بوی روغن زیتون روی فرش را با این روش از بین ببرید

۱۴۰۱/۱۱/۱۱ - ۱۶:۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۴۳۰۵۸۲
بوی روغن زیتون روی فرش را با این روش از بین ببرید
روغن زیتون یکی از روغن های پرخاصیت و باکیفیتی است که از قسمت گوشتی میوه رسیده درخت زیتون گرفته می شود. رنگ روغن زیتون از زرد شفاف تا طلایی متفاوت است و حتی برخی از واریته های به دست آمده از میوه نارس زیتون، دارای رنگ مایل به سبز هستند.

روغن زیتون یکی از روغن های پرخاصیت و باکیفیتی است که از قسمت گوشتی میوه رسیده درخت زیتون گرفته می شود. رنگ روغن زیتون از زرد شفاف تا طلایی متفاوت است و حتی برخی از واریته های به دست آمده از میوه نارس زیتون، دارای رنگ مایل به سبز هستند. تقریباً در هر کشوری که زیتون پرورش می یابد، روغن های زیتون نیز با ویژگی ها و کیفیت های متفاوت تولید می شود.

2

در ایران نیز تولید روغن زیتون در انواع مختلفی انجام می شود که در تقسیم بندی معمول، با بو یا بدون بو می باشند. انواع روغن زیتون با بو معمولا به عنوان بهترین روغن زیتون معرفی می شوند و بسیاری از افرادی که تمایل به استفاده از مواد ارگانیک اصل دارند، از این نوع روغن در پخت و پز استفاده می کنند.

اما وقتی روغن زیتون روی فرش می ریزد، جریان واژگونه است. پاک کردن لکه روغن زیتون از روی فرش یکطرف، از بین بردن بوی روغن زیتون از روی فرش طرف دیگر ماجراست.

بنابراین ما در این مقاله می خواهیم روشی را به شما آموزش دهیم که بتوانید بوی روغن زیتون ریخته شده روی فرش را به راحتی از بین ببرید.

نکاتی برای جلوگیری از نشت روغن زیتون روی فرش

پیش از آن که شما را با روش از بین بردن بوی روغن زیتون از فرش آشنا کنیم، اجازه دهید چند نکته درباره چگونگی نریختن این روغن بکر روی فرش به شما آموزش دهیم.

خب. چگونه می توان از این اتفاق جلوگیری کرد؟ مسلما نمی توانید از این اتفاق ناگوار، یعنی ریختن روغن زیتون روی فرش جلوگیری کنید اما چند نکته وجود دارد که باید در آشپزخانه رعایت کنید.

  • هرگز روغن زیتون را روی لبه میز یا لبه سنگ آشپزخانه کنار گاز قرار ندهید که ناگهان دست تان به شیشه بخورد و بریزد.
  • در هنگام ریختن روغن در ظرف مورد نظر، حتما از قاشق استفاده کنید تا بتوانید به راحتی مقدار مناسب روغن بردارید.
  • اگر ظرف روغن زیتون شما خیلی بزرگ است، پیشنهاد می کنیم از انواع بطری های روغن ریز که امروزه در مغازه ها پیدا می شوند، استفاده کرده و روغن را در ظرف کوچک تری بریزید تا در هنگام مصرف، روغن نریزد.
  • اگر بطری شما درب محکمی ندارد، از کودکان بخواهید از آشپزخانه خارج شوند یا به بطری ها دست نزنند.
  • اگر در هنگام آشپزی عجله دارید، سعی کنید از حرکات ناگهانی خودداری کرده و ظرف روغن را در جای مطمئنی قرار دهید.
  • پس از هر بار استفاده از روغن، مطمئن شوید که درب روغن را می گذارید و آن را محکم می کنید. نبستن یا محکم نکردن درب روغن به دلیل احتمال استفاده مجدد از آن، معمولا شایع ترین دلیل ریختن روغن روی فرش است.
  • قاشقی که برای ریختن روغن زیتون استفاده کرده اید را پس از مصرف، در یک زیر قاشقی یا بشقاب قرار دهید تا روغن زیتون از قاشق روی فرش چکه نکند.

توجه داشته باشید که با وجود رعایت نکات گفته شده اگر بهرحال روغن روی فرش شما ریخت، به خود مسلط باشید و در اسرع وقت با قالیشویی توحید تماس بگیرید.

3

برای از بین بردن بوی روغن زیتون از روی فرش، چه کاری باید انجام دهید؟

مسلما تا وقتی با این اتفاق مواجه نشده باشید، حتی فکرش را هم نمی کنید که روغن زیتون بکر بودار ریخته شده روی فرش انقدر بو داشته باشد.

اما وقتی روغن روی فرش می ریزد، کل آشپزخانه یا حتی اتاق بو می گیرد. حالا برای کاهش بوی روغن زیتون روی فرش چه باید بکنید؟

مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید بوی روغن زیتون فرش را از بین ببرید:

  1. ابتدا یک قاشق غذاخوری سرکه را به همراه یک فنجان آب درون یک قابلمه کوچک بریزید.
  2. ترکیب را روی شعله قرار داده و اجاق گاز خود را روشن کنید.
  3. اجازه دهید این مخلوط برای چند دقیقه روی حرارت باقی بماند.
  4. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید تا بوی فرش کاملا از بین برود.

اگر از بوی سرکه خوشتان نمی آید و یا می خواهید با ترکیب قوی تری بو را از بین ببرید، می توانید به ترکیب فوق، چوب دارچین، پوست لیموی رنده شده یا آب نصف یک لیمو، عصاره وانیل، رزماری و چند پر برگ بو اضافه کنید. توجه داشته باشید که هر کدام از موارد گفته شده عطر و بوی خوشی دارند. پس اگر هر کدام از این مواد را نداشتید نگران نشوید. حتی با یک یا دو مورد از این مواد نیز می توانید به راحتی بوی روغن را از فرش خارج کنید.

4

در نهایت اگر هنوز بوی روغن زیتون را از فرش خود حس می کنید، بهتر است از خدمات قالیشویی در مجیدیه استفاده کرده و بوی فرش خود را با شستشوی عمیق توسط دستگاه های مکانیزه، از بین ببرید.

قالیشویی با خدمات تضمین شده

ما در قالیشویی توحید انواع خدمات شستشوی فرش و موکت و حتی مبل شویی را به مشتریان مان ارائه می کنیم و نکته مهم اینکه کار خود را ضمانت می کنیم. ما با ضمانت نامه معتبری که به مشتریان مان ارائه می دهیم، تضمین می کنیم که فرش های شان هیچگونه پوسیدگی، پارگی، تاخوردگی و ... را تجربه نخواهند کرد. در قالیشویی محدوده مجیدیه تهران، شستشوی فرش با استفاده از تاید باکیفیت انجام می شود. پس دیگر نگرانی بابت از بین رفتن الیاف فرش یا پوسیدگی آن، بی مورد است.

شما می توانید به صورت شبانه روزی خدمات با ضمانت ما را سفارش دهید و در اسرع وقت فرش های تان را شسته، خشک شده و کاور شده همچون روز اول دریافت کنید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید که متخصص در امور شستشوی فرش و موکت است، به عنوان یکی از بهترین قالیشویی های حرفه ای در سطح شهر تهران و کرج است. ما با سابقه بالا در امور شست و شوی فرش های ماشینی و دستبافت، می توانیم بدون آسیب، شستن فرش ها را انجام دهیم. پس اگر هنوز تصمیم قطعی خود برای انتخاب بهترین قالیشویی تهران را نگرفته اید، می توانید روی قالیشویی توحید و شعبه متمایز آن قالیشویی شمال تهران خدمات بی نظیر و حرفه ای ما حساب کنید.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز