آیا آیلتس از سایر آزمون ها سخت تر است؟

۱۴۰۱/۱۱/۱۱ - ۱۸:۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۴۳۰۶۳۱
آیا آیلتس از سایر آزمون ها سخت تر است؟
شرکت کردن در آزمون آیلتس و دریافت مدرک آیلتس با نمره قابل قبول برای دریافت شغل خوب، ثبت نام در دانشگاه و… یک فعالیت مهم به حساب می آید.

شرکت کردن در آزمون آیلتس و دریافت مدرک آیلتس با نمره قابل قبول برای دریافت شغل خوب، ثبت نام در دانشگاه و… یک فعالیت مهم به حساب می آید. 

در حالی که آزمون های دیگری در کشور کانادا نیز وجود دارد و برگزار می شود اما مدرک آزمون آیلتس به خصوص برای تحصیل در این کشور در دانشگاه های معتبر محبوب تر می باشد. 

لذا شایعه هایی درباره ی این آزمون وجود دارد  مانند بالا رفتن هزینه آزمون آیلتس که قرار است آنها را برای شما ذکر کنیم.

 برای اطلاعات از قیمت آزمون آیلتس در سال 1402 کلیک کنید!

آیا آیلتس از سایر آزمون ها سخت تر است

آیلتس نسبت به سایر آزمون ها مانند تافل، CELPIP، PTE و بقیه ی آزمون ها سخت نمی باشد. سوالات این آزمون بسیار ساده طراحی شده و پیچیدگی برای اذیت کردن فرد ندارد و تنها برای بررسی کردن مهارت های هر فرد می باشد. لازم به ذکر است که سوالات آزمون آیلتس خیلی ساده و مبتدی نیست ولی نسبت به آزمون های دیگر سخت نیست و پیچیدگی خاصی در آزمون وجود ندارد. همچنین نمونه سوالات، منبع های صوتی، متنی و… وجود دارد تا شما با فرمت آزمون آشنا کند تا از آن بهره مند شوید.

آیا کسب نمره بالا در آیلتس سخت است

نمره ای که شما از آزمون آیلتس دریافت می کنید بستگی به نوع مهاجرت کردن شما دارد و همچنین سازمانی که شما معامله کرده اید. بنابراین حداقل نمره مورد نیاز خود را از طرف دانشگاه، سازمان، برنامه مهاجرتی  برای کار قرار دهید و هم اکنون دریافت نمره بالا از حداقل نمره مورد نظر به خصوص در شرایطی که ‌تصمیم شما در مورد مهاجرت عوض می شود. معمولا نمره آیلتس برای مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری حداقل ۶ یا در اکثر موقع ها ۵.۵ می باشد. اما ممکن است یک دانشگاه در یک رشته خاص یا در یک کار تخصصی مورد نظر شما نمره ۷ را بخواهند. لازم به ذکر است که بیشتر افراد نمره بالای ۸ را دریافت کرده اند و این کاری عجیب نیست و بسیار معمولی می باشد. دریافت کردن نمره ی بالای ۶ و یا ۷ بستگی به تلاش و پشتکار شما دارد.  برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس باید در اولین مرحله در بهترین آموزشگاه زبان ثبت نام کنید تا بتوانید نمره قابل قبولی را کسب کنید.

فقط 1 بار می توانید در آزمون آیلتس شرکت کنید

هیچ محدودیتی در تعداد دفعات آزمون آیلتس وجود ندارد. بهتر است که در اولین بار شما نمره ی قابل قبولی را دریافت کنید اما اگر نتوانستید نمره قابل قبولی را دریافت کنید، می توانید دوباره آزمون دهید و بدون ثبت کردن نمره ‌به دلیل نارضایتی آزمون این کار را انجام دهید. 

افرادی که آزمون آیلتس را برگزار می کنند خبر ندارند که شما برای بار اول این آزمون را می دهید یا برای چندمین بار پس نگران نباشید چون به راحتی می توانید دوباره آزمون دهید.

2

باید بیشتر از محدودیت واژگان نگارش انجام دهید

در قسمت نگارش محدودیت کلمه وجود دارد. یعنی اگر شما نسبت به کلماتی که گفته شده است کمتر بنویسید، از نمره ی شما کم می شود. بهش اول نگارش به ۱۵۰ کلمه و بخش دوم نگارش به ۲۵۰ کلمه نیاز دارد. اگر شما بیشتر از این کلمات بنویسید ایرادی ندارد اما نمره ی اضافی برای شما حساب نمی شود. نکته اصلی بخش نگارش این است که شما سوالات را با دقت مطالعه کنید و با اطمینان به سوالات درست پاسخ دهید و نکات گرامری را در آن رعایت کنید.

فقط باید با لهجه بریتانیایی استرالیایی صحبت کنید

در آزمون آیلتس انتظار نیست که شما لهجه و زبان نود را تغییر دهید؛ افرادی که آزمون را برگزار می کنند بیشتر زبان های دنیا را آموز دیدند و انطباق پذیری دارند. در هنگام آزمون و زمان صحبت کردن، سعی کنید که با آرامش از زمان خود استفاده کنید و با استرس و نگرانی حرف نزنید زمان خود را صرف صحبت کردن به زبان دیگر‌ نکنید تا تاثیر منفی در آزمون خود بگذارید. اگر متوجه صحبت فرد برگزار کننده آزمون نشده اید دوباره در خواست کنید تا برای شما بازگو کند همچنین این موضوع در نمره شما تاثیری ندارد.

تعدادی از مراکز برگزاری آزمون راحت تر نمره می دهند

همه آزمون های آیلتس توسط برگزار کنندگان این آزمون تعیین شده‌ اند که در رویکرد کاری عادلانه و بی طرفانه آموزش دیده اند. همچنین چک لیستی از اندازه نمره دهی ها وجود دارد. همه ی این نمره دهی ها نسبت به برای ارزیابی مهارت های انگلیسی شما در نظر گرفته شده است. این اندازه ها برای تمامی مراکز برگزار کننده‌ این آزمون بدون وجود هیچ تفاوتی صادق است.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز