نکاتی که باید پیش از خرید کفش کتانی بدانید

۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۱۱:۱۷:۵۳
کد خبر: ۹۸۹۴۴۶
نکاتی که باید پیش از خرید کفش کتانی بدانید
پیش از خرید کفش ورزشی باید با نکاتی آشنا شوید تا یک کفش راحت و استاندارد تهیه و در هزینه‌های خود نیز صرفه جویی کنید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کفش کتانی مناسب چهار فصل سال است و در صورتی که دوخت و کفی استانداردی داشته باشد، راحت‌ترین کفش برای پیاده‌روی، انجام کارهای روزانه و تمرینات ورزشی به شمار می‌آید. در این صورت پیش از خرید کفش ورزشی باید با نکاتی آشنا شوید تا یک کفش راحت و استاندارد تهیه و در هزینه‌های خود نیز صرفه جویی کنید.

چرا خرید کفش کتانی اهمیت دارد؟

به طور کلی تمام کفش‌های گروه‌های ورزشی از جمله تنیس، بسکتبال، والیبال، فوتبال، پیاده‌روی، اسکیت و... را اسنیکرز (Sneakers) یا همان کفش کتانی یا ورزشی می‌گویند. اگرچه کفش حرفه‌ای هر یک از این گروه‌های ورزشی با یکدیگر متفاوت است، اما بعضی‌ از برندهای مشهور دنیا، تعداد بسیاری کفش ورزشی طراحی کرده‌اند که افراد می‌توانند در تمرینات ورزشی معمول خود از آن‌ها بهره‌مند شوند.

به یاد داشته باشید که یک کفش غیراستاندارد و تقلبی یا به اصطلاح فیک (fake) نه تنها مانع انجام بسیاری از تمرینات ورزشی و حتی یک پیاده‌روی ساده می‌شود، بلکه در بلند مدت به کمر و پا آسیب جدی وارد می‌کند که هزینه درمان و عواقب بیماری به مراتب بیشتر از خرید کفش کتانی اصل با استانداردهای لازم می‌گردد.

یک کفش کتانی استاندارد کمک می‌کند تا در تمرینات ورزشی از پا و کمر خود محافظت کنید، تمرینات سرعتی و کششی را به درستی انجام دهید و تعادل خود را کاملا حفظ کنید. در این صورت شما می‌توانید تمرینات را به درستی و با استانداردهای لازم انجام دهید.

5 نکته که باید پیش از خرید کفش کتانی به آن توجه کنید

نکاتی که باید پیش از خرید کفش کتانی بدانید

پیش از خرید کفش کتانی باید به چند نکته توجه کنید تا خرید موفق و به‌صرفه‌ای داشته باشید.

1. با کفش کتانی راه بروید:

پیش از خرید کفش کتانی، کمی با آن راه بروید. هیچ کفشی جا باز نمی‌کند! در صورتی که کفش پایتان را آزار می‌دهد، در خرید آن صرف نظر کنید. در صورتی که کفش ورزشی را از یک فروشگاه آنلاین تهیه کرده‌اید، می‌توانید آن را پس بدهید یا تعویض کنید.

2. کفش کتانی لژ داشته باشد:

منظور از لِژ، یک پاشنه بلند نیست. هر کفش کتانی استانداردی باید بیش از یک و نیم سانتی متر لژ داشته باشد. چرا که کفش تخت و بدون پاشنه، به کمر و پا آسیب می‌رساند. از این رو به منظور جلوگیری از پا درد و کمر درد احتمالی، حتما به کفی زیرین کفش ورزشی توجه کنید.

3. برنامه خرید کفش کتانی را در شب قرار دهید:

به جای خرید کفش کتانی در طول روز، در شب خرید کنید. در گذشته بسیاری بر این باور بودند که در طول شب پا بزرگ‌تر می‌شود! در حقیقت سایز پا صبح‌ها کوچک و شب‌ها بزرگ نمی‌شود و این یک شایعه قدیمی بوده است. در واقع ما در طول روز راه می‌رویم، می‌ایستیم و فعالیت‌های بسیاری انجام می‌دهیم، از این رو پا خسته و پهن می‌شود. توصیه می‌کنیم در این زمان پیش از خرید کفش ورزشی یا هر مدل کفش زنانه، مردانه یا بچگانه، میزان راحتی پای خسته‌تان را در کفش احساس کنید.

4. در خرید کفش کتانی بچگانه دقت کنید:

خرید کفش کتانی بچگانه کمی با خرید کفش کتانی مردانه یا زنانه متفاوت است. چرا که افراد بزرگسال می‌توانند میزان راحتی کفش را خودشان بررسی کنند، اما به سختی می‌توان میزان رضایت کودک را از کفش کتانی متوجه شد.

در این صورت نوک پنجه کفش کودک را بررسی کنید تا انگشتان کودکتان در کفش خم نشده باشد. همچنین در قسمت پاشنه کفش، در صورتی که انگشتتان به راحتی وارد کفش شد، بهتر است یک سایز کوچک‌تر تهیه کنید. پیش از آنکه کودکتان پایش را داخل کفش کرد، جوراب پای او کنید. این کار باعث می‌شود که کفش تنگ و کوچک برای کودکتان تهیه نکنید.

در صورتی که کودکتان کم سن است، بهتر است برای او کفش چسبی بخرید تا به راحتی کفش را به پا و آن را از پا خارج کند. اما در صورتی که کودکتان بستن بند کفش را آموخته است، کفش بندی می‌تواند چالش خوبی برای او باشد.

5. همه کفش‌های کتانی مناسب ورزش نیستند!

اگرچه بسیاری از مردم به کفش‌های راحتی، کفش کتانی می‌گویند، اما برخی از این مدل کفش‌ها مناسب ورزش و تمرینات ورزشی نیستند. برای مثال در دو سال اخیر کفش‌های کتانی بزرگ با لژهای بلندی وارد بازار شدند که اصلا مناسب تمرینات ورزشی و حتی دویدن نیستند. این مدل کفش‌ها همچون کفش پاشنه بلند تنها جنبه زیبایی دارند و در مهمانی یا قرارهای دوستانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز