۸ روش سریع کاهش وزن + معرفی بهترین روش

۱۴۰۱/۱۱/۱۱ - ۱۷:۰۶:۴۴
کد خبر: ۱۴۳۰۶۰۵
۸ روش سریع کاهش وزن + معرفی بهترین روش
سازمان بهداشت جهانی از چاقی به عنوان یکی از مشکلات عمده و همه گیر جهانی یاد می کند.

سازمان بهداشت جهانی از چاقی به عنوان یکی از مشکلات عمده و همه گیر جهانی یاد می کند. این سازمان معتقد است که کاهش حتی 1 کیلو اضافه وزن می تواند به بهبود زندگی شخص، افزایش امید به زندگی و درمان بیماری های مرتبط با چاقی کمک کند. بنابراین کاهش وزن و لاغری یک مقوله مهم در دنیای امروزی است که باید بیشتر به آن توجه شود. در این صفحه 8 روش کاهش وزن سریع از جمله روش های معمول و روش عمل لاغری که می توانند به لاغری سالم و سریع منجر شوند معرفی شده است که می تواند به شما در کاهش وزن کمک زیادی کند.

چرا شاخص توده بدنی نقش مهمی در کاهش وزن و لاغری دارد؟

شاخص توده بدنی یا BMI یک شاخص سلامتی بسیار مهم است که کاربرد زیادی در علم پزشکی و ورزش دارد. متخصصان تغذیه، مربیان ورزشی و پزشکان از این شاخص برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی وزنی بیشتر کمک می کنند.

امروز با کمک این شاخص می توان برنامه لاغری و کاهش وزن افراد را بهتر تنظیم کرد تا نتایج قابل قبول و سالم تری به دست بیاید. بنابراین محاسبه BMI یا شاخص توده بدنی حتما باید قبل از اقدام برای لاغری و کاهش وزن در نظر گرفته شود.

8 روش سریع کاهش وزن کدامند؟

1. عمل اسلیو معده

اگر نتیجه شاخص توده بدنی افراد برابر با 40 یا بیشتر از آن باشد یعنی آن دچار چاقی مفرط یا به اصطلاح مرضی هستند. چاقی با این شاخص توده بدنی معمولا همراه با محدودیت حرکتی و یا بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت، کبد چرب، فشار خون، افسردگی و ... است.

افرادی که در این شرایط قرار دارند معمولا به سختی با ورزش و رژیم لاغری وزن کم می کنند. آن ها حتی اگر پایبند یک رژیم لاغری اصولی و برنامه ورزشی باشند باید در بازه زمانی طولانی مثلا 1 ساله مقداری وزن کم کنند.

با این حال انجام عمل لاغری می تواند در طول 6 ماه بین 30 تا 40 درصد کل اضافه وزن را در 6 ماه کاهش بدهد. تا 100 درصد اضافه وزن نیز می تواند از 6 ماه تا سال دوم بعد از عمل اسلیو از بین برود و شخص علاوه بر درمان بیماری های مرتبط برای همیشه با چاقی خداحافظی کند. برای آشنایی بیشتر با این عمل می توانید صفحه "عمل اسلیو معده" را مشاهده کنید.

2

2. ورزش و رژیم غذایی متعادل

برای کسانی که شاخص توده بدنی زیر 40 دارند کاهش وزن کمتر چالش برانگیز است. این افراد معمولا برای لاغری نیازی به عمل لاغری ندارند و می توانند یک رژیم لاغری اصولی را از متخصص تغذیه دریافت کرده و تحت نظر یک مربی ورزشی اقدام به کاهش وزن سریع کنند.

نتیجه تحقیقات نشان می دهد که اگر رژیم غذایی بر اساس وضعیت سلامتی، سن و سال، جنسیت و نیازهای شخص اختصاصی شود و با یک برنامه منظم ورزشی تلفیق شود می تواند باعث کاهش وزن سریع شود.

3. حذف کامل غذاهای فرآوری شده و تراریخته از سفره غذایی

غذاهایی که امروزه در صنایع غذایی تولید می شوند ماهیت طبیعی خود را از دست می دهند و به آن ها مواد افزودنی و نگهدارنده ها اضافه می شود. روغن و شکر و سایر مواردی که منجر به افزایش ماندگاری این غذاها می شود عاملی برای ابتلاء به انواع سرطان ها و افزایش وزن است.

غذاهای فرآوری شده و تراریخته مواد مغذی کمی دارند و سرشار از کالری هستند. بنابراین با خوردن آن ها کالری دریافتی شما زیاد شده و وزنتان بالا می رود. برای اینکه بتوانید به لاغری و کاهش وزن خود کمک کنید لازم است که حتما مصرف این غذاها را کاهش داده یا به صفر برسانید. در چنین وضعتی می توانید در بازه زمانی خیلی کوتاه ترین وزن زیادی از دست دهید.

3

4. خوردن پروتئین سالم بیشتر

آن دسته از رژیم های لاغری که سرشار از پروتین هستند می توانند در مدت زمان کمتری شما را به لاغری و کاهش وزن برسانند. تمام افرادی که پروتئین سالم و طبیعی را به صورت هدفمند دریافت می کنند می توانند وزن خود را حساب شده تر کاهش دهند.

در مجموع، داده ها نشان داد که رژیم های غذایی با پروتئین بالاتر از 25 تا 30 گرم پروتئین در هر وعده غذایی باعث کاهش اشتها، مدیریت وزن بدن، کاهش عوامل خطر متابولیک قلبی و ... می شود.

برای دریافت پروتئین می تواند روی تخم مرغ، مرغ، ماهی، گوشت بدون چربی و لوبیا حساب باز کنید. سایر پروتئین های سالم که چربی کمتری دارند عبارتند از:

  • ماهی
  • لوبیا، نخود و عدس
  • مرغ سفید
  • پنیر کوتیج کم چرب
  • توفو

5. کاهش شدید مصرف شکر

یک روش سریع کاهش وزن بدن دوری کردن از مصرف شکر است. شکر می تواند عامل مهمی در افزایش وزن و ابتلاء به برخی بیماری ها باشد. شکری که ما مصرف می کنیم از فروکتوز است. وظیفه تجزیه کردن فروکتوز در بدن بر عهده کبد است. بعد از اینکه تجزیه شد توسط کبد به چربی تبدیل شده و به مرور زمان افزایش وزن رخ می دهد. بنابراین در کل شما می توانید با کاهش مصرف شکر در غذاها و یا خوراکی های خود سرعت کاهش وزن و لاغری خود را تا 10 درصد افزایش دهید.

6. نوشیدن قهوه سیاه

چنانچه به قهوه ها چربی (مثلا شیر پرچرب) . یا قند و شکر اضافه نشود، نوشیدن قهوه می تواند به تسریع کاهش وزن و لاغری کمک زیادی کند. در واقع مشخص شده که نوشیدن قهوه سیاه می تواند با افزایش متابولیسم کربوهیدارت و چربی همراه باشد. بنابراین به عنوان یک مکمل، قهوه می تواند به کاهش چربی ها و در نتیجه لاغری سریع تر شما کمک کند.

7. حفظ آب بدن

آب بهترین مایعی است که فرد می تواند در طول روز بنوشد. این ماده حاوی کالری نیست و فواید زیادی برای سلامتی دارد. آب می تواند متابولیسم بدن را بیشتر کند و فضای کافی برای بهبود عملکرد سلول ها و ارگان ها فراهم کند.

نوشیدن آب قبل نیم ساعت قبل از صرف غذا نیز می تواند به کاهش میزان غذای دریافتی شما کمک کند. در نهایت، اگر شما در پروسه لاغری و کاهش وزن خود نوشیدنی‌های شیرین را کنار زده و به جای آن آب سالم و بیشتری میل کنید زودتر وزن کم خواهید کرد.

8. عدم دریافت کالری از نوشیدنی ها

نوشابه ها، آب میوه ها و نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا اغلب حاوی قند و شکر زیادی هستند و کالری بی ارزش زیادی را وارد بدن می کنند. این نوشیدنی ها شاید شما را سرحال تر کنند اما در نهایت منجر به افزایش وزن و چاقی می شوند. اگر می خواهید لاغری و کاهش وزن سریع ترین داشته باشید بهتر است که از مصرف این نوشیدنی ها اجتناب کنید.

سایر نوشیدنی های پر کالری شامل الکل می شود که مصرف آن 100 درصد روند کاهش وزن شما را مختل کرده و مانع کاهش وزن شما می شوند. بنابراین صرف نظر از اینکه سلامتی شما به خطر می افتد، نوشیدن الکل مانع کاهش وزن و باعث چاقی شما نیز خواهد شد.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز