همه چیز درباره شهر دبی و سفر به آن

۱۴۰۱/۰۹/۰۶ - ۱۳:۵۳:۲۰
کد خبر: ۱۴۰۴۱۰۶
همه چیز درباره شهر دبی و سفر به آن
گر از مسافران پرواز تهران دبی درباره این شهر امارات متحده عربی بپرسید، خواهند گفت که بیش از هر چیز، مشتاق دیدن زیبایی‌های این شهر هستند.

اگر از مسافران پرواز تهران دبی درباره این شهر امارات متحده عربی بپرسید، خواهند گفت که بیش از هر چیز، مشتاق دیدن زیبایی‌های این شهر هستند. اما چرا دبی توانسته است، توجه ایرانیان و دیگر ملیت‌ها را چنین به خود جلب کند؟ آیا سفر به دبی واقعا برای همه ممکن است؟

آشنایی با شهر دبی

کشور امارات متحده عربی از هفت امارت تشکیل شده که یکی از آن‌ها، دبی است. دبی، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر امارات محسوب می‌شود. درآمد اصلی این شهر از نفت تأمین می‌شود. البته فعالیت‌هایی چون گردشگری، مسکن و خدمات مالی نیز ازجمله منابع مهم برای تأمین اقتصادی آن هستند.

جمعیت دبی حدود 2 میلیون و 800 هزار نفر و زبان رسمی آن، عربی است. البته دانستن عربی برای زندگی در دبی ضروری نیست. بسیاری از شهروندان این شهر از کشور‌های غیرعربی هستند و به زبان انگلیسی با هم ارتباط برقرار می‌کنند. بسیاری از اهالی دبی نیز زبان انگلیسی را متوجه می‌شوند.

مهم‌ترین دلایل سفر به دبی

کار در دبی را می‌توان مهم‌ترین علت سفر ایرانیان به امارات دانست. البته هدف اصلی بیشتر این ایرانیان، پیشرفت شغلی است، نه صرفا بهبود وضعیت اقتصادی. زیرا شهر دبی ازجمله مراکز مهم بین‌المللی برای تبادلات تجاری و علمی به شمار می‌رود. شرکت‌های بزرگ جهان در این شهر شعبه دارند؛ بنابراین در هر حوزه‌ای هم که تخصص داشته باشید، شغلی خواهید یافت. جالب‌تر آنکه، از شهروندان امارات هیچ‌گونه مالیات‌بردرآمد اخذ نمی‌شود. برنامه‌ریزی شهری آن نیز در دنیا حرف اول را می‌زند و در طراحی شهری آن کاملا حساب‌شده عمل کرده‌اند و این یعنی دبی یک منطقه آینده‌دار است.

آمار جرم و جنایت در دبی تقریبا صفر است. داشتن امکانات تفریحی فراوان از دیگر دلایل سفر به دبی برای ایرانیان به شمار می‌آید. باید افزود که پیشرفته‌ترین تجهیزات حمل‌ونقل هوایی در این شهر تأسیس شده‌اند.

برای خرید بلیط هواپیما خارجی به مقصد دبی، می‌توانید به سایت اسنپ تریپ مراجعه کنید و در کم‌ترین زمان ممکن پرواز خود را رزرو کنید.

جاذبه‌های توریستی

بیشتر بلیط‌های پرواز تهران دبی، با هدف بازدید از جاذبه‎‌های گردشگری فراوان این شهر، خریداری می‌شوند. جاذبه‌ای مانند برج خلیفه که با 829 متر ارتفاع، در شهر دبی سر برافراشته است. بسیاری از گردشگران بلافاصله پس از گردش در برج خلیفه، راهشان را به‌سوی دبی مال پیش می‌گیرند. این مجتمع علاوه بر 1200 فروشگاه، انواع امکانات تفریحی ازجمله آکواریوم مشهور دبی با بیش از 140 گونه حیوانی را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند. عده‌ای هم ترجیح می‌دهند طراوت دریا را در ساحل جمیرا دبی لمس کنند.

پس از این‌ها، هیچ‌چیز مانند تور صحراگردی در بیابان عربی نمی‌تواند حس و حال تازه‌ای به گردشگران ببخشد. پیشنهاد می‌کنیم گردشگران ایرانی با سلایق مذهبی، بازدید از موزه و مسجد بزرگ دبی را نیز از دست ندهند.

اگر قصد بازدید از جاذبه‌های دبی را دارید، کافی است به اسنپ تریپ مراجعه کنید. این سامانه، بلیط پرواز رفت‌وبرگشت به دبی مانند پرواز تهران به دبی و پرواز دبی تهران را با قیمت مناسب عرضه می‌کند.

انواع ویزای دبی

در این بخش شما را با انواع ویزای دبی آشنا خواهیم کرد.

ویزای توریستی دبی: همان ویزای 30 روزه دبی است و امکان تمدید جزئی دارد. مدت اعتبار ویزا از زمان صدور تا زمان ورود فرد به امارات، برابر با 58 روز است.

ویزای 14 روزه امارات: برای اهداف تجاری و گردشگری صادر می‌شود. این ویزا امکان تمدید ندارد.

ویزای ترانزیت دبی: مدت اقامت با این ویزا بسیار کوتاه و 48 یا 96 روز خواهد بود. تاریخ انقضای آن از زمان صدور تا زمان ورود به امارات، برابر با 30 روز است.

ویزای بلندمدت چند بار ورود دبی: امکان حضور به مدت 90 روز در شهر دبی و چندین بار ورود و خروج از کشور امارات را فراهم می‌کند.

اخذ اقامت امارات

چند راه برای اخذ اقامت دبی وجود دارد. یک راه، اقامت سرمایه‌گذاری در دبی است. در این حالت، فرد باید خانه‌ای به ارزش دست‌کم یک میلیون درهم امارات یا 275 هزار دلار آمریکا در این کشور خریداری کند. مدت اعتبار اقامت برابر با 2 سال خواهد بود. البته افراد اجازه کار در دبی را با این کارت اقامت نخواهند داشت.

راه دوم، ثبت شرکت در دبی است که تا 3 سال اقامت در دبی را ممکن می‌سازد و قابل تمدید است. راه دیگر، اخذ اقامت خوداشتغالی دبی است. این راه هزینه کمتری را تحمیل می‌کند و برای ایرانیان شرایط مطلوب‌تری دارد.

2

بهترین شرکت‌های هواپیمایی ارائه‌دهنده بلیط پرواز تهران دبی

شرکت‌های داخلی خوب برای سفر به دبی بسیار هستند. برای مثال، ایران‌ایر تور و ماهان، به طور مستقیم از تهران به مقصد دبی و برعکس پرواز دارند. همچنین قشم ایرلاین یک شرکت مقرون‌به‌صرفه با خدمات مشابه است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی برای سفر مستقیم به دبی را دارید، فلای دبی یکی از ارزان‌ترین و باکیفیت‌ترین شرکت‌ها است. هواپیمایی امارات نیز مانند فلای دبی، پرواز تهران به دبی و پرواز دبی به تهران را به طور مستقیم انجام می‌دهد. البته قیمت آن بیشتر و امکاناتش لوکس‌تر هستند. شرکت‌های هواپیمایی قطر، کویت و ترکیش نیز پرواز غیرمستقیم از تهران به دبی دارند.

نکات مهم سفر به دبی

در این بخش به چند نکته مهم درباره دبی می‌پردازیم.

دما

دمای هوای شهر دبی به‌شدت گرم است. دما در تابستان حتی به 45 درجه و بیشتر می‌رسد. بهتر است سفر تفریحی به این شهر را در فصل زمستان با دمای 25 درجه و فصول پاییز و بهار انجام دهید.

آزادی پوشش

دقت کنید که دبی یک شهر کاملا اسلامی است. طبق عرف جامعه، لباس شما در اماکن عمومی باید حداقل روی شانه‌ها تا زیر زانو را کاملا بپوشاند. البته در مکان‌های تفریحی، مانند سواحل، آزادی بیشتری خواهید داشت.

حمل‌ونقل

بهترین روش برای جابه‌جایی داخل شهر دبی، تاکسی گرفتن است.

جمع‌بندی

شهر دبی، به دلیل طراحی شهری فوق مدرن و معاملات تجاری فراوان، یک قطب بین‌المللی مهم به شمار می‌رود. راه‌های سفر به دبی و اخذ اقامت آن بسیار هستند؛ از ویزای توریستی 30 روزه گرفته تا ویزای ترانزیت 48 ساعته و ویزای 90 روزه با امکان ورود چندباره؛ اخذ اقامت امارات نیز با سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت و خوداشتغالی ممکن خواهد بود. اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی به مقصد دبی یا بلیط پرواز دبی به تهران را دارید، استفاده از اسنپ تریپ راحت‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه است.

منابع

https://www.cultureholidays.com/dubai-addi-info. html

https://www.hotels.com/go/united-arab-emirates/things-to-do-dubai

https://www.cntravellerme.com/destinations/middle-east/uae/12-strange-but-true-facts-about-dubai

https://blog. pssremovals.com/reasons-to-move-to-dubai-uae

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز