اموزش ساخت شوینده صورت به ۳ روش ممکن و آسان

۱۴۰۱/۱۰/۰۷ - ۱۴:۵۶:۵۷
کد خبر: ۱۴۱۶۴۵۷
اموزش ساخت شوینده صورت به ۳ روش ممکن و آسان
آیا استفاده از محصولات شستشوی صورت را دوست دارید، اما همه مواد شیمیایی را که در محصولات موجود در فروشگاه ها موجود است، دوست ندارید؟

در اغلب محصولات شست و شوی صورتی که در بیرون موجود است موادی مانند گلیسیرین، پروپیلن گلیکول، تگزاپون، اس ال اس و... وجود دارد. جالب است بدانید،شما می توانید تنها با استفاده از چند ماده، محصول شستشوی صورت خود را در خانه درست کنید. با ساختن شوینده خود، می‌توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی به محصول شستشوی صورت اضافه کنید و مواد تشکیل دهنده را مطابق با نیازهایتان تغییر دهید در این مقاله به بررسی آموزش ساخت شوینده صورت می پردازیم و سعی می کنیم 3 راه آسان برای آن ارائه دهیم:

روش های طبیعی برای آموزش ساخت شوینده صورت:

روش اول

از عسل خام برای شستشو و مرطوب کردن صورت خود استفاده کنید. صورت خود را با آب گرم مرطوب کنید. مقداری عسل خام را روی انگشتان خود بریزید و عسل را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و از استعمال آن بر نواحی اطراف چشم و دهان خودداری کنید. عسل را با آب گرم بشویید و صورت خود را با یک حوله تمیز و خشک کنید.

برای تمیزی بهتر، اجازه دهید عسل به مدت 5 تا 10 دقیقه روی صورت شما بماند

روش دوم

از روغن ها برای تمیز کردن صورت و آرایش خود استفاده کنید. بر اساس نوع پوست خود مخلوطی از روغن ایجاد کنید. مخلوط روغن را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و از نواحی اطراف چشم و دهان خودداری کنید. یک حوله گرم و مرطوب روی صورت خود قرار دهید و بگذارید یک دقیقه بماند. حوله را بردارید و آن را با طرف دیگر تکرار کنید. مقدار کمی روغن روی صورتتان باقی خواهد ماند اما اگر دوست نداشتید، می توانید آن را با آب گرم بشویید. در اینجا چند مخلوط روغن وجود دارد که در این مقاله به آن ها می پردازیم

2

اگر پوست چرب دارید، از 1 پارت روغن کرچک یا روغن فندق و 2 پارت روغن زیتون یا روغن آفتابگردان استفاده کنید.

اگر پوست معمولی دارید، از 1 پارت روغن کرچک یا روغن فندق و 3 پارت روغن زیتون یا روغن آفتابگردان استفاده کنید.

اگر پوست خشکی دارید، از روغن زیتون خالص، روغن آفتابگردان یا روغن نارگیل استفاده کنید. می توانید یک یا دو قطره روغن کرچک یا روغن فندق نیز اضافه کنید

اما این روغن ها را از کجا بخریم؟ شرکت های فعالی در حوزه ی فروش و خرید مواد شیمیایی وجود دارد که برای ثبت سفارش روغن و یا هر ماده ی دیگر در ساخت محصولات شست و شوی صورت از آن ها استعلام قیمت نمایید. یکی از شرکت های فعال در این حوزه شیمیایی تهران می باشد.

روش سوم:

سرکه سیب می تواند برای این کار مناسب باشد! حتما از سرکه سیب بدون فیلتر و خالص استفاده کنید تا از تمام فواید آن بهره مند شوید. متأسفانه، سرکه سیب اسیدی است، بنابراین باید آن را با مقداری آب رقیق کنید. هنگامی که سرکه را رقیق کردید، می توانید از آن به عنوان پاک کننده و تونر استفاده کنید

از استفاده از این ماده در نواحی حساس مانند چشم، بینی و دهان خودداری کنید.

اگر پوست چرب دارید، از 1 پارت سرکه سیب و 1 پارت آب استفاده کنید.

اگر پوست معمولی دارید، از 1 پارت سرکه سیب و 2 پارت آب استفاده کنید.

اگر پوست حساسی دارید از 1 پارت سرکه سیب و 4 پارت آب استفاده کنید.

حتما قبل از استفاده از روش فوق تست حساسیت آن را انجام دهید

آموزش ساخت شوینده صورت با کمک مواد شیمیایی

فاز A

  • آب تا 100
  • گلیسیرین 3  درصد
  • صمغ زانتان 0.5
  • نگهدارنده (محلول در آب) 0.6

برای خرید گلیسیرین نیز می توانید از وبسایت مذکور اقدام نمایید.

3

 

فاز B

  • سدیم لوروئیل سارکوزینات 10
  • لوریل گلوکوزید2  (این ماده بر خلاف سورفکتانت هایی مانند تگزاپون و اس ال اس حساسیت زایی کمتری دارد بنابراین در محصولات شست و شوی صورت به خصوص برای پوست های خشک مناسب تر می باشد. با این حال برخی تولید کنندگان از اس ال اس و تگزاپون نیز استفاده می کنند که می تواند تشکیل کف و فوم زیادی نماید )

 (می توانید از سایر اسانس های مورد علاقه نیز استفاده کنید)2 قطره Lavender EO

2 قطره Sage EO

فاز C

  • بتائین 6

تنظیم کننده ی پی اچ را فراموش نکنید!

PH را چک کنید و با استفاده از چند قطره محلول اسید لاکتیک یا اسید سیتریک روی PH 5 تنظیم کنید. در صورت تمایل می توانید یک قطره رنگ خوراکی محلول در آب اضافه کنید!

روش کار:

در ظرف فاز A گلیسیرین و صمغ زانتان را اضافه کنید. هنگامی که صمغ زانتان هیدراته به نظر می رسد، تمام آب و مواد نگهدارنده را به آرامی اضافه کنید و کنار بگذارید.

در ظرف فاز B دو سورفکتانت اول را اضافه کنید و خیلی خوب مخلوط کنید (لوریل گلوکوزید در دمای اتاق غلیظ است پس آن را چند ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا مایع تر شود و سپس آن را به سارکوزینات اضافه کنید). دو قطره اسانس اسطوخودوس و دو قطره اسانس مریم گلی اضافه کنید. به آرامی مخلوط کنید تا حباب ایجاد نشود.

حالا وقت آن است که فاز A را به فاز B اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید تا همه چیز صاف و یکدست به نظر برسد.

بتائین در پایان اضافه می شود زیرا اگر خیلی زود آن را اضافه نمایید ممکن است باعث "مایع تر شدن" سایر سورفکتانت ها شود، افزودن آن در پایان گاهی اوقات باعث سفت تر نگه داشتن مواد شوینده می شود

اکنون زمان آن است که PH شستشوی صورت خود را بررسی کنید.

با استفاده از محلول اسید لاکتیک یا اسید سیتریک هر بار یک قطره آن را به PH 5 کاهش دهید

امیدواریم که در این مقاله که در مورد آموزش ساخت شوینده صورت بود توانسته باشیم راهکار هایی در این خصوص ارائه دهیم. با ما در ارتباط باشید02191006570

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز