ترمال بریک و درب و پنجره ترمال بریک

۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ۰۹:۳۱:۱۲
کد خبر: ۱۴۲۷۴۶۸
ترمال بریک و درب و پنجره ترمال بریک
نوشتار پیش رو شما را با دو دستاورد دنیای صنعتی در معماری، یعنی نمای کرتین وال و درب و پنجره ترمال بریک آشنا می‌کند و ویژگی‌های هریک را برمی‌شمارد.

نوشتار پیش رو شما را با دو دستاورد دنیای صنعتی در معماری، یعنی نمای کرتین وال و درب و پنجره ترمال بریک آشنا می‌کند و ویژگی‌های هریک را برمی‌شمارد.

 ترمال بریک

نمای کرتین وال یکی از زیباترین نماها در معماری سازه‌های مدرن است. Curtain Wall به‌معنای دیواری پرده‌مانند است. دیواری شفاف و شیشه‌ای که همچون پرده‌ای زیبا، بازتاب‌دهنده آسمان و فضای اطراف است. البته دیوار شیشه‌ای تنها دستاورد معماری مدرن نیست. درب و پنجره ترمال بریک نیز یکی دیگر از ساخته‌های دنیای مدرن است که امنیت و آسایش ساکنان سازه‌های مدرن را تامین می‌کند. 

با ما در نگاهی به سازه‌هایی با نمای کرتین وال و درب و پنجره ترمال بریک همراه باشید.

نمای کرتین وال

در نمای شیشه‌ای یا کرتین وال، دیواری از شیشه همانند یک پرده روی ساختمان را می‌پوشاند. کرتین وال دیواری با ساختار خودایستا است، یعنی وزن آن روی پیکر ساختمان سنگینی نمی‌کند. این دیوار زیبا را ساختاری فلزی نگه می‌دارد که به‌صورت افقی و عمودی در هم پیوسته شده‌ است. نمای کرتین وال ویژگی‌های مختلفی دارد که بد نیست با برخی از آنها آشنا شوید.

ویژگی‌های نمای کرتین وال

1- نمای کرتین وال ظاهر سازه شما را تبدیل به نمایی لوکس و مدرن می‌سازد. این دیوار شیشه‌ای در زمان‌های مختلف شبانه‌روز، تصویر آسمان، ابرها و مناظر اطراف را بازتاب می‌دهد. در واقع، این نما مانند پرده‌ای است که در هر زمان، نقش و طرحی متفاوت دارد و هرگز تکراری نمی‌شود.

2- سرعت اجرای نمای کرتین وال بالاتر از سرعت اجرای بسیاری از نماهای دیگر ساختمانی است.

3- برخلاف انواع دیگر نماکاری ساختمان، کرتین وال وزنی به سازه اضافه نمی‌کند و وزن سازه را نیز بر دوش نمی‌کشد. همین نکته باعث می‌شود که به آن دیوارِ خودایستا گفته شود. به این ترتیب با سوار نشدن نما بر روی ساختمان، وزن سازه سبک‌تر می‌شود و مقاومت آن در برابر حوادث طبیعی نیز بیشتر می‌گردد.

4- از ویژگی‌های برتر نمای کرتین وال، گوناگونی آن در شکل ظاهری و نوع اجرا است.

5- نمای کرتین وال را می‌توان به‌صورت پیش‌ساخته یا نیمه‌پیش‌ساخته اجرا کرد.

6- قابلیت ترکیب این نوع نما با نماهای دیگر ساختمانی، یکی دیگر از برتری‌های کرتین وال است.

7- با وجود نمای کرتین وال، سازه شما نور بیشتری دریافت می‌کند و در زمان روز، نیاز به مصرف انرژی برق برای روشنایی کمتر می‌شود.

8- در دیوارهای شیشه‌ای، امکان بهره‌گیری از انواع شیشه‌های دوجداره، سه‌جداره، سکوریت، لمینت و شیشه‌های رنگی وجود دارد. در واقع، انتخاب نوع و رنگ شیشه‌ها، و همچنین نوع نمای شیشه‌ای در کرتین وال قابلیت سفارشی‌سازی دارد..

9- امکان نصب پنجره هم بر روی نمای کرتین وال وجود دارد. این پنجره‌ها می‌توانند به سمت داخل یا خارج باز و بسته شوند.

10- افزودن نورپردازی به کرتین وال یکی دیگر از برتری‌های سازه‌هایی با نمای شیشه‌ای است.

11- با وجود نمای کرتین وال، بارش برف و باران، و انرژی حاصل از وزش باد و طوفان به پیکره اصلی سازه برخورد نمی‌کند. در واقع کرتین وال مانعی در برابر آسیب‌های مختلف به سازه است. 

درب و پنجره ترمال بریک

ترمال بریک جدیدترین دستاورد صنعت دروپنجره‌سازی در ساختمان‌سازی دنیای مدرن است. واژه Thermal Break به‌معنای شکست حرارتی است. این نام به‌دلیل توانایی جلوگیری از انتقال سرما و گرما به داخل سازه به درب و پنجره ترمال بریک داده شده است. در واقع ترمال بریک نوعی درب و پنجره است که در ساختار آن از مواد نارسانا یا عایق استفاده شده است. 

درب و پنجره ترمال بریک از دولایه پروفیل آلومینیوم ساخته می‌شود. آلومینیوم در برابر انتقال سرما و گرما نارسانا نیست. اما در ساخت این دروپنجره‌ها، از لایه‌ای عایق در میان دو دیواره درو پنجره استفاده شده تا آنها را در برابر سروصدا و دمای محیط نارسانا سازد. لاستیک‌های پلی آمید نیز همه درزهای این پنجره‌ها را می‌پوشاند تا مانع انتقال سروصدا، سرما و گرما شود.

برای شناخت بیشتر کارایی و ویژگی‌های درب و پنجره ترمال بریک، بهتر است با ویژگی‌های این دروپنجره‌ها بیشتر آشنا شوید.

ویژگی‌های درب و پنجره ترمال بریک

1- تاکنون هیچ پنجره‌ای، به‌دلیل وجود شیشه، نتوانسته در برابر گرما، سرما و سروصدا نارسانای کامل باشد. اما استفاده از مواد مختلفِ عایق در ساخت درب و پنجره ترمال بریک، آنها را تا اندازه زیادی در برابر این عوامل جوی و محیطی نارسانا ساخته است.

2- پلیمرهای پلی آمید که در ساخت محصولات ترمال بریک به کار می‌روند، از نمونه موادی هستند که می‌توانند جلوی ردوبدل شدن هوا را بگیرند. همین مواد، در کنار لایه میانی پروفیل آلومینیوم، باعث شده‌اند تا این درها و پنجره‌ها نارسانای خوبی در برابر نفوذ دما و سروصدا باشند.

3- ترمال بریک نمای سازه را مدرن‌تر و زیباتر می‌سازد. این صنعت پنجره‌هایی خوش‌ساخت با شیشه‌هایی سراسری در اختیارتان می‌گذارد که فضای بیرون را با دست‌ودل‌بازی در دیدرس شما قرار می‌دهند.

4- انواع مختلفی از درب و پنجره ترمال بریک ساخته می‌شود که هرکدام طراحی و سبک باز و بسته شدن متفاوتی دارند. به این ترتیب شما می‌توانید بهترین نوع آن را سفارش دهید که با ساختمان شما مطابقت داشته باشد.

5- رنگ‌های مختلف محصولات ترمال بریک نیز برتری دیگر آنها است. رنگی که روی این محصولات را می‌پوشاند، رنگ پودری و الکترواستاتیک است. این رنگ‌ها تنوع بسیاری دارند و در صورتی که رنگ خاصی مورد نظر شما باشد، درب و پنجره ترمال بریک مورد نظر شما با آن رنگ پوشانده می‌شود.

6- دوام بالای درب و پنجره ترمال بریک نیز یکی دیگر از برتری‌های آن است. پروفیل آلومینیوم به‌کاررفته در ترمال بریک، در مقایسه با چوب و آهن، طول عمر بیشتری دارد. از طرف دیگر، هزینه نگهداری ترمال بریک هم پایین‌تر از هزینه نگهداری دروپنجره‌های چوبی و آهنی است.

7- سبک بودن نیز برتری دیگر ترمال بریک نسبت به پنجره‌های آهنی است.

نمای کرتین وال همچون پرده‌ای زیبا روی سازه‌های شما کشیده می‌شود و آنها را زیباتر و لوکس‌تر نشان می‌دهد. کرتین وال نقش موثری هم در زیبایی دکوراسیون شهری بر عهده دارد. درب و پنجره ترمال بریک نیز سازه‌های مدرن را در برابر انتقال سروصدا، گرما و سرما ایمن می‌کند. در یک کلام، باید بگوییم دستاوردهای مدرن صنعت ساختمان‌سازی هم سازه‌های شما را زیباتر ساخته و هم بر آسایش زندگی در آنها افزوده است.

 

برچسب ها : نمای کرتین وال,ترمال بریک

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز