باشگاه ورزشی خود را با چمن مصنوعی متفاوت سازید!

۱۴۰۱/۰۸/۲۴ - ۱۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۹۳۲۹
باشگاه ورزشی خود را با چمن مصنوعی متفاوت سازید!
مراقبت از سلامتی و حفظ تناسب اندام از جمله مسائلی است که این روزها دغدغه بسیاری از افراد جامعه شده است و به همین منظور افراد تلاش می‌کنند تا با حضور در باشگاه‌های ورزشی به وزن مناسب و ایده آل برسند.

مراقبت از سلامتی و حفظ تناسب اندام از جمله مسائلی است که این روزها دغدغه بسیاری از افراد جامعه شده است و به همین منظور افراد تلاش می‌کنند تا با حضور در باشگاه‌های ورزشی به وزن مناسب و ایده آل برسند اما حضور در یک باشگاه ورزشی با طراحی و دیزاین مناسب می‌تواند میزان تمایل افراد برای ورزش کردن را افزایش دهد. بالطبع هرچه فضای یک باشگاه ورزشی منطبق با طبیعت باشد میزان علاقه و جذابیت حضور در آن را دوصد چندان کرده و آنان را نسب به حضور و فعالیت در باشگاه‌های ورزشی و انجام حرکات نرمشی و ورزشی ترغیب کند.

چمن مصنوعی تزئینی

ما در دسته‌بندی، چمن‌های مصنوعی را به دو دسته ورزشی و تزئینی دسته‌بندی می‌کنیم. چمن‌های مصنوعی ورزشی به منظور استفاده در فضاهای ورزشگاهی و بازی‌هایی نظیر فوتبال، پدل، گلف، تنیس خلاصه می‌شود اما چمن مصنوعی تزئینی طیف وسیع‌تری از استفاده را در برمی‌گیرد و می‌توان از‌ آن‌ در فضاهای باشگاه ورزشی و ورزش‌هایی چون بادی بیلدینگ، ایروبیک، کراس فیت که تلفیقی از سه ورزش سه رشته ی المپیکی ژیمناستیک، وزنه برداری و دومیدانی است در کنار کفپوش متداول تاتامی ، تایل گرانولی و یا کفپوش‌های فوم‌دار استفاده کرد.

چمن‌های مصنوعی تزئینی انواع مختلفی دارند که از جمله آن‌ها می‌تواند به چمن ماهونیا ملانژ، ماهونیا، رویال و فیروزه اشاره کرد. از جمله ویژگی‌های این چمن‌ها می‌توان به الیاف کوتاه و پرتراکم، شستشوی بالا، مقاومت در برابر کوبش و قیمت بسیار مناسب اشاره کرد.‌

چمن مصنوعی ورزشی چند منظوره

در برخی از ورزش‌ها از جمله کراس فیت استفاده از چمن مصنوعی در محیط باشگاه ورزشی می‌تواند علاوه بر جنبه تزئینی از چمن‌های مصنوعی با قابلیت‌های ورزشی نیز استفاده کرد. مزیت بهره‌گیری از چمن مصنوعی چند منظوره ورزشی در ورزش کراس فیت سبب خواهد شد تا تعامل ورزشکاران با سطح سطح زمین به خوبی برقرار شده و حرکت توپ روی آن به آسانی صورت پذیرد.

استفاده از چمن مصنوعی ورزشی چند منظوره متناسب با نیاز تمامی ورزشکاران در باشگاه‌های ورزشی است و طیف گسترده‌ای از افراد می‌توانند از‌ آن مزایای آن بهره‌مند شوند. ایجاد پوشش چمن مصنوعی در باشگاه‌های ورزشی سبب ایجاد سطی ایمن و پایدار در زیر پای ورزشکاران می‌شود و با ایجاد اصطحکاک مناسب از مفاصل ورزشکاران حین انجام حرکات ورزشی محافظت کرده و مانع آسیب‌ جسمانی آنان شود. چرا که الیاف زیرین چمن مصنوعی به خوبی به سطح زمین چسبیده و این امکان را برای ورزشکاران فراهم می‌آورد تا انجام حرکات ورزشی سبک و سنگین را به خوبی انجام گیرد.

از جمله ویژگی‌های چمن‌های چند منظوره ورزشی می‌توان به طول عمر بالا، نگهداری آسان و ایمنی بالا اشاره کرد. ارتفاع الیاف در این نوع چمن‌ها کوتاه و دارای تراکم بالایی است. وجود یک لایه اضافی در این چمن سبب شده تا نیاز به افزودن موادی همچون سیلیس و گرانول نداشته باشد. اما در اماکنی که تردد بالایی دارند پیشنهاد می‌شود تا به منظور افزایش طول عمر چمن به آن سیلیس افزوده شود.

چمن مصنوعی مدرسه

بازی دانش‌آموزان در حیاط مدرسه در ساعات ورزشی و زنگ‌های تفریح بر روی چمن مصنوعی ورزشی می‌تواند علاوه بر یک بازی لذت‌بخش از بروز برخی حوادث نظیر زخمی‌شدن بر اثر زمین‌خوردن نیز جلوگیری کند. از این رو انتخابی درست و دقیق در انتخاب نوع چمن مصنوعی در مدرسه از اهمیت بالایی برخوردار است. زمین چمن مصنوعی مدرسه بهتر است با الیاف مونوفیلامنت پوشش دهی داده شود از این رو بهترین چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه MG PRO است. چرا که میزان کوبش این چمن با توجه به تردد بالای دانش‌آموزان بیشتر است.

از جمله مزایای چمن مصنوعی حیاط مدرسه از نوع MG PRO می‌توان به تراکم و طول عمر بالا و مقاومت در برابر کوبش اشاره کرد همچنین مقاومت دمایی بالا، این چمن را مناسب‌ترین چمن مصنوعی برای نقاط سردسیر و گرمسیر کشور کرده است.

چمن مصنوعی ورزشی و کاربردها

چمن مصنوعی ورزشی طیف گسترده‌ای از ورزش‌ها را شامل می‌شود که بسته به نوع بازی و توپ انواع مختلفی دارد به عنوان مثال در بازی پدل نیاز است تا برگشت‌پذیری توپ حاصل از برخورد با چمن از سرعت و شتاب بالایی برخوردار باشد از این رو در زمین‌های پدل و یا تنیس از چمن مصنوعی از چمن TG Pro استفاده می‌شود. در این چمن به دلیل تراکم بالای آن از مواد افزودنی گرانول استفاده نمی‌شود. الیاف این چمن از نوع منوفیلامنت تک رشته‌ای است و دارای ظاهری تاب خوره و مجعد است. یکدستی و یکنواختی این چمن موجب شده است تا گزینه مناسبی برای استفاده در ورزش‌های پدل و تنیس باشد.

هرچند که استفاده از مواد افزودنی گرانول در این چمن به دلیل تراکم بالا استفاده نمی‌شود اما به منظور حفظ ایستایی الیاف آن نیاز است تا به میان آن سیلیس افزوده شود. استفاده از سیلیس سبب می‌شود تا علاوه بر استحکام الیاف چمن، شاهد برگشت‌پذیری مناسب توپ در هنگام برخورد آن با سطح چمن مصنوعی باشیم.

چمن مصنوعی زمین فوتبال

بازی خوب در زمین فوتبال نیازمند یک زمین چمن مصنوعی فوتبال استاندارد است که علاوه بر اینکه چرخش توپ روی آن به آسانی صورت گیرد مانع سرخوردگی بازیکنان در طول بازی شود. از این رو استفاده از چمن‌های مصنوعی با الیاف بلند 40 تا 50 میلی‌متر گزینه مناسبی به شمار می‌رود.به همین منظور کارشناسان چمنزار چمن مصنوعی MG PRO با الیاف منوفیلامنت را برای زمین فوتبال توصیه می‌کنند. الیاف این چمن متناسب با شرایط آب و هوایی ایران است و از این رو انتخاب مناسبی برای اجرای آن در هر نقطه از کشور به شمار می‌رود.

یکی دیگر از ویژگی‌های این چمن ظاهر آن است. با توجه به اینکه چمن MG PRO در دو رنگ سبز روشن و تیره تولید می‌شود می‌تواند به صورت زبرای آرژانتینی نیز اجرا و پیاده‌سازی شود. طول عمر این چمن در صورت استفاده صحیح که 6 ساعت در روز به 7 سال می‌رسد از این رو انتخاب آن برای چمن مصنوعی زمین فوتبال امری منطقی به نظر می‌رسد.

اهمیت زیرسازی در چمن مصنوعی فوتبالی

یکی از نکات مهم قبل از اجرای زمین چمن مصنوعی توجه به زیرسازی آن است. در صورتی که زمین چمن مصنوعی فوتبالی از زیرسازی قابل قبولی برخوردار نباشد سبب می‌شود تا در صورت شستشو و یا ریختن مایعات آب از آن خارج نشود و بکینگ چمن آسیب ببیند از این رو زمین‌های چمن مصنوعی فوتبالی می‌‌بایست با شیبی ملایم به سمت خروجی آب هدایت شود. همچنین عدم استفاده از زیرسازی مناسب نیز موجب خواهد شد تا عضلات پای ورزشکاران در اثر برخورد پا با زمین دچار تنش و خستگی شود از این رو سعی می‌شود تا برای رسیدن به شرایط ایده‌آل سطح زمین چمن مصنوعی کنده شده و با لایه‌های شن بادامی و نخودی و همچنین ماسه تا ارتفاع مناسب پر و غلطک‌زنی شود.

چمنزار به شما در انتخابی دقیق کمک خواهد کرد

با توجه به گستردگی چمن‌های مصنوعی و موارد کاربرد آن می‌بایست قبل از انتخاب به خرید اطلاعات لازم را کسب کرده و با خیالی آسوده نسبت به خرید اقدام نمایید. کارشناسان خبره چمنزار می‌توانند به تمامی سوالات شما در تهیه و نصب چمن مصنوعی کمک کنند. شما می‌توانید در طول هفته در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 17 با شماره تلفن ۵۷۷۳۲-۰۲۱ تماس بگیرید همچنین به منظور دریافت آخرین اطلاعات و مقالات درباره چمن مصنوعی به نشانی Chamanzar.com مراجعه کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز