آینده تبلیغات از دید شرکت های تبلیغاتی

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۱۰:۵۳:۱۲
کد خبر: ۱۴۰۷۹۹۷
آینده تبلیغات از دید شرکت های تبلیغاتی
تبلیغات در دنیا روز به روز پیشرفت می کند و می توان گفت با طلوع عصر جدیدی روبرو شده است. تبلیغات نسبت به گذشته که مانند تبلیغات بیلبوردها، تبلیغات در صدا و سیما، تبلیغات به صورت چاپی و ده ها مدل روش سنتی دیگر بود اما امروزه بیشتر تبلیغات در فضاهای اینترنی و شبکه های اجتماعی جای خود را در بین مردم باز کرده است.

آینده تبلیغات از دید شرکت های تبلیغاتی

تبلیغات در دنیا روز به روز پیشرفت می کند و می توان گفت با طلوع عصر جدیدی روبرو شده است. تبلیغات نسبت به گذشته که مانند تبلیغات بیلبوردها، تبلیغات در صدا و سیما، تبلیغات به صورت چاپی و ده ها مدل روش سنتی دیگر بود اما امروزه بیشتر تبلیغات در فضاهای اینترنی و شبکه های اجتماعی جای خود را در بین مردم باز کرده است.

تبلیغات آنلاین باعث شده است تا مردم بیشتر رو به تبلیغات برای کسب وکارها و بیزنس های خرد و کوچک بیاورند  و فعالیت های تبلیغاتی خود را روز به روز بیشتر و بیشترکنند. یک موردی که در تبلیغات جدید نسبت به گذشته جذاب تر شده است این است که در قدیم برای انجام تبلیغات باید هزینه های بسیار زیادی پرداخت می شد چه در زمینه تبلیغات تلویزیونی و چه تبلیغات چاپی ولی امروزه خیلی از بیزنس های خرد و کوچک می توانند در فضای اینترنت و شبکه های مجازی با کمترین هزینه دست به تبلیغات برای کسب و کارشان بزنند. نسبت هزینه های تبلیغاتی در تلویزیون نسبت به فضای مجازی بسیار پرهزینه تر می باشد.

سوالی که ذهن مردم را درگیر کرده است این است که آیا با به وجود آمدن شبکه های مجازی و اینترنتی، تبلیغات سنتی جایگاه خود را از دست می دهند؟ برای پاسخ به این سوال می توان گفت بعید است که تبلیغات به صورت سنتی کلا از بین برود همان طور که با وجود اختراع  تلویزیون  و سینما آیا تئاتر از بین رفت؟!

 شاید علاقه ی مردم برای دیدن فیلم های سینمایی بیشتر از دیدن تئاتر نسبت به گذشته است اما کماکان عده ی زیادی دوست دارند برای تماشای قصه ای به سمت سالن های تئاتر  بروند. یکی از موارد جذاب در تبلیغات سنتی مثل تلویزیون این است که مردم وقتی پای دیدن سریال یا فیلم مورد علاقه اشان هستند تبلیغات پخش می شود و هزینه ی بابت اشتراک اینترنت نمی خواهند پرداخت کنند و چند دقیقه ای زمانی که پای تلویزیون هستند تبلیغات را مشاهده می کنند.

یا زمانیکه با ماشین در حال رانندگی هستند چشمشان به بیلبوردهای تبلیغاتی خیابانی میخورد که محصولی را تبلیغ می کند و دیدن این مدل تبلیغات مزاحمتی برایشان ایجاد نمی کند. اما در تبلیغات اینترنتی گاها مزاحمت هایی هم وجود دارد، به طور مثال کاربری که می خواهد یک اپلیکیشنی را دانلود کند مجبور است تبلیغ چند ثانیه ای را ببینید تا بتواند آن اپلیکیشن را دانلود کند. یا نصب یک  نرم افزار که با پاپ اپ های زیادی مواجه می شود.

آینده ی تبلیغاتی بسیار جذاب تر از گذشته و حال می باشد. تبلیغات با طلوع عصر جدیدی روبرو است: تبلیغات آنلاین افزایش می یابد و بودجه تبلیغاتی را بیشتر و بیشتر جذب می کند. داده ها به طلای تبلیغاتی جدید تبدیل شده اند و در کنار فناوری تبلیغات، یک تغییری برای فرآیندها و هدف گذاری هستند. در حالی که سهامداران قدیمی اهمیت خود را از دست می دهند، تبلیغات سنگین جدیدی ظهور کرده اند. این انتقال ساختاری است و به نظر می رسد ادامه یابد. سوال کلیدی این نیست که آیا تبلیغات تغییر خواهد کرد یا خیر، بلکه این است که چقدر این کار را ریشه ای انجام خواهد داد. سناریوهای ما پاسخ می دهند.

رویکردهای سناریو هایی که در جهان اثبات شده اند نشان می دهد آینده های قابل قبول در بازار تبلیغاتی جهانی به وقوع می پیونند و بازیگران بازار تبلیغاتی امروزی می توانند برای مواجه با تغیرات و عدم قطعیت های بسیاری در این مسیر سازگار شوند.

 آینده تبلیغات بر گروه های ذینفع تاثیر بسیار متفاوتی می گذارد. جدای از بازیگران سنتی تبلیغات، ما از رویکرد سناریوی اثبات‌شده خود برای نشان دادن آینده‌های قابل قبول در بازار تبلیغات جهانی استفاده کرده‌ایم و نشان می‌دهیم که چگونه بازیگران بازار امروزی می‌توانند برای مواجهه با تغییرات و عدم قطعیت‌های بسیاری در این مسیر سازگار شوند. در ادامه سلسله مطالعات، که با "آینده مدل کسب و کار مخابراتی" و "آینده چشم انداز تلویزیون و ویدئو" آغاز شد، نتایج به این صورت بود که آینده تبلیغات بر گروه های ذینفع تاثیر بسیار متفاوتی می گذارد.

جدای از بازیگران سنتی جهان تبلیغات، این گذار برای بسیاری از تازه واردان بازار نیز اساسی است. برای ارائه یک نمای کلی ساده در این جهان بزرگ، پنج گروه را می توان نام برد که در آینده ی تبلیغات هر  کدام نقش مهمی را ارائه خواهند داشت.

  1. شرکت های دیجیتال مارکتینگ
  2. شرکت های رسانه ای تلویزیونی دولتی و خصوصی
  3. آژنس های تبلیغاتی
  4. اینفلوئنسرها
  5. مردم

1 – شرکت های دیجیتال مارکتینگ

شرکت های دیجیتال مارکتینگ نقش بسیار بزرگی در آینده ی تبلیغاتی دنیا بر عهده دارند. آن ها می توانند با استفاده از جذابیت های بسیار زیاد فضای مجازی و استفاده از نیروهای مختخصص و توانمند این حوزه و به کارگریری به روزترین و پیشرفته ترین تکنولوژی های روز خالق آثار تبلیغاتی بزرگی باشند.

2 – شرکت های رسانه ای تلویزیونی دولتی و خصوصی

تبلیغات در تلویزیون و رادیو کماکان برای بیشتر مردم و صاحبات کسب وکار جذابیت دارد. شبکه ای تلویزیونی و دولتی باید برای نگه داشتن مشتریان خود دست به تولید آثار جذاب در حوزه های مختلف کاری خود بزنند و از شرکت های بزرگ هم  بخواهند که با کیفیت ترین خروجی های تبلیغاتی را بسازند.

3 – شرکت های تبلیغاتی

این آژانس های تبلیغاتی هستند که باید بهترین پلتفرم و رسانه را برای برنامه های تبلیغاتی که کارفرماها به آن نیاز دارند به آن ها ارائه بدهند. آژانس های تبلیغاتی بعضا خودشان هم در زمینه ساخت و طراحی فرآیندهای تبلیغاتی فعالیت دارند و بعضی هم فقط در زمینه خدمات و پخش آن فعال هستند. آژانس های تبلیغاتی مانند ایران نوین، بادکوبه، طلوع فیلم و ... که لیست آن ها را می توانید در لینک "شرکت تبلیغاتی" ببینید، هرکدام سبک خاص خود را در زمینه تبلیغات دارند و برند ها بر حسب سلایق و محصولات خود، آن ها را انتخاب میکنند.

4 – اینفلوئنسرها

یکی از مواردی که در سال های اخیر به طور گسترده در دنیا در زمینه تبلیغات به وجود آمده است ظهور اینفلوئنسرها می باشد. این اشخاص با توجه به محبوبیتی که در بین مردم دارند دست به فعالیت های تبلیغاتی می زنند. این فعالیت های تبلیغاتی می تواند فعالیت های مدلینگ تبلیغاتی باشید یا بازی در تیزرهای تبلیغاتی و..... امروزه خیلی از کارفرماها تمایل دارند تبلیغاتشان توسط این افراد صورت بگیرد.

5 – مردم

مردم مهمترین و اصلی ترین بخش تبلیغات می باشند. سلیقه ی مردم در تبلیغات کلیدی ترین نقش را دارد. شرکت ها و کمپانی های تبلیغاتی باید با نظرسنجی ها و دریافت پرسش نامه های از مردم به این دست یابند که نیاز بشر امروزی چیست و چه مدل تبلیغاتی را بیشتر می پسندد تا طبق آن بتوانند برای مردم برنامه ریزی انجام دهند.

 و به سمت رویکردهای داده محور تغییر کرده است تکنولوژی و فناوری های جدید ماننند اینترنت باعث شده است که دقت بیشتری در جمع آوری، مرتب سازی و استفاده از داده به وجود آید.

2

و در آخر می توان به صحبت های آقای موسی خانزاده پور یکی از مدیران شرکت های تبلیغاتی بزرگ ایران اشاره کرد. ایشان پس از بازدید از نمایشگاه اکسپو دبی اشاره داشتند که آینده از آن شرکتهای تبلیغاتی است. و هر چه شرکت های تبلیغاتی بتوانند خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه بدهند و بتوانند کاری بکنند که فروش برند ها افزایش یابد باعث شکوفایی اقتصادی در دنیا می شود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز