اولین عمل زیبایی در جهان

۱۴۰۱/۰۸/۰۱ - ۰۹:۲۶:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۹۵۸۵
اولین عمل زیبایی در جهان
شاید تصور کنید که عمل جراحی زیبایی در دهه‌های اخیر رواج پیدا کرده‌ و تا قبل از آن هنوز علم جراحی پلاستیک وجود نداشته‌است. بر خلاف این تصور تاریخچه عمل زیبایی در دنیا به هزاران سال قبل برمی‌گردد.

 

شاید تصور کنید که عمل جراحی زیبایی در دهه‌های اخیر رواج پیدا کرده‌ و تا قبل از آن هنوز علم جراحی پلاستیک وجود نداشته‌است. بر خلاف این تصور تاریخچه عمل زیبایی در دنیا به هزاران سال قبل برمی‌گردد. مصریان حدود 3000 سال قبل از میلاد، از عمل زیبایی برای برطرف‌کردن نقص‌های صورت استفاده می‌کردند. سوشراتا که شخصی هندی بود، حدود 2000 سال قبل از میلاد مسیح از جراحی زیبایی برای رفع نواقص بینی و لاله گوش استفاده می‌کرد. اگر دوست دارید درباره اولین عمل جراحی بینی در جهان و تاریخچه جراحی پلاستیک و نحوه پیشرفت آن بیشتر بدانید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

2

جراحی زیبایی از سال‌ها پیش رواج پیدا کرد و با مرور زمان به پیشرفت زیادی رسید

پدر جراحی پلاستیک در دنیا کیست؟

بر اساس برخی دست‌نوشته‌ها، سوشراتا پدر جراحی در دنیا است. 600 سال قبل از میلاد، سوشراتا برای رفع نواقص بینی و گوش، اقداماتی انجام می‌دهد که آثار او را در قرن هفتم به زبان عربی ترجمه کردند و پس از آن در اروپا از آثار او در زمینه جراحی زیبایی، توسط پزشکان استفاده شد. اولین شخصی که از آثار سوشراتا بهره برد، پزشکی ایتالیایی به‌نام گاسپاره بود. برخی از افراد گاسپاره را به‌عنوان پدر جراحی پلاستیک در دنیا می‌شناسند. او با پیوند بافت و پوست بازو به بینی صدمه‌دیده، اقدام به رفع نواقص بینی می‌کرد. سال‌ها بعد، پزشکی آمریکایی به‌نام جان اورلاندو برای اولین بار در دنیا، با روش بسته اقدام به جراحی بینی کرد و به‌عنوان پدر جراحی نوین شناخته شد.

توقف پیشرفت جراحی پلاستیک در قرون وسطی!


از هزاران سال پیش که پزشکان اقدام به انجام جراحی پلاستیک به‌صورت ابتدایی کردند، پیشرفت زیادی در عمل‌های زیبایی اتفاق افتاد. اما به‌صورت ناگهانی این روند در قرون وسطی متوقف شد. این اتفاق در زمان سقوط امپراطوری روم و ترویج مسیحیت رخ داد. اما در دوره رنسانس که انقلاب علمی و هنری اتفاق افتاد، جراحی پلاستیک و زیبایی نیز با پیشرفت قابل‌ملاحظه ای روبه‌رو شد. در آن دوره شخصی به‌نام شرف‌الدین صابونچی اغلو، کتابی در رابطه با جراحی زیبایی صورت و پلک نوشت.

ملوان والتر یو، اولین کسی بود که تحت درمان با جراحی پلاستیک قرار گرفت

والتر یو؛ سرباز انگلیسی، با اولین عمل زیبایی در جهان درمان شد

جنگ‌جهانی اول، دوره‌ای بود که باعث تحول زیادی در جراحی پلاستیک شد. جراحات وحشتناک و شدیدی که روی صورت سربازان در دوره جنگ اتفاق می‌افتاد، پزشکان را ناچار به انجام جراحی پلاستیک می‌کرد. در آن زمان بود که همه مردم فهمیدند جراحی زیبایی چقدر در زندگی انسان‌ها تأثیر گذار و مهم است. والتر یو، ملوان انگلیسی که در جنگ دچار آسیب شدیدی شده‌بود، اولین شخص در دنیا است که جراحی زیبایی به‌صورت علمی و پیشرفته‌تر روی او انجام شد. در سال 1917، هارولد جیلی که پزشکی نیوزلندی بود، اولین بیمارستان در دنیا را برای ترمیم آسیب‌های صورت تأسیس کرد.

3

انجام اولین عمل جراحی زیبایی در ایران در سال 1307

دکتر سیروس اصانلو که به‌عنوان پدر جراحی پلاستیک در ایران شناخته می‌شود، اولین جراحی پلاستیک را حدود 80 سال پیش انجام داد. دکتر اصانلو تحصیلات خود را در حوزه جراحی پلاستیک در آمریکا به پایان رساند و پس از آن، در دانشگاه تهران در بخشی با نام جراحی پلاستیک و ترمیمی به انجام عمل‌های زیبایی پرداخت.

جراحی پلاستیک پس از اولین عمل زیبایی در جهان به پیشرفت زیادی دست پیدا کرد

آمار بالای جراحی پلاستیک در ایران

کشور ایران یکی از بالاترین آمارها را در انجام جراحی زیبایی و به‌خصوص جراحی بینی دارد و پیشرفت زیادی در زمینه زیبایی در ایران صورت‌گرفته است. علت‌های مختلفی باعث افزایش تقاضای مردم برای جراحی‌های زیبایی شده‌است. مثلاً بسیاری از افراد دوست دارند مطابق مد در جامعه عمل کنند و چهره بهتری داشته‌باشند یا در نژاد ایرانی اکثر افراد دارای بینی بزرگ‌تری نسبت به‌صورت هستند که این موضوع باعث تمایل اکثر مردم به انجام جراحی زیبایی و به‌خصوص جراحی بینی شده‌است. البته بسیاری از جراحی‌های زیبایی و جراحی بینی به‌منظور درمان و رفع مشکلات مختلفی مثل انحراف یا پولیپ بینی انجام‌می‌شود.

دریافت بهترین نتیجه از جراحی زیبایی با انتخاب پزشک مجرب و کلینیک معتبر

پس از گذشت سال‌ها از اولین عمل زیبایی در جهان، همه دنیا و ایران پیشرفت زیادی در زمینه جراحی زیبایی و پلاستیک داشته‌اند. اگر قصد انجام عمل زیبایی را دارید، به مهم‌ترین نکته یعنی انتخاب پزشک باتجربه و حاذق در زمینه زیبایی دقت کنید. زیرا با وجود پیشرفت زیاد در زمینه زیبایی هنوز شاهد افرادی هستیم که جراحی آن‌ها با موفقیت رو‌به‌رو نمی‌شود. مهم‌ترین علت عدم موفقیت در جراحی‌های زیبایی و جراحی بینی، عدم تحقیق درباره جراح و پزشک معالج است.

دکتر جواد رحمتی، دارای فوق‌تخصص جراحی پلاستیک، بینی و ترمیمی یکی از بهترین جراحان پلاستیک در ایران است. دکتر رحمتی با انجام عمل رینوپلاستی، عمل افتادگی پلک وصورت، لیپوساکشن و سایر جراحی‌های زیبایی بهترین نتیجه را به زیباجویان عرضه می‌کنند.

بسیاری از افراد در اثر عدم تحقیق درباره جراح زیبایی، دچار مشکلات جبران ناپذیری می‌شوند.

4

سخن آخر

 جراحی زیبایی مانند همه شاخه‌های دیگر پزشکی نجات‌بخش انسان‌های زیادی در طول تاریخ بوده‌است مثل اولین عمل زیبایی در جهان که روی سربازی آسیب دیده انجام شد. در زمان کنونی نیز بسیاری از افراد برای درمان نواقص صورت یا بدن خود از این علم پزشکی بهره می‌برند. بسیاری از افراد دیگر نیز تنها به‌دلیل زیبایی بیشتر به جراحی پلاستیک روی می آورند. مثلبسیاری از افراد معروف جهان که با جراحی زیبایی به ظاهری زیباتر دست پیدا کرده‌اند. آیا شما تا به حال عمل زیبایی انجام داده‌اید؟ اگر تجربه جراحی زیبایی داشته‌اید، نظر خود را درباره نتیجه و نوع جراحی با ما در میان بگذارید.

 

نظر شما