تست بینایی و اهمیت آن برای داشتن چشمان تیزبین

۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۱۱:۴۸:۰۹
کد خبر: ۱۴۴۹۱۷۰
تست بینایی و اهمیت آن برای داشتن چشمان تیزبین

بازی‌های فکری از گذشته تا کنون طرفداران بسیاری داشته‌اند. بدون شک تنها مزیت این نوع از بازی‌ها تفریح و سرگرمی نیست. حتی کارشناسان هم در این باره تحقیقاتی انجام داده و می‌گویند که بازی‌های فکری رابطه مستقیمی با سلامت روان فرد دارند. برخی از این بازی‌ها می‌توانند روی روان فرد تأثیر‌گذار باشند و برخی دیگر روی بهبود مهارت‌های هوشی فرد تأثیر می‌گذارند. با این حال تعداد زیادی از بازی‌های فکری برای درک بهتر مهارت‌های بینایی به کار ‌می‌روند.

بازی‌های فکری روی ذهن انسان تأثیرات بسیاری می‌گذارند، مغز انسان می‌تواند از زوایای مختلفی تصاویر را مورد بررسی قرار دهد. از هر زاویه‌ای درک و برداشت مغز از تصاویر متفاوت خواهد بود. با توجه به اهمیت بالای بازی‌های فکری امروز ما تصمیم داریم در مورد یکی از مهم‌ترین بازی‌های فکری به نام تست بینایی اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با تست بینایی

تست‌های بینایی نمونه‌ای از بازی‌های فکری هستند که معمولا افرادی با چشمانی تیزبین به سراغ آن‌ها ‌می‌روند. البته که برای انجام این بازی‌ها نیازی نیست چشمان عقابی داشته باشید، بلکه شما می‌توانید با انجام مکرر این بازی‌ها چشمان خود را به مرور تقویت کنید. به طور کلی بازی‌های فکری به خصوص تست‌های بینایی، می‌توانند تا حد زیادی تقویت‌کننده‌های خوبی برای خلق و خو و چشمان شما باشند. این مسئله از نظر علمی کاملا ثابت شده است، تحقیقات انجام گرفته به روشنی نشان می‌دهد که تست‌های بینایی می‌توانند موجب بهبود ظرفیت‌ها، مهارت‌های شناختی و استدلالات منطقی شوند.

یک بازی فکری یا تست بینایی می‌تواند تا حد زیادی شما را ریزبین‌تر کند. با این اوصاف به شما پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ عنوان در مورد حل تست‌های بینایی کوتاهی نکنید و همواره بینایی خود را با این تست‌ها مورد سنجش قرار دهید. این تست‌ها باعث تقویت قدرت بینایی شما خواهند شد؛ پس آن را دست کم نگیرید.

توهمات نوری در تست‌های بینایی

توهمات نوری در تست‌های بینایی چشمان عقابی شما را هم فریب می‌دهد. توهمات نوری می‌تواند از جذاب‌ترین مواردی باشد که ما در یک تست بینایی با آن مواجه می‌شویم. توهم‌های نوری در یک تصویر می‌تواند باعث فریب ما شود، فریبی که شاید تا لحظات طولانی چشمان تیزبین ما را گیج کند. در آزمون‌های بینایی توهمات نوری می‌توانند ارتباطاتی پنهان را بین چشم و سلول‌های مغزی ما برقرار کنند. آن‌ها باعث می‌شوند که سرعت بین چشم و ذهن بهبود پیدا کنند و همین مسأله روی بهبود حافظه کوتاه مدت مؤثر است.

در تصاویری که به عنوان تست‌های بینایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، توهمات نوری می‌توانند پرتره‌ای از یک نقاشی، شی یا فرد باشند. تصاویر زیادی در حوزه تست بینایی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تصاویر فیزیولوژیکی، توهمات فیزیکی و تست‌های شخصیت‌شناسی اشاره کرد. توهمات نوری موجود در تصاویر و تست‌های بینایی علاوه بر اینکه می‌تواند باعث تقویت چشمان ما شود، بلکه تحقیقات نشان داده توهمات نوری، انسان را از استرس زندگی روزمره به صورت موقت خلاص می‌کند. ضمن اینکه ورزشی سالم برای مغز ما هستند که می‌توانند به تقویت فکر و ذهن ما کمک کنند.

بازی‌های فکری چه مزایایی دارند؟

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، بازی‌های فکری به خصوص تست‌های بینایی می‌توانند تأثیر زیادی روی تقویت ذهن و چشمان شما داشته باشند. انجام بازی‌های فکری ذهن را پویا می‌کنند و چشمان شما را برای جستجوی آنچه که پنهان شده به تکاپو می‌اندازد. این بازی‌ها باعث می‌شوند که در ذهن خود نقشه بکشید، برنامه‌ریزی کنید و اطلاعاتی که نیاز است را به خاطر بسپارید. زمانی که مغز شما به اندازه کافی پویا باشد، دیگر دچار فراموشی زود رس نشده و همین مسأله بسیاری از اختلالات حافظه را از شما دور می‌کند.

به طور کلی هدف اصلی از انجام چنین بازی‌هایی تقویت حافظه، تقویت مهارت‌های شناختی، بهبود قدرت تفکر، تقویت مهارت‌های بینایی است. شاید این سؤال برای شما ایجاد شود که مهارت‌های شناختی به چه مهارت‌هایی گفته می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت مهارت‌های شناختی به مهارتی گفته می‌شود که به کمک آن می‌توان مسائل را در ذهن خود پردازش کرد.

به عبارت دیگر مهارت‌های شناختی، توانایی‌هایی هستند که موجب یادگیری شما و حل مسائل می‌شوند. فرقی ندارد شما کودک باشید یا یک بزرگسال به هر حال باید در طی زندگی خود در مورد مسائلی فکر کنید و در مورد آن‌ها تصمیماتی بگیرید. تقویت مهارت‌های شناختی تنها در گروه بازی‌های فکری است. در کل بازی‌های فکری می‌توانند فعالیت‌های مغزی شما را بهبود دهند، آن‌ها ذهن و چشمان شما را درگیر می‌کنند. این بازی‌ها چالش‌های زیادی سر راه شما قرار می‌دهند که با درگیری هر چه بیشتر چشمان و ذهن شما را قبراق نگه می‌دارند.

معرفی چند تست بینایی

اگر می‌خواهید چشمان تیزبین خود را امتحان کنید، در ادامه با چند تست بینایی همراه شما خواهیم بود:

  • اولین تست بینایی که در این مطلب تصمیم داریم به معرفی آن بپردازیم، پیدا کردن اختلاف بین تصاویر است. به تصویر زیر دقت کنید و تفاوت‌های آن را بیابید. شاید در وهله اول تصاویر کاملا مشابه به نظر آیند، اما اگر به آن‌ها دقت کنید، تفاوت‌هایی در میان آن‌ها وجود دارد. به تصویر‌ها دقت کنید و نقاط مختلف را با یک دیگر مقایسه کنید.

  • دومین تست بینایی که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، تصویر زیر است. در این تصویر یک گربه پنهان شده که باید آن را بیابید. آن دسته افرادی که چشمان تیزبین و ذهن پویایی دارند می‌توانند زیر ۲۰ ثانیه گربه را پیدا کنند. هنگام جستجو برای یافتن گربه توهمات نوری را نادیده نگیرید.

  • یکی از انواع تست­ بینایی پیدا کردن چیز نامتعارف در تصاویر است. در تست بعدی ما تصمیم داریم همچین تستی را به شما معرفی کنیم. به تصویر زیر خوب نگاه کنید، مطمئنا در نگاه اول جمعی از دانشجویان در یک سمینار یا کنفرانس را مشاهده خواهید کرد. اما با دقت بیشتر متوجه چیز دیگری هم می­شوید، برای این منظور تصویر را کنکاش کرده و با دقت تمام زوایای آن را بررسی کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب به نقل از اهل فان سعی داشتیم شما را تا حد زیادی با بازی‌های فکری و تست‌های بینایی آشنا کنیم. همانطور که دریافتیدش اگر می‌خواهید چشمان تیزبین داشته باشید، باید به صورت مداوم از بازی‌های فکری استفاده کنید و ذهن و چشم خود را به چالش بکشانید.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز