جک پارکینگی

۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۰۹:۳۹:۰۱
کد خبر: ۱۴۰۶۹۸۴
جک پارکینگی
یکی از مشکلاتی که به هنگام ورود و خروج از ساختمان وجود دارد، باز و بسته کردن درب می باشد. با گذشت زمان و با پیشرفت علم و تکنولوژی، اولین مدل های جک پارکینگی وارد بازار شد. این جک به وسیله سنسورهای خود در مواقع لازم با ریموت باز و بسته می شود

یکی از مشکلاتی که به هنگام ورود و خروج از ساختمان وجود دارد، باز و بسته کردن درب می باشد. با گذشت زمان و با پیشرفت علم و تکنولوژی، اولین مدل های جک پارکینگی وارد بازار شد. این جک به وسیله سنسورهای خود در مواقع لازم با ریموت باز و بسته می شود. اگر می خواهید درب ساختمان خود را به راحتی باز کنید و از مزایای این جک استفاده نمایید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

جک پارکینگی چیست؟

جک های پارکینگی بر روی لنگه های درب نصب شده وسیله بازوهای خاصی در باز و بسته کردن درب به شما کمک می کنند. برای باز و بسته کردن درب به وسیله جک نیازی به پیاده شده از ماشین نیست. شما می توانید با لمس دکمه ریموت به آسانی درب را باز و بسته نمایید. جک های پارکینگی هر کدام قدرت متفاوتی دارند و توسط برندهای گوناگونی تولید می شوند. سرعت، دوام و قدرت جک ها با هم فرق دارد و شما باید برای درب ساختمان خود جک مناسبی را تهیه نمایید.

قطعات جک پارکینگی

جک پارکینگی از قطعات چشمی، فلاشر، مرکز فرمان، ریموت و جک بازویی تشکیل شده است. هر یک از این قطعات وظایفی را در این نوع جک برعهده دارند. در صورتی که این اجزا عملکرد خود را به درستی انجام ندهند، کار جک با اختلال روبرو خواهد شد.

چشمی

چشمی در ارتفاع مشخص از زمین و در چند جا نزدیک درب نصب می شود. چشمی ها با مادون قرمز کار می کند و باید درست در مقابل هم نصب شوند. بدین شکل یک فرمان خطی نامرئی بین دو چشمی برقرار شده و درب باز و بسته می شود.

فلاشر

فلاشر یک لامپ است که عملکرد هشدار دهنده دارد و در داخل و یا بیرون درب نصب می شود. در زمان هایی که جک پارکینگی عملیات باز و بسته شدن را انجام می دهد، این فلاشر به صورت چشمک زن، روشن و یا خاموش در می آید. در واقع فلاشر با نوع چراغ خود، نحوه عملکرد جک پارکینگی را نشان می دهد.

مرکز فرمان

این بخش مانند مغز جک پارکینگی عمل می کند و دستور اجرای عملکردهای گوناگون را صادر می نماید. اگر مرکز فرمان جک آسیب ببیند، تمامی برنامه ریزی ها و تنظیمات از پیش تعیین شده مختل شده و هیچ یک از فرامین ارسال نمی گردد.

ریموت کنترل

ریموت یک وسیله کوچک است که از طریق آن فرکانسی به مرکز فرمان ارسال شده و عملیات باز و بسته شدن درب انجام می گردد.

جک بازویی

جک بازویی بر روی درب نصب شده و انرژی الکتریکی را به مکانیکی و یا هیدرولیکی تبدیل می کند. بدین شکل با انرژی لازم، درب باز و بسته می شود.

انواع جک پارکینگی

جک های پارکینگی به صورت الکترومکانیکی و هیدرولیکی ساخته می شوند. از جک های الکترومکانیکی برای درب های سبک در ساختمان های مسکونی کم تردد استفاده می شود. عمر مفید این جک ها ۸ تا ۱۰ سال بوده و قیمت پایین تری نسبت به جک های هیدرولیکی دارند. در مقابل این جک ها، جک های هیدرولیکی قرار دارند که معمولا از آنها در مکان های پر تردد استفاده می گردد. این جک ها به وسیله فشار هوا و روغن کار می کنند و نگهداری از آنها ساده تر است. جک پارکینگی هیدرولیکی گران تر از الکترومکانیکی است و عمر مفید آن بین ۱۰ تا ۱۵ سال می باشد.

2

ویژگی های جک پارکینگی با کیفیت

اگر جک های پارکینگی از قطعات مرغوب و با کیفیت ساخته نشده باشند، کارایی چندانی نخواهند داشت و در کوتاه مدت آسیب می بینند. پارامترهای زیر در انتخاب جک مناسب پارکینگی باید مورد توجه قرار گیرد.

۱- طراحی استاندارد و با کیفیت

شکل ظاهری یک جک باید با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد. طراحی زیبای جک در انتخاب آن نقش دارد. جک های پارکینگی که ظاهر مناسبی ندارند، ممکن است کارایی مورد انتظار را نداشته باشند. کیفیت قطعات مورد استفاده در جک پارکینگی تاثیر ویژه ای بر ماندگاری و دوام آن دارد. معمولا برندهای مطرح جهانی از قطعات با کیفیتی در ساخت جک های درب پارکینگ استفاده می نمایند.

۲- قدرت موتور  

هر اندازه که موتور یک جک قدرت بیشتری داشته باشد، فرمان ریموت را آسان تر اجرا می کند. موتورهای قوی بدون هیچ فشاری و به آسانی درب را باز می کنند. هر اندازه که قدرت موتور کمتر باشد، فشار بیشتری به آن وارد شده و زودتر خراب می شود.

۳- استحکام در شرایط آب و هوایی گوناگون

یک جک درب پارکینگی مرغوب، در انواع شرایط آب و هوایی استحکام دارد. از این جک ها می توان بدون نگرانی در شرایط آب و هوایی بسیار گرم و یا بسیار سرد استفاده نمود.

۴- تناسب وزن و عرض درب با جک

جک پارکینگی در انواع مختلف و برای درب هایی با عرض و وزن گوناگونی تولید می شود. شما با دانستن وزن و عرض درب می توانید، جک مناسب آن را خریداری کنید. اگر تناسبی بین وزن و عرض درب با جک درب پارکینگی وجود نداشته باشد، به سرعت آسیب دیده و عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

3

بهترین برند جک پارکینگی

برندهای مختلفی به تولید جک های پارکینگی می پردازند. این برندها هر کدام فاکتورهایی را برای تولیدات خود در نظر دارند. یکی از برندهای محبوب جک درب پارکینگی، سوزوکی است. این برند نه تنها به تولید جک های پارکینگی می پردازد بلکه تولیدات دیگری مانند آیفون تصویری هم دارد. این برند محبوب رضایت مشتریان را با طراحی و کیفیت محصولات خود جلب نموده و فروش خوبی در بازار ایران دارد.

چرا جک پارکینگی سوزوکی پرطرفدار است؟

مشتریان به کیفیت جک پارکینگی اهمیت می دهند و سوزوکی این مورد را به خوبی رعایت کرده است. قطعات استفاده شده در جک پارکینگی سوزوکی دارای کیفیت بالایی می باشند. این جک ها در اندازه های گوناگونی تولید شده و تنوع خوبی دارند. از این طریق مشتریان می توانند جک مناسب درب خود را خریداری کنند.

 نصب این جک ها پیچیدگی و دشواری خاصی ندارد و دوام و ماندگاری آن بالا می باشد. قیمت جک درب پارکینگ سوزوکی، نسبت به سایر برندها و با این سطح کیفی، فوق العاده مناسب است. پیش از خرید جک مناسب پارکینگ سوزوکی در مورد آن تحقیق کنید و مدل مناسبی را انتخاب نمایید.

 

 

نظر شما