آشنایی با طب سوزنی و مزایای آن

۱۴۰۱/۰۸/۱۱ - ۱۳:۲۳:۵۰
کد خبر: ۱۳۹۴۰۴۲
آشنایی با طب سوزنی و مزایای آن
طب سوزنی از جمله روش‌های درمانی سنتی است که قدمتی بالغ بر 2500 سال دارد و امروزه نیز با پیشرفت علم نیز برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. طب سوزنی نشأت گرفته از کشور بزرگ چین است و مزایای بسیاری نیز دارد. در واقع از این روش به عنوان راه‌کاری مکمل برای درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز می‌توان استفاده کرد تا به این ترتیب روند بهبود فرد افزایش یابد.

 

طب سوزنی از جمله روش‌های درمانی سنتی است که قدمتی بالغ بر 2500 سال دارد و امروزه نیز با پیشرفت علم نیز برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. طب سوزنی نشأت گرفته از کشور بزرگ چین است و مزایای بسیاری نیز دارد. در واقع از این روش به عنوان راه‌کاری مکمل برای درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز می‌توان استفاده کرد تا به این ترتیب روند بهبود فرد افزایش یابد.

با توجه به این موضوع در این مطلب قصد داریم در مورد طب سوزنی و مزایای آن به شما توضیح دهیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا توضیح دهیم طب سوزنی چیست و با فواید طب سوزنی آشنا شوید.

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی روش درمانی است که پزشک معالج برای انجام آن از سوزن‌هایی بسیار ظریف و نازک با قطری در حد یک تار مو استفاده می‌کند. به این نحو که آن‌ها را در نقاطی از بدن که غنی از اعصاب هستند وارد کرده و با این‌کار سبب می‌شود که گردش خون و جریان انرژی افزایش یابد. در نتیجه پس از طی جلسات لازم برای درمان می‌توانید با اثرات فوق‌العاده آن مواجه شوید.

مزایای طب سوزنی

طب سوزنی از جمله بی‌عارضه ترین روش‌ها برای درمان بیماری‌های مختلف است که بسیاری از افراد آن‌را انجام می‌دهند‌ند. از این رو در ادامه به مزایای طب سوزنی اشاره شده است.

2

  • طب سوزنی روشی غیر تهاجمی و بدون بیهوشی است، به همین دلیل عارضه‌ای را برای شما به همراه نخواهد داشت.
  • طب سوزنی از جمله سریع‌ترین روش‌های درمانی است و نتیجه آن نیز به سرعت قابل مشاهده خواهد بود.
  • طب سوزنی به پیشگیری از وقوع بیماری‌های شدید کمک خواهد کرد.
  • از جمله دیگر مزایای طب سوزنی می‌توان به هزینه کمتر آن نسبت به دیگر روش‌های درمانی اشاره کرد.
  • به‌طور کلی طب سوزنی عوارض جانبی نداشته و بدون درد و خونریزی انجام خواهد شد.
  • لازم به ذکر است که برای انجام طب سوزنی از مواد شیمیایی و غیر طبیعی استفاده نمی‌شود.

طب سوزنی برای درمان چه بیماری هایی مفید است؟

طب سوزنی برای درمانی بسیاری از عارضه‌ها کاربرد دارد و می‌تواند با افزایش گردش خون در بدن به سلامت شما نیز کمک کند. از این رو در ادامه به برخی از فواید طب سوزنی برای درمان بیماری ها اشاره شده است.

برطرف کردن سیاهی زیر چشم

سیاهی زیر چشم معمولا به دلیل عدم خون‌رسانی مناسب و رکود جریان خون در این ناحیه اتفاق می‌افتد که انجام طب سوزنی در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند.

درمان ویار بارداری

ویار بارداری معمولا از هفته ششم تا هفته بیستم در خانم‌ها مشاهده می‌شود که امری طبیعی به شمار می‌آید. اما این موضوع اگر بیش از حد اتفاق بیفتد ممکن است برای مادر و فرزند خطر ساز باشد. در این حالت طب سوزنی می‌تواند برای درمان این عارضه به مادر و فرزند کارساز بوده تا این خطر را پشت سر بگذارند.

کمک به کاهش سردرد و میگرن

افراد ممکن است بر اثر موارد مختلفی به سردرد و میگرن دچار شوند. در این حالت میتوان از طب سوزنی برای درمان سردرد استفاده کرد.

3

کمک به کاهش درد قاعدگی

قاعدگی از جمله مسائلی است که خانم‌ها را در طول ماه چند روزی درگیر خود خواهد کرد. یکی از بهترین روش‌های درمانی برای کاهش درد قاعدگی انجام طب سوزنی است.

درمان بی‌خوابی

بی‌خوابی ممکن است مشکل بسیاری از افراد باشد و باعث می‌شود که زندگی فرد به‌طور کلی تحت تاثیر قرار گیرد. داشتن استرس و ژنتیک افراد نیز می‌توانند عواملی برای بی‌خوابی باشند. از این رو انجام طب سوزنی برای درمان بی‌خوابی می‌تواند بسیار موثر بوده و شما را در مدت زمانی کوتاه از شر این مشکل رها کند.

درمان کمر درد

کمر درد نیز یکی از شایع‌ترین عارضه‌هایی می‌باشد که ممکن است برای بسیاری از افراد رخ دهد. این مشکل معمولا به دلیل خستگی و یا اختلالات عصبی به وجود می‌آید که می‌توان به کمک طب سوزنی از آن رهایی پیدا کرد.

کمک به کاهش فشار خون بالا

طب سوزنی می‌تواند به انبساط و انقباض ماهیچه‌های قلب کمک کرده تا فشار خون شما متعادل شود.

درمان سرفه‌های مزمن

اگر دچار سرفه‌های مزمن هستید و این موضوع زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده است می‌توانید به کمک انجام طب سوزنی آن‌را درمان کنید.

طول دوره درمان با طب سوزنی چقدر است؟

طول دوره درمان بستگی به نوع بیماری فرد و تشخیص پزشک متخصص خواهد داشت. اما به‌طور معمول حداقل 10 جلسه و  هفته‌ای 3 مرتبه برای درمان عارضه‌ها مناسب خواهد بود. جلسات درمانی با طب سوزنی نیز معمولا بین 30 تا 60 طول خواهد کشید.

در عین حال لازم به ذکر است که استمرار در انجام طب سوزنی و حضور در جلسات آن می‌تواند بهترین نتیجه ممکن را برای شما به ارمغان بیاورد.

کلام آخر ...

همان‌طور که مکررا در مطالب بالا نیز ذکر شد، طب سوزنی یکی از روش‌های درمانی بدون عارضه است که می‌تواند به شما کمک کند تا از عارضه‌ای که به آن دچار شده‌اید رهایی پیدا کنید و یا حداقل آن‌را به‌طور چشمگیری کاهش دهید. از این رو به شما همراهان عزیز پیشنهاد می‌کنیم که اگر به دنبال بهترین مرکز طب سوزنی هستید، به سایت سوزنیران مراجعه کرده و از طریق شماره تماس‌ موجود، جهت رزرو نوبت برای مشاوره و یا انجام خدمات طب سوزنی با ما در ارتباط باشید.

نظر شما