معرفی بهترین کتاب های شیمی کنکور

۱۴۰۱/۰۸/۰۴ - ۰۹:۳۳:۵۶
کد خبر: ۱۳۹۰۸۵۸
معرفی بهترین کتاب های شیمی کنکور
درس شیمی در کنکور تجربی و ریاضی اهمیت ویژه‌ای دارد. داوطلبان کنکور برای قبولی در انواع رشته‌ها باید درس شیمی را جدی بگیرند. سوالات این درس هم به صورت حفظی و تحلیلی و هم به صورت مسئله مطرح می‌شود. تسلط و تست زدن زیاد، لازمه موفقیت در این درس است.

درس شیمی در کنکور تجربی و ریاضی اهمیت ویژه‌ای دارد. داوطلبان کنکور برای قبولی در انواع رشته‌ها باید درس شیمی را جدی بگیرند. سوالات این درس هم به صورت حفظی و تحلیلی و هم به صورت مسئله مطرح می‌شود. تسلط و تست زدن زیاد، لازمه موفقیت در این درس است. برای اینکه در این درس موفق شوید و مباحث را به خوبی یاد بگیرید، باید کتاب خوبی داشته باشید. درس را از پایه یاد گرفته و شروع به تست زنی کنید. برای همین به کتاب‌های آموزشی و تست درست و حسابی نیاز دارید. بنابراین در این مطلب راجع به لیست بهترین کتاب های شیمی کنکورصحبت کرده‌ایم.

2

کتاب جامع شیمی مبتکران، یکی از بهترین کتاب های شیمی کنکور

کتاب‌های کنکور مبتکران در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده است. شیمی مبتکران برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم تالیف شده و برای یادگیری درس خیلی مناسب است. این کتاب‌ها درسنامه جامعی دارد. علاوه بر این تست و پاسخ‌های تشریحی آن هم عالی است. این کتاب‌ها تالیف مهندس بهمن بازرگانیبوده و معمولا داوطلبان کنکور از خواندن آن‌ها راضی هستند. بهترین کتاب شیمی دهم کتاب مبتکران است. زیرا اگر برای یادگیری شیمی مشکل داشته باشید، می‌توانید روی درسنامه آن حساب کنید. 

کتاب‌های مبتکران به صورت تک جلدی و دو جلوی ارائه می‌شوند. اگر می‌پرسیدشیمی جامع مبتکران چی بخونم ؟ و اینکه تک جلدی بخوانید یا دو جلدی؟ باید بگوییم که در کتاب‌های تک جلدی فقط تست مباحث واجب و ضروری آورده شده است. در صورتی که کتاب‌های دوجلدی کامل‌تر هستند. پیشنهاد می‌کنیم اگر در سال دهم یا یازدهم هستید، کتاب دوجلدی و اگر دوازدهم هستید، کتاب‌های تک جلدی را تهیه کنید.

حجم این کتاب‌های شیمی بالا است. به همین دلیل بهتر است که خیلی زود شروع به خواندن این کتاب کنید؛ وگرنه وقت را از دست می‌دهید. کتاب مبتکران، یکی از بهترین کتاب های مسائل شیمی است؛ چون مسائل را از طریق تناسب حل می‌کند. همچنین می‌توانید شیمی مبتکران جامع 1400 را با نام کتاب شیمی جامع مرشد مبتکران تهیه کنید.

کتاب های شیمی کنکور خیلی سبز

کتاب‌های شیمیخیلی سبز تا حدی به کتاب‌های مبتکران نزدیک هستند. اگر سطح متوسط رو به پایینی در شیمی دارید، کتاب‌های خیلی سبز همانند مبتکران، نیاز شما را برطرف می‌کند. درسنامه این کتاب تقریبا کامل است و می‌توان روی تست‌ها و پاسخ‌های تشریحی آن حساب کرد.

کتاب های شیمی خیلی سبز برای دوره‌های دهم، یازدهمو دوازدهم چاپ شده است. دقیقا مانند مبتکران در این کتاب‌ها هم تست مطرح شده است و سپس درسنامه در کنار پاسخ‌های تشریحی آمده است. مسائل شیمی در این کتاب به روش کسرهای پیش ساخته حل شده‌اند.

این کتاب حجم کمتری نسبت به مبتکران دارد؛ ولی به معنی ناقص بودن آن نیست! درسنامه آن کامل بوده و برای تسلط بر مباحث در زمان کمتر مناسب است.

شیمی نشر الگو، بهترین کتاب مسائل شیمی کنکور

نشر الگو، یکی از بهترین کتاب های شیمی کنکوررا ارائه داده است. سطح علمی این کتاب بالا است و اگر به نسبت ضعیف هستید، بهتر است از گزینه‌های دیگر استفاده کنید. این کتاب درسنامه خلاصه‌ای دارد و تست‌های آن سخت است. البته اگر می‌توانید در آزمون‌های آزمایشی شیمی را حدودا 40% بزنید، این کتاب برای شما مناسب است. البته خیلی از دانش‌آموزان می‌توانند در کنار این منابع عالی، از معلم تدریس خصوصی شیمی نیز برای بالا رفتن سطح آمادگی خود استفاده کنند.

شیمی میکرو طبقه بندی گاج، بهترین کتاب جمع بندی شیمی کنکور ۱۴۰۱

کتاب‌های میکروطبقه‌بندی گاج شامل پایه‌های دهم، یازدهمو دوازدهم است. این کتاب‌ها حاوی درسنامه و تست بوده و درسنامه آنعالی است. تست‌های آن کمی دشوار بوده و سطح بالایی دارد. داوطلبانی که سطح علمی بالایی در شیمی دارند، می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

کتاب شیمی جامع مهر و ماه، یکی از بهترین کتاب های شیمی کنکور

نشر مهر و ماه، یکی دیگر از بهترین کتاب‌های شیمی کنکور را ارائه داده است. این کتاب فقط یک جلد داشته و همزمان شامل درسنامه، تست و پاسخ است.

شیمی IQ جامع گاج، کتابی برای داوطلبان با سطح بسیار بالا

اگر شیمی کنکور را فول هستید و قبلا یک کتاب تست را به طور کلی تمام کرده‌اید، می‌توانید این کتاب را برای دور دومِ تست‌زنی شروع کنید. شیمی IQ گاج دوجلدی است. جلد اول آن تست و پاسخ تشریحی داشته و جلد دوم آن شامل درسنامه است.

بهترین کتاب‌های آزمون محور برای دوران جمع‌بندی

پس از اینکه مطالعه و تست را زدن به اتمام رساندید، زمان آن است که شروع به آزمون دادن کنید. البته ممکن است در طول سال تحصیلی هم در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید، اما نزدیک به کنکور باید هر درس و کلیه درس‌ها را در کنار هم، آزمون دهید.

قبل از هر چیز بگوییم که کتاب‌های آزمون‌محور چندان برای دانش‌آموزان ضعیف مناسب نیستند و دانش‌آموزان قوی بیشتر به سمت این کتاب‌ها می‌روند. سطح این کتاب‌ها اکثرا مثل سطح IQ گاج است و برای دور دوم یا سوم مطالعه پیشنهاد می‌شوند. 

یکی از این کتاب‌ها، شیمیِ فصل آزمون خیلی سبز است. این کتاب تک جلدی بوده و تست‌های آن سطح بالایی دارد. درسنامه نداشته و فقط شامل تست است. آزمون‌ها هم به صورت مبحثی و جامع آورده شده‌اند.

یکی دیگر از بهترین کتاب های شیمی کنکور، کتاب موج آزمون خیلی سبز است. این کتاب دو جلدی بوده و شامل شیمی پایه و شیمی دوازدهم است. این کتاب دارای آزمون‌های کوتاه صحیح و غلط بوده و سپس آزمون‌های مبحثی و جامع مطرح می‌شود.

آیا کتاب تست و درسنامه کافی است؟

تا اینجا بهترین منابع برای شیمی کنکور را معرفی کردیم. اگر از کتاب‌های خوب استفاده کنید، درصد بالایی در شیمی کنکور به دست می‌آورید. اما اگر پایه ضعیفی داشته باشید، همه چیز به این سادگی نیست.

ممکن است در مورد مباحث پایه‌ای، حل مسائل و تحلیل سوالات مشکل داشته باشید و این مشکل، با خواندن بهترین کتاب های شیمی کنکور حل نمی‌شود! در این مرحله شما به معلم خوب و کاربلد یا حتی کلاس خصوصی شیمی کنکور نیاز دارید. اما از کجا معلم خصوصی شیمی خوب پیدا کنیم؟

 

بهترین معلم شیمی کنکور را از کجا پیدا کنیم؟

چالش اصلی ماجرا اینجا است که چطور یک معلم خوب پیدا کنیم؟ خوشبختانه ما راه‌حل خوبی برایتان داریم. استادبانک با معرفی بهترین اساتید در درس‌های مختلف، این چالش را به راحتی برطرف می‌کند. اساتیداستادبانک از سخت‌ترین مراحل و آزمون‌ها گذر کرده‌اند و شایستگی بالایی دارند. در ضمن قیمتتدریس خصوصی شیمیدر استادبانک به نسبت سایت‌های دیگر پایین‌تر است و بر اساس توانایی استاد تعیین می‌شود.

شما می‌توانید وارد سایت شوید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳ تماس بگیرید، لیست اساتید و رزومه آن‌‌ها را مشاهده کرده و نزدیک‌ترین استاد را متناسب با معیارهای خود انتخاب کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز