مهمترین تفاوت های سرور ابری با سرور مجازی

۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۱۱:۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۴۰۷۰۴۸
مهمترین تفاوت های سرور ابری با سرور مجازی
اگر تصمیم به استفاده از یک سرور مجازی اعم از مجازی یا ابری گرفته اید، شاید در حین خواندن پیشنهادات ارائه دهندگان هاست، این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که تفاوت بین خدمات ارائه شده چیست؟

 

 

 
   

اگر تصمیم به استفاده از یک سرور مجازی اعم از مجازی یا ابری گرفته اید، شاید در حین خواندن پیشنهادات ارائه دهندگان هاست، این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که تفاوت بین خدمات ارائه شده چیست؟ ما می خواهیم مقایسه بزرگی از هر دو سرویس ارائه دهیم تا انتخاب شما آسان تر شود، اما متأسفانه هیچ تعریف پذیرفته شده جهانی وجود ندارد. Cloud و VPS فقط نام های بازاریابی برای ماشین های مجازی با ویژگی های مختلف هستند. چیزی که یک ارائه دهنده به عنوان یک سرویس ابری

 با کیفیت می فروشد، برای دیگری فقط یک VPS معمولی با ویژگی های اولیه است. اما ما می توانیم به شما بگوییم که  سرور مجازی و ابری با هم چه تفاوتی دارند و به شما توصیه می کنیم که کدام یک برای شما مناسب است.

سرور ابری چیست؟

سرور ابری یا هاست کلود که در همه جا بسیار متمایز می شود ، یک اصطلاح بسیار گسترده است. این می تواند  IaaS  (زیرساخت به عنوان سرویس)،  PaaS  (پلتفرم به عنوان سرویس) یا  AaaS  (برنامه به عنوان سرویس) باشد . بنابراین سرور ابر اساساً می تواند هر چیزی از Google Drive گرفته تا خوشه های ابر خصوصی در یک مرکز داده باشد . اگر بر روی ابر به معنای IaaS تمرکز کنیم، با نگاهی به پیشنهاد سرورهای مجازی در ایران، می‌توان گفت که به طور کلی، ابر به عنوان یک  راه‌حل بزرگتر و قابل اعتمادتر  در مقایسه با VPS درک می‌شود که اینطور نیست.

سرورهای  مجازی (VPS) چیست ؟

اساس هر دو ابر و VPS یکسان است: یک هایپروایزر روی یک سرور فیزیکی اجرا می شود.

سرور مجازی همانند سرور ابری یک جزء نرم افزاری  است که به شما امکان می دهد  ماشین های مجازی ایجاد کنید .  

در سرورهای مجازی  VPS، ماشین‌های مجازی مجزا روی  یک سرور اجرا می‌شوند  و داده‌ها روی  دیسک‌های داخلی کلاسیک ذخیره می‌شوند . این راه حل اساسی تعدادی مزیت مانند  هزینه کم و تهیه سریع را ارائه می دهد ، اما آنها دیگر در دسترس بودن و امنیت بالا را تضمین نمی کنند. در صورتی که مشکلی در سرور رخ دهد، خواه حافظه باشد یا یک کنترل کننده سخت افزاری،  کل سرور،  از جمله ماشین های مجازی که روی آن کار می کنند ، باید در طول تعمیر خاموش شوند . در عین حال، VPS تحت  به‌روزرسانی‌های امنیتی و سایر به‌روزرسانی‌های لازم است که نیاز به راه‌اندازی مجدد سرور دارد، بنابراین به‌طور منظم قطعی‌های کوتاه مدت وجود دارد. با این حال، اینها بیشتر در شب اجرا می شوند تا عملیات سرور تا حد امکان محدود شود.

 
 

2

ما می‌توانیم VPS را به مشتریانی توصیه کنیم که عملکرد بی‌وقفه ابر برایشان اولویت ندارد و  قطعی‌های کوتاه به آنها آسیبی نمی‌رساند .

 

3

تفاوت سرور ابری با سرور مجازی چیست؟

دسترسی: ویژگی ابر در دسترس بودن بالاست که حداقل 99.99 درصد است.ما در دسترس بودن بالا با VPS را تضمین نمی کنیم.

ایمنی: پافند امنیتی ابری بر روی چندین ماشین فیزیکی به طور همزمان با استفاده از یک آرایه دیسک اضافی اجرا می شود. در صورت بروز مشکل HW، ابر از ظرفیت‌های ماشین‌های باقی‌مانده بدون وقفه در آن استفاده می‌کند.VPS بر روی سروری با دیسک داخلی کلاسیک اجرا می شود، بنابراین در صورت خرابی HW یا بخشی از آن، امکان جابجایی ماشین های مجازی و استفاده از ظرفیت های عملکرد HW وجود ندارد.

مقیاس : به لطف قابلیت جابجایی سرورهای ابری بین سرورهای فیزیکی، می توان فضای ابری را تقریباً به طور نامحدود و بسیار سریع مقیاس کرد. کافی است در مورد خرید اضافی منابع  چون سرور ابری ساعتی و روزانه ابری ، سرور ابری اروپا و ...  تحقیق  کنید.VPS با توجه به ظرفیت سرور محدود است و در صورت اتمام آن امکان جابجایی ماشین مجازی در پرواز وجود ندارد.

قیمت: قیمت سرور ابری به طور قابل درک بالاتر از قیمت VPS است.قیمت VPS کمتر از قیمت ابر یا سرور اختصاصی است. همچنین قیمت سرورهای ابری مانند سرور ابری ایران، سرور ابری اروپا ،سرور ابری ساعتی و روزانه و ... با یکدیگر تفاوت دارد. برای خرید cdn ایران و آگاهی از  قیمت سرور  ابری ایران، سرور  ابری اروپا ،  سرور ابری ساعتی و روزانه ، dnsابری ، سرور ابری اروپا با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

 

 

 
   

 

 

مزایای سرور ابری در مقایسه با سرور مجازی

سرور ابری در مقایسه با سرور مجازی مزایای زیادی دارد، که در زیر به آنها می پردازیم:

سرور  ابری  بسیار در دسترس است،  ما تا  99.99٪ در دسترس بودن را تضمین می کنیم . این بدان معناست که این سرویس می تواند حداکثر 4 دقیقه و چند ثانیه در هر ماه یا 50 دقیقه در سال از کار بیفتد. در عمل، در دسترس بودن به دست آمده حتی بالاتر است.

 به لطف افزونگی در سطح سخت‌افزار، قدرت و اتصال، و به لطف قابلیت‌های بالا  که به شما امکان می‌دهد فوراً بدون ایجاد وقفه در عملکرد سرورهای مجازی، به مشکلات پاسخ دهید ،  بسیار امن است.

به لطف آرایه دیسک و توانایی مرتبط با آن برای جابجایی سرورهای ابری در حال پرواز بین گره‌های فیزیکی، ابر  مقیاس‌گذاری را نیز تسهیل می‌کند. محدودیت مقیاس برای همه ماشین های مجازی همیشه حداکثر ظرفیت RAM و CPU سرور فیزیکی است. اگر بخواهیم پارامترهای سرور را تغییر دهیم، راه اندازی مجدد در اکثر موارد ضروری است. Hypervisor Vmware  اجازه می دهد تا سرورهای ابری به گره های فیزیکی دیگر منتقل شوند تا از خاموش شدن جلوگیری شود. در ابرهای Vmware،  همچنین از سرورهایی استفاده می شود که رم بیشتر و CPU قوی‌تری دارند، بنابراین حتی سرورهای «ابر» منفرد نیز می‌توانند پارامترهای بزرگ‌تری نسبت به VPS معمولی داشته باشند.

تمام مزایای یک ابر با کیفیت بالا لزوماً در قیمت آن منعکس می شود که بالاتر از یک VPS است .

سرور ابری  در درجه اول برای کسانی در نظر گرفته شده است که به یک  راه حل قابل اعتماد و عملکرد مداوم سرویس نیاز دارند. اینها شرکت هایی هستند که حتی یک قطع کوچک می تواند ضررهای بزرگی برای آنها به همراه داشته باشد (به عنوان مثال اپراتورهای فروشگاه الکترونیکی)، یا شرکت هایی که با داده های حساس کار می کنند .

برای شرکت‌هایی که به یک راه‌حل کاملاً ایمن و بسیار در دسترس نیاز دارند، ما سرویس های سرور ابری ایران، سرور ابری ساعتی و روزانه ، سرور ابری اروپا  را پیشنهاد می کنیم. اگر به دنبال یک راه ایمن تر هستند یک ابر خصوصی  سفارشی ساخته شده مختص این شرکت هاست . مشتری چنین ابری را با سایر کاربران به اشتراک نمی گذارد، بلکه آن را تحت مدیریت خود دارد و کل زیرساخت برای نیازهای فردی طراحی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز