راهنمای خرید پرینتر خانگی

۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۱۲:۲۰:۵۷
کد خبر: ۱۴۴۷۰۶۰
راهنمای خرید پرینتر خانگی
اولین سؤال در مورد خرید پرینتر خانگی این است که چه نوع مدل چاپی برای شما بهتر است. جوهر افشان یا لیزری.

  اولین سؤال در مورد خرید پرینتر خانگی این است که چه نوع مدل چاپی برای شما بهتر است. جوهر افشان یا لیزری.

راهنمای خرید پرینتر خانگی از آن دسته اطلاعاتی است که کمک بزرگی به صرفه جویی در هزینه ها می کند. پرینترهای چند کاره ای که کیفیت چاپ و سرعت بالایی دارند، از تمام روش های اتصال پشتیبانی می کنند و هر ویژگی خوبی که فکرش را می کنید دارند. اما مسئله این است که آیا ماهی یک بار هم از برخی ویژگی ها استفاده می کنید یا خیر. ضمن اینکه باید بودجه خود را در نظر داشته باشید. در ادامه این مطلب توضیح خواهیم داد که برای خرید پرینتر خانگی به چه مواردی باید توجه شود. برای مثال آیا امکان تعمیر پرینتر که انتخاب کرده اید وجود دارد؟ آیا سرعت چاپ آن برای کار شما مناسب است؟

8 نکته  خرید پرینتر خانگی

برای خرید بهترین پرینتر خانگی، 8 نکته اساسی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این نکات به شما کمک می کنند برندها و مدل های مختلف را بررسی کرده و با توجه به بودجه خود، بهترین مدل را انتخاب کنید.

خرید پرینترهای خانگی

  1. برند و خدمات پس از فروش

همین ابتدا توجه کنید، تمام نکاتی که در راهنمای خرید پرینتر خانگی به آن ها اشاره خواهیم کرد، باید در بین برندهایی جستجو شوند که در بازار کشور ما وجود دارند. خرید پرینتر خانگی که امکان بهره مندی از خدمات پس از فروش ندارد، در آینده موجب دردسر خواهد شد. بنابراین توجه کنید که آیا خدمات تعمیر دستگاه کپی و پرینتری که انتخاب کرده اید، در ایران ارائه می شود یا خیر. 

  1. جوهر افشان (Inkjet) یا لیزری

اولین سؤال در مورد خرید پرینتر خانگی این است که چه نوع مدل چاپی برای شما بهتر است. جوهر افشان یا لیزری.

  • در مدل جوهر افشان، از کارتریج ها استفاده می شود که جوهر مرطوب را روی کاغذ اعمال می کنند و در زمان کوتاهی خشک می شود. پرینترهای اینجکت به دلیل توانایی چاپ انواع فایل از متون معمولی گرفته تا عکس حجم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده اند.
  • در مدل لیزری، غباری از جوهر روی کاغذ پاشیده می شود که بسیار سریع است و بهینه تر از منابع استفاده می کند. برای استفاده در دفاتری که بیشتر کارشان چاپ تک رنگ است مناسب هستند. ضمن اینکه تهیه پرینترهای تک رنگ لیزری مقرون به صرفه است. البته این مدل پرینترها انواع رنگی هم دارند، فقط چاپ با آن ها هزینه بیشتری دارد.

 لیزری : چاپ 3000 تا 20000 صفحه با هر کارتریج      جوهر افشان : چاپ 2000 تا 2500 صفحه با هر کارتریج

  1. خرید پرینتر خانگی چند کاره

پرینترهای چند کاره، به غیر از چاپ امکان اسکن و فکس نیز دارند. برای استفاده های خانگی تهیه چنین پرینتری منطقی تر است. چرا که نه تنها تمام نیاز ها را پوشش می دهد، بلکه کم جا تر و مقرون به صرفه تر از خرید پرینتر و اسکنر جداگانه است. خرید پرینترهای چند کاره، برای محل کار هم انجام می شود.

  1. سرعت، کیفیت، رنگ

برای آنکه مشخص شود وضعیت کیفیت، سرعت و رنگ چاپ هر مدل چگونه است، 3 فاکتور وجود دارد که باید بررسی شود.

صفحه در دقیقه (PPM)

pages per minute، فاکتوری است که نشان می دهد سرعت پرینتر چقدر است. برای هر پرینتر دو عدد PPM وجود دارد. یکی برای حالت چاپ تک رنگ و دیگری برای حالت چاپ رنگی. بسته به اینکه نیاز شما کدام حالت، باید به دنبال خرید پرینتری باشد که PPM آن بیشتر است.

نقطه در اینچ (DPI)

DPI یا dots per inch، نشان می دهد که پرینتر چه تعداد نقطه جوهر را می تواند در یک اینچ مربع اعمال کند. این فاکتور برای تشخیص اینکه پرینتر توانایی چاپ تا چه کیفیت و تا چه جزئیاتی دارد مهم است. البته این فاکتور کمی قدیمی شده و در پرینترهای جدید، می توانید با روش های دیگر کیفیت را بالا ببرید.

چرخه کار (Duty cycle)

عدد چرخه کار، تعداد صفحاتی که دستگاه در یک ماه می تواند چاپ کند را اعلام می کند. از آنجایی که در مورد راهنمای خرید پرینتر خانگی صحبت می کنیم، احتمالاً دستگاه هایی با چرخه کار پایین هم کارآمد هستند. مگر اینکه مشاغل خانگی خاصی داشته باشید که نیاز به چاپ زیاد دارند.

  1. خرید پرینتر خانگی با قابلیت اتصال متنوع

امروزه بسیار مهم است که دستگاه های اداری قابلیت اتصال به کامپیوتر، گوشی و تبلت را از روش های مختلفی داشته باشند. بنابراین در هنگام خرید پرینتر خانگی، به امکان اتصال دستگاه از روش های زیر دقت کنید:

یو اس بی (USB )

وجود اتصال یو اس بی به ویژه USB-A، روی پرینترها متداول است. به شما امکان می دهد هارد درایو و دستگاه های دیگر را مستقیماً به پرینتر وصل کنید. این قابلیت برای زمانی که نمی خواهید از کامپیوتر به عنوان واسطه استفاده کنید، مفید است.

اترنت

برخی پرینترها از اتصال کابلی اینترنت پشتیبانی می کنند. البته نیاز پرینترها به اطلاعات آنلاین زیاد نیست و چنین پورتی برای پرینترهای خانگی ضروری نیست.

وای فای

معمولاً در رده بندی بهترین پرینترهای خانگی اتصال مستقیم به وای فای مطرح است. کافی است در هنگام راه اندازی، اطلاعات وای فای خود را به دستگاه بدهید. سپس باید نرم افزارهای مورد نیاز را روی کامپیوتر، گوشی یا تبلت خود نصب کنید و سپس فایل ها را از طریق شبکه بی سیم مستقیماً به پرینتر ارسال کنید.

وای فای دایرکت

با استفاده از این قابلیت، اتصالی امن و سریع بین پرینتر و دستگاه دیگری که می خواهید، برقرار می شود. برای مثال AirPrint اپل نوعی وای فای دایرکت است. در پلتفرم ای دیگر هم برنامه های مشابه وجود دارد.

ان اف سی (NFC)

Near-Field Communication قابلیتی در گوشی های هوشمند و تبلت ها است که اجازه اتصال به پرینتر را می دهد. اگر پرینتر هم این قابلیت را داشته باشد، کار شما بسیار ساده تر خواهد شد. اگر دو دستگاه در محدوده مشخصی نسبت به یکدیگر باشند ان اف سی به خوبی کار خواهد کرد.

پرینت ابری

برخی پرینترها به ویژه مدل های چند کاره، ویژگی های مبتنی بر اینترنت دارند. این قابلیت اجازه می دهد به عکس های سایت های مختلف مانند فیس بوک، دراپ باکس دسترسی داشته باشید. توجه داشته باشید که اگر پرینتر به اینترنت متصل نباشد، امکان پرینت ابری هم وجود نخواهد داشت. 

اس دی کارت (SD cards)

برخی پرینترها اسلات کارت حافظه دارند.به این ترتیب می توانید اس دی کارت را مستقیماً در دستگاه قرار دهید و سپس به کمک تنظیمات روی دستگاه اقدام به پرینت کنید.

  1. هزینه جوهر

اگر به دلایلی مانند کار در منزل نیاز به چاپ زیاد دارید، هزینه جوهر از فاکتورهای مهم در خرید پرینتر خانگی خواهد بود. هزینه جوهر را می توان بر مبنای هر صفحه برآورد کرد. این موضوع به مدل پرینتر و نوع طراحی آن بر می گردد. معمولاً هزینه جوهر برای هر صفحه رنگی دو برابر صفحات تک رنگ است. تهیه پرینترهای مقرون به صرفه یا شارژ کارتریج  ارزان قیمت، هزینه ها را کاهش می دهد.

  1. خرید پرینتر خانگی با قابلیت داپلکسینگ

دستگاه های پرینت و کپی، اغلب قابلیت چاپ دو رو دارند، اما شما خودتان باید کاغذها را پس از چاپ یک طرف برگردانید و مجدد داخل دستگاه قرار دهید. برخی دستگاه ها خودشان قابلیت داپلکسینگ دارند که به آن تغذیه خودکار اسناد (automatic document feeder) گفته می شود.

  1. پشتیبانی از انواع کاغذ

این که ظرفیت هر پرینتر چقدر است یک بحث و بحث دیگر، نوع کاغذی است که می پذیرد.  برای مثال اگر دوست دارید عکس چاپ کنید، پرینتر باید قابلیت پذیرش کاغذ های مخصوص و روغنی را داشته باشد.

 

 

برچسب ها : خرید پرینتر خانگی,تعمیر دستگاه کپی,تعمیر پرینتر,خرید پرینتر لیزری,شارژکارتریج,تعمیرات پرینتر جوهرافشان

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز