آشنایی با هوش مصنوعی ChatGPT و نحوه کار با آن

۱۴۰۱/۱۲/۲۵ - ۱۳:۳۶:۴۵
کد خبر: ۱۴۴۹۶۷۵
آشنایی با هوش مصنوعی ChatGPT و نحوه کار با آن

این روزها ChatGPT سر و صدای زیادی به وجود آورده و به عنوان هوش مصنوعی که دارای قابلیت‌های زیادی می‌باشد، طرفداران خیلی زیادی پیدا کرده است.

این ربات به عنوان یک راهنمای جامع در بسیاری از زمینه‌ها عمل کرده و در تلاش است تا نحوه تعامل انسان و اینترنت را تغییر دهد. شاید در ایران سختی‌هایی برای استفاده از این هوش مصنوعی نو ظهور وجود داشته باشد ولی همچنان کاربران ایرانی عضو این ربات شده و از مزایای آن استفاده می‌کنند.

در این مطلب شما را به صورت کامل با ChatGPT و کاربردهای بی‌شمار آن، آشنا خواهیم کرد.

ChatGPT چیست؟

اگر بخواهیم به ساده‌ترین شکل ممکن در رابطه با ChatGPT توضیح دهیم، باید گفت که این یک ربات بر پایه هوش مصنوعی است که می‌تواند هر سوالی را در زمینه‌های مختلف پاسخ دهد. این مهم نیست که حوزه مورد نظر شما تخصصی یا عمومی باشد. این ربات قابلیت این را دارد که در تمامی مباحث ورود کرده و پاسخ‌های درستی را برای کاربر ارسال نماید.

برای مثال حوزه‌هایی مانند ریاضی، فیزیک، برنامه نویسی و ... از مواردی هستند که این ربات در آن ماهر است. شما می‌توانید مشخصات یک صفحه وب که در پروژه خود به آن نیاز دارید را برای ChatGPT تشریح کرده و از او بخواهید تا کدهای این صفحه را به شما تحویل دهد. مطمئن باشید این کدها کاملا درست بوده و با خیال راحت از آن استفاده کنید و یا به عنوان یک کارشناسی سئو قصد دارید تا بخشی از کد را تغییر داده و یا قابلیتی تاثیر گذار در پروژه سئو در مشهد به سایت مورد نظر اضافه کنید. اینجاست که موضوع را به ابزار کاملا توضیح داده و تفهیم می‌کنید سپس کدهای نوشته توسط ابزار را در بخش مربوطه قرار دهید.

این هوش مصنوعی از فناوری‌ای استفاده می‌کند که توانایی تشخیص معنای دقیق کلمه در هر جمله‌ای را داشته و به همین دلیل با هر لحنی که بخواهید می‌توانید با آن صحبت کنید. در واقع ChatGPT متوجه صحبت‎های محاوره شما شده و به راحتی پاسخ مناسبی را پیدا خواهد کرد.

چگونه از chatgpt استفاده کنیم؟

باید این را بدانید که برای استفاده از ChatGPT نیازی نیست تا هیچ هزینه‌‎ای را پرداخت نمایید. در واقع ساخت اشتراک برای این ربات هوشمند راحت بوده و فقط کافی است تا وارد سایت Open AI شده و اکانت بسازید.

آموزش استفاده از Chatgpt

نهایتا به این هوش مصنوعی دسترسی پیدا کرده و سوالات خود را خواهید پرسید به طور مثال قصد دارید تا صفحه‌ای دسترسی سفارشی سازی شده‌ای در زمان طراحی سایت حرفه‌ای در مشهد داشته باشید، موارد درخواستی را در کادر مشخص شده نوشته و منتظر می‌مانید تا ابزار کدهای این بخش را به شما تحویل دهد. بهتر است به تفاوت ChatGPT با موتورهای جستجو دقت داشته باشید. یعنی شما نباید شروع به جستجو کنید. تنها کاری که نیاز است تا انجام دهید، چت کردن با یک دوست می‌باشد.

فرض کنید دوست شما در زمینه مورد نظر اطلاعات کاملی داشته و حالا شما قصد دارید تا از او کمک بگیرید. به همین سادگی با ChatGPT شروع به چت کرده و سوالاتتان را بپرسید.

از زمانی که این ربات هوشمند ارائه شده است خیلی از افراد حتی سوالات ساده خود را از او پرسیده و در واقع به ChatGPT به عنوان یک دوست نزدیک نگاه می‌کنند.

نحوه استفاده از chatgpt در ایران

همانطور که در ابتدا به این موضوع اشاره کردیم، استفاده از ChatGPT در ایران با مشکلاتی همراه است. طبق معمول، شماره ایران در این سیستم نیز تحریم بوده و ما نمی‌توانیم با استفاده از شماره موبایل‌های موجود در کشور، اکانت بسازیم.

موضوعی که مشکل ساز می‌شود این است که باید حتما برای داشتن اشتراک در سایت open AI و استفاده از ChatGPT، شماره موبایل را وارد کنید تا کد تاییدی را از سایت دریافت نمایید. خب شاید به این نتیجه رسیده باشید که استفاده از این ربات هوشمند عملا در ایران غیر ممکن است.

ولی باید به شما بگوییم که این درست نبوده و راه حلی برای این مشکل وجود دارد. تنها کاری که نیاز است انجام دهید، خرید شماره مجازی است. سایت‌های فروش شماره مجازی در ایران کم نبوده و می‌توانید از هر کدام که مد نظر شماست و به آن اعتماد دارید، آن را خریداری نمایید.

حالا شما پنلی دارید که کد تایید ChatGPT داخل آن رویت شده و می‌توانید وارد ربات شوید. باید این را بدانید که این ربات به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی کرده و متوجه تمامی صحبت‌های شما خواهد شد. یعنی شاید شماره موبایل ایران تحریم باشد ولی زبان فارسی در این هوش مصنوعی وجود دارد.

آشنایی با مزایای ChatGPT

آشنایی با مزایای ChatGPT

در این بخش تصمیم داریم تا در رابطه با مزایای بی شمار ChatGPT صحبت کرده و شما را با این گزینه‌ها آشنا کنیم:

  1. اولین و مهم‌ترین مزیت ChatGPT این است که همیشه در دسترس است. یعنی به صورت 24 ساعته و در صورت دسترسی به اینترنت، می‌توانید با این ربات چت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.
  2. سرعت ChatGPT در پاسخ گویی به سوالات شما بسیار بالا است. یعنی نیازی نیست تا منتظر باشید تا این هوش مصنوعی جستجو کرده و پاسخ را پیدا کند. او پاسخ را در لحظه تحویل خواهد داد.
  3. در هر حوزه‌ای که بخواهید می‌توانید از آن سوال کنید. فرقی ندارد در رابطه با جانواران صحبت کنید یا سوالی در مورد کامپیوتر داشته باشید.
  4. شما سوالات خود را به صورت آنلاین از ChatGPT می‌پرسید و هیچ وقت با هیچ اپراتوری به صورت حضوری ملاقات نخواهید کرد. این مزیتی است که باعث شده کاربران به راحتی هر سوالی را پرسیده و مطمئن باشند که حریم شخصی آن‌ها حفظ خواهد شد.
  5. شما همیشه به تاریخچه گفتگوی خود با ChatGPT دسترسی داشته و می‌توانید مطمئن باشید این اطلاعات هیچ گاه پاک نخواهند شد.

معایب ChatGPT

این ربات به تازگی کار خود را آغاز کرده و به همین دلیل معایبی دارد که در ادامه بیان خواهیم کرد:

  1. ممکن است گاهی پاسخ ChatGPT اشتباه باشد ولی این ربات به قدری هوشمند است که می‌تواند شما را قانع کند که پاسخ درست را تحویل داده است. اگر شما در حوزه مورد نظر تخصص نداشته باشید، طبیعتا متوجه اشتباه بودن پاسخ نخواهید شد.
  2. محتواهایی که ChatGPT تولید می‌‎کند در برخی از اوقات تکراری هستند چرا که از الگوها و اصطلاحات خاص و مشخصی استفاده می‌کند.
  3. ممکن است در لحظاتی این ربات متوجه سوال شما نشده و قفل کند. کافی است کمی سوال خود را تغییر دهید تا این مشکل برطرف شود.
  4. به دلیل رایگان بودن ChatGPT، حجم ترافیک برای استفاده از این ربات بالا می‌باشد.
  5. گاهی اوقات ممکن است این ربات از دسترس خارج شود. این به دلیل تازه کار بودن آن می‌باشد. در واقع برخی اوقات توسعه دهندگان این ربات در حال کار کردن روی آن بوده و برای مدت کوتاهی چت جی پی تی را از دسترس خارج می‌کنند.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز