سوال متداول در مورد ورزش :

دراز نشست بعد از عمل بینی

  • بهتر است که این حرکت دراز نشست تا 2 ماه و بهبودی کامل بینی انجام نشود.

چه مدت بعد از عمل بینی می توانیم بدنسازی انجام دهیم؟

  • به طور کل بدنسازی چون ورزشی سنگین محسوب می شود بهتر است که حداقل 3 ماه از جراحی گذشته باشد و سپس با انجام حرکات خیلی سبک و با مشورت پزشک و مربی به ارامی این حرکات انجام شود که به بینی هیچ فشاری وارد نشود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز