گزارش سال ۱۴۰۱ تترلند منتشر شد

۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۱۳:۵۴:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۳۷۳
گزارش سال ۱۴۰۱ تترلند منتشر شد

هم‌زمان با سال جدید و فصل بهار، شاهد انتشار گزارش‌های سالانه کسب‌وکارهای مختلف هستیم. نیت کسب‌وکارها از انتشار این گزارش‌ها می‌تواند متفاوت باشد. برخی به چشم ابزاری تبلیغاتی به این محصول نگاه می‌کنند و بعضی دیگر گزارش سال را کارنامه موفقیت خود در‌برابر رقبا می‌دانند. ممکن است انگیزه‌های دیگر هم در میان افراد وجود داشته‌ باشد؛ اما در‌نهایت مخاطبان این گزارش‌ها می‌توانند از جایگاه خود و با نیت دیگری به این اسناد نگاه کنند.

گزارش سالانه کسب‌وکارها در وهله اول می‌تواند برای کاربران یا مشتریان آن‌ها جذاب باشد. این نوع گزارش‌ها مستندی از مسیر برند محبوب هر فردی است که مشتری آن نام تجاری است. دسته بعدی در میان مخاطبان گزارش سال مدیران کسب‌وکارها یا فعالان آن حوزه هستند. این افراد به گزارش‌های سالانه ریزبینانه و تخصصی نگاه می‌کنند. در‌نهایت گزارش سالانه می‌تواند برای برخی از مدیران میانی دولتی و قانون‌گذاران جذاب باشد.

همه این افراد می‌توانند از زاویه دید خود جزئیاتی عملیاتی و مهم از روند یک‌ساله کسب‌وکارها بیابند؛ اما این کشف‌وشهود یک شرط دارد: صداقت و شفافیت! درواقع، گزارش سالانه‌ کاربردی سندی شفاف و صادق است. این امر ممکن است برخی مواقع به‌صورت کامل و همه‌جانبه در گزارش سالانه رعایت نشود یا نوع بیان اطلاعات به‌گونه‌ای باشد که نتیجه به‌دست‌آمده از تحلیل‌ها فاقد شفافیت باشد. افزون‌براین، گزارش‌های سالانه می‌تواند منابعی مهم برای نتیجه‌گیری درباره وضعیت کنونی و آینده هر صنف و بازاری باشد.

5

سالی که گذشت به روایت تترلند

با این مقدمه به‌سراغ یکی از تازه‌ترین گزارش‌های سالانه در حوزه رمزارزها می‌رویم. سکوهای تبادل رمزارز هم‌زمان با رشد جهانی این بازار در سال‌های اخیر رشد چشمگیری در کشور کرده‌اند؛ از‌این‌رو، بررسی گزارش‌های این سکوها می‌تواند جذابیت‌ها و نکات فراوانی داشته باشد. گزارش سال ۱۴۰۱ تترلند با حجم بیش از ۱۰۰ صفحه می‌تواند مورد مطالعاتی جذابی برای فعالان و کاربران بازار رمزارز باشد تا به‌کمک آن دریابند این بازار در سال گذشته چه مسیری را طی کرده‌ است.

سکوهای تبادل رمزارز و سال ۱۴۰۱

سال گذشته برای بازار رمزارز ایران سالی پرفراز‌و‌نشیب به‌حساب می‌آمد؛ با‌این‌حال، رشد درخورتوجهی نیز در این بازار پدید آمد که البته به خوبیِ سال قبل از آن، یعنی سال ۱۴۰۰ نبود. 

با نگاهی به گزارش سال ۱۴۰۱ تترلند، نکات جالبی درباره این بازار درخواهید یافت. براساس گزارش سالانه تترلند، رشد معاملات بازار رمزارز در یک سال گذشته ۴۰درصد بیشتر شده است. با‌توجه‌به رشد قیمت تتر، این رشد می‌تواند بسیار چشمگیر باشد. همچنین، با مطالعه این گزارش درمی‌یابیم که رشد سکو‌های تبادل رمزارز از‌لحاظ تعداد با ۱۰۹درصد افزایش همراه بوده‌ است. در سال ۱۴۰۰ تعداد این سکوها ۳۳۷ بود که به‌خوبی بازار رمزارز در ایران را توسعه دادند؛ ولی در سال ۱۴۰۱، تعداد آن‌ها به ۷۰۴ سکو رسید. این آمار نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۱ به‌طور میانگین هر‌روز حداقل یک سکوی تبادل رمزارز جدید ایجاد شده است. 

آمارهای یاد‌شده نشان می‌دهد ظرفیت رشد در بازار رمزارز نامحدود است. این در حالی است که رشد این بازار از‌لحاظ حجم و تعداد سکوها در سال‌های قبل اعداد عجیب‌تری را تجربه کرده‌ است.

براساس اطلاعات همین گزارش، رشد معاملات رمزارز در سال ۱۴۰۰ درمقایسه‌با سال ۱۳۹۹ با رشدی ۴۵۰درصدی همراه و رشد تعداد سکوهای تبادل رمزارز در همین بازه زمانی، حدود ۳۰۰درصد بوده‌ است. با این توصیف وضعیت بازار رمزارز در سال ۱۴۰۱ درمقایسه‌با دو سال قبل رشد کمتری پیدا کرده است؛ اما برآیند این مسیر از فرصت طلایی این بازار برای اقتصاد کشور خبر می‌دهد.

 

6

 

قانون‌گذاران بخوانند

دسته‌بندی مخاطبان که در ابتدای این نوشته به آن اشاره شد، مدیران دولتی و قانون‌گذاران را یکی از مخاطبان گزارش‌های سالانه عنوان کرد. این نگاه به‌دلیل اهمیت آگاهی نهاد‌های حاکمیتی از وضعیت کسب‌وکارها و صنوف مختلف است.

برای زیست‌بوم رمزارزی در کشور اهمیت توجه به گزارش‌های سالانه شرکت‌ها اهمیتی دوچندان دارد. دلیل این تأکید فضای خاکستری حاکم بر بازار رمزارزها در داخل کشور است. به‌نظر می‌رسد نهادهای حاکمیتی رفتار بسیار محتاطانه‌ای با این بازار دارند؛ اما با نگاهی به گزارش سالانه تترلند می‌توان نقاطی روشن و مهم درباره ظرفیت‌ها و امکانات بازار رمزارز برای کشور پیدا کرد.

یکی از این نقاط روشن کاربرد رمزارزها برای جابه‌جایی سریع و حجیم پول در عرصه بین‌الملی و مقابله با تحریم‌های مالی است.

براساس گزارش سال ۱۴۰۱ تترلند و با‌توجه‌‌‌به‌ داده‌های منتشرشده بنیاد‌ تتر، می‌‌توان دریافت که در سال ۲۰۲۲، وجوه‌ تسویه‌شده ازطریق تتر در‌مقایسه‌با مسترکارت ۱۳۶درصد و درمقایسه‌با ویزا ۲۹درصد بیشتر بوده است. این اطلاعات می‌تواند نشان دهد در خارج از فضای تحریم‌زده داخلی نیز، تتر و سایر رمزارزها  سیار محبوب‌تر از دیگر خدمات فین‌تکی است.

این اطلاعات بیانگر یک نکته مهم هستند: با وجود سختی‌ شرایط تحریم مالی ایران، افراد و کسب‌وکارها می‌توانند تتر را به‌عنوان رمزارزی پایدار جایگزین پرداخت‌های برون‌مرزی خود کنند. تتر با ارزشی ثابت و رابطه مناسبش با پول فیات معتبری همچون دلار، می‌تواند به‌سرعت و در حجم فراوان جابه‌جا شود و براساس تحلیل بالا در دنیا نیز بسیار معتبر باشد.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز