۷ واقعیت عجیب و جالب که فقط در روسیه میتوانید ببینید!

۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ۱۴:۲۰:۲۹
کد خبر: ۱۴۲۶۶۷۷
۷ واقعیت عجیب و جالب که فقط در روسیه میتوانید ببینید!
روسیه بزرگترین کشور جهان و نهمین کشور از نظر جمعیت (بالغ بر 147 میلیون نفر) است. بیشتر مردم در سراسر جهان، روسیه را با مکان ‌های دیدنی اش نظیر میدان سرخ، مقبره لنین، دریاچه بایکال می‌شناسند.

روسیه بزرگترین کشور جهان و نهمین کشور از نظر جمعیت (بالغ بر 147 میلیون نفر) است. بیشتر مردم در سراسر جهان، روسیه را با مکان ‌های دیدنی اش نظیر میدان سرخ، مقبره لنین، دریاچه بایکال می‌شناسند.  اما بسیاری از شما از قبل این موارد را می‌دانید و دلیل اینکه روی این مقاله کلیک کرده‌اید خواندن مطالبی عجیب و باورنکردنی است که در تور روسیه ممکن است با آن برخورد کنید. پس تا پایان مطلب همراه ما باشید که قرار است بسیار شگفت زده شوید ، چرا که در ادامه به بررسی 7 واقعیت عجیب و جالب   میپردازیم که فقط در روسیه میتوانید ببینید!

روس ها آب درخت می نوشند

آیا تا به حال نام آب درخت توس را شنیده اید؟  درخت توس نماد طبیعت و زیبایی روسیه است و جایگاه بسیار ویژه ای در فرهنگ این کشور دارد. آب درخت توس نیز یک نوشیدنی سنتی شناخته شده و خوش طعم است که برای اولین بار در اتحاد جماهیر شوروی رایج شد.

روس ها برای تهیه آب این درخت از ماه اسفند که برف ها آب می‌شود تا اواخر فروردین به جنگل میروند. یک سوراخ کوچک به عمق حدود دو سانتی متر در تنه حفر کرده، یک نی در داخل حفره فرو میکنند و یک لیوان در زیر آن قرار میدهند. درخت توس معمولا دو تا سه لیتر شیره در روز تولید می کند.

با اینکه نوشیدن آب درخت ممکن است عجیب به نظر برسد اما هیچ ضرری برای درخت ندارد. آب توس دارای طیف وسیعی از خواص سلامتی است که تأثیر مفیدی بر قلب و عروق خونی، کاهش تورم، جلوگیری از پوسیدگی و عفونت دندان دارد.

1

روس ها 6 ماه از سال را در تاریکی زندگی می‌کنند

آیا می توانید شبی را تصور کنید که شش هفته یا حتی شش ماه طول بکشد؟ این یک واقعیت برای صدها هزار نفر در روسیه است. در شهرهای بالای دایره قطب شمال، شب قطبی، مانند روز قطبی، می تواند مدت زمان بسیار زیادی ادامه داشته باشد.

در نوریلسک، یکی از سردترین و شمالی ترین شهرهای جهان (2881 کیلومتر از مسکو) نزدیک به 178000 نفر زندگی می‌کنند. در این منطقه 280 روز از سال دمای زیر صفر دارد و هزینه های غذا در آن بسیار بالا است زیرا دسترسی به مرکز روسیه دشوار است و حمل و نقل از آنجا گران است و از آنجا که محصولات غذایی در اینجا ماندگاری طولانی دارند ، اساساً بی مزه هستند.

ممکن است پیش خود فکر کنید این شرایط برای زندگی دشوار است ولی بسیاری از مردم زمستان طولانی را بیشتر دوست دارند. به عقیده آنها در زمستان لذتی وجود دارد که در تابستان نیست. به عنوان مثال: در طول زمستان مردم از شفق قطبی لذت می برند و ورزش های زمستانی انجام می دهند.

7

آنها 118 روز در سال مرخصی کار کردن دارند

 

آیا می دانید روس ها چند روز تعطیلات کاری دارند؟ در مجموع 118 روز در سال! با اینکه حتی مرخصی سالانه را محاسبه نمی کنند، هیچ جای دیگری در دنیا این همه تعطیلات ندارد.

3

در هنگام از دوش بیرون آمدن به یکدیگر تبریک می گویند "یاسونا"

 

شما به طور کلی انتظار ندارید وقتی از حمام بیرون می آیید به شما تبریک بگویند، درست است؟ این مورد هم فقط در روسیه ممکن است. روس ها می گویند: " S legkim parom!" در لغت به معنای "با بخار سبک است"، اما ریشه و معنی آن به دوران باستان باز می گردد.

 

در گذشته بانیا (در اصل یک حمام بخار روسی) مکان خاصی محسوب می‌شد که مردم نه تنها برای شستن بلکه برای پاکسازی روح خود به آنجا می رفتند. شستن خود در بانیا نوعی مراسم است که در طی آن جسم و روح هم پاک می شود. اگر شخصی برای درمان بیماری ها و چشم بد به بانیا می رفت، پس از خروج از بانیا قطعا به او می گفتند: "S legkim parom!" این آرزو قبلاً شبیه به تبریک تولد کسی بود زیرا پس از خلاص شدن از انرژی منفی، یک فرد دوباره متولد شده بود.

4

هر روز سوپ می خورند

سوپ از زمان های قدیم جزء اصلی غذاهای روسی بوده است. طبخ آن آسان است و روشی ارزان برای تغذیه کل خانواده است. یک روسی معمولا نمی تواند بدون سوپ زنده بماند. بنابراین اگر به خانه کسی در روسیه دعوت شدید تعجب نکنید که با یک دیگ سوپ که به احتمال زیاد بورش است، از شما پذیرایی شود. 

5

مردم روسیه معتقدند که اندازه مهم است

"هرچه بزرگتر بهتر." روسیه بزرگترین زیردریایی جهان، طولانی‌ترین خط راه‌آهن، بزرگترین فروشگاه کودکان اروپا، یک بالالایکا کنترباس عظیم، بلندترین ساختمان اروپا، بزرگ‌ترین مرکز خرید اروپا که در تور مسکو از آن دیدن خواهید کرد را داراست. آنها حتی بزرگترین فیجت اسپینر جهان را ساختند و توانستند آن را به چرخش درآورند!

6

در روسیه افرادی هستند که شاخ  گوزن می خورند و با منقار پرندگان بازی می کنند

روسیه چند قومیتی‌ترین کشور جهان با بیش از 200 گروه قومی مختلف است. امروزه حدود 42000 نفر از ساکنان این کشور مردم بومی هستند  .به عنوان مثال، ننت ها، که در مجموع حدود 30000 نفر از آنها وجود دارد، در تندرا شمال دور زندگی می کنند. آنها چادرهای پوست گوزن شمالی می سازند، شاخ گوزن های شمالی را می‌خورند، در کودکی با منقار پرندگان بازی می‌کنند و به شیوه عشایر زندگی می‌کنند.

اگر پس از خواندن این مطلب، قصد آشنایی بیشتر با روسیه و دیدن عجایب آن از نزدیک دارید شما میتوانید از طریق آژانس های معتبر مانند آرزوی سفر پارسیان اقدام به خرید تور با قیمت مناسب نمائید. همچنین برای سفر به این کشور نیاز به ویزای توریستی روسیه دارید که شما میتوانید برای اخذ آن با کارشناسان فروش آژانس آرزوی سفر پارسیان با شماره تماس 02145128 در ارتباط باشید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز