قطار یا هواپیما؛ بهترین راه برای سفر به جزیره سرخ هرمز کدام است؟

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۱:۴۶:۱۳
کد خبر: ۹۹۳۵۹۱
قطار یا هواپیما؛ بهترین راه برای سفر به جزیره سرخ هرمز کدام است؟
بسیاری از گردشگران برای سفرهای نوروزی خود بازدید از این جزیره را انتخاب می‌کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هرمز جزیره‌های کوچک و بیضی شکل با حدود 42 کیلومتر مربع مساحت است که در 8 کیلومتری بندرعباس قرار گرفته است. این جزیره زیبا به جهت دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری که دارد و همچنین به جهت نزدیکی به تنگه هرمز از دیرباز مورد توجه گردشگران و تجار بوده است. از این رو بسیاری از گردشگران برای سفرهای نوروزی خود بازدید از این جزیره را انتخاب می‌کنند. با این حال باید بگوییم که این جزیره به طور معمول مقصد سفری یک روزه است چرا که اغلب کسانی که به هرمز سفر می‌کنند به جهت نزدیکی این جزیره به بندرعباس و قشم، از این دو شهر مهم در استان هرمزگان نیز بازدید کرده و معمولاً تنها یک روز از سفر خود را به گشت و گذار در این جزیره زیبا اختصاص می‌دهند. همین امر نیز موجب شده است تا جزیره سرخ هرمز به طور معمول مقصد اولیه سفر اغلب مسافران نباشد و گردشگرانی که عازم بندرعباس یا قشم هستند در سفر خود از هرمز نیز دیدن کنند. در نتیجه می‌توان گفت که راه مستقیمی برای دسترسی به این جزیره وجود ندارد و برای سفر به آن باید در ابتدا یکی از شهرهای قشم یا بندرعباس را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نمایید. به همین جهت در ادامه مطلب " قطار یا هواپیما؛ بهترین راه برای سفر به جزیره سرخ هرمز کدام است؟ " به بررسی بهترین راه سفر به هرمز می‌پردازیم؛ با قاصدک 24 همراه باشید.

جزیره هرمز و قشم

سفر به هرمز از بندرعباس

اگر قصد دارید که از بندرعباس به هرمز بروید، می‌توانیم بگوییم که متنوع‌ترین راه را برای سفر به این جزیره زیبا انتخاب کرده‌اید. چرا که شما به سادگی می‌توانید برای سفر به بندرعباس با خرید بلیط هواپیما، بلیط اتوبوس ویا رزرو بلیط قطار دلخواه خود به راحتی از اسکله حقانی به هرمز بروید. خب تا اینجای کار که همه چیز ساده است اما اینکه بهتر است کدام راه را برای سفر خود انتخاب کنید تا اندازه زیادی به مبدأ سفر شما بستگی دارد. بدیهی است که اگر شما ساکن یکی از شهرهای جنوبی باشید خرید بلیط اتوبوس به مقصد بندرعباس برای شما مقرون به صرفه تر است. اما اگر قرار است از تهران به بندرعباس سفر کنید، می‌توانید با رزرو بلیط قطار  و یا  بلیط هواپیما دلخواه خود  پس از رسیدن به بندرعباس به اسکله حقانی بروید.

جزیره هرمز و قشم

فاصله فرودگاه بین المللی بندرعباس تا پایانه مسافری دریایی شهید حقانی حدودا 13 کیلومتر است و فاصله ایستگاه راه آهن بندرعباس تا این اسکله تنها برابر با 6.5 کیلومتر است. از این رو اگر مقصد سفر شما هرمز است با رزرو بلیط قطار، مسافت کمتری را تا این جزیره در پیش دارید اما می‌بایست زمان بیشتری را تا رسیدن به مقصد سپری کنید. در حالی که مدت زمان پرواز تهران بندرعباس تنها یک ساعت و نیم است بنابراین این ویژگی به راحتی می‌تواند مدت زمانی که می‌بایست برای طی کردن فاصله فرودگاه تا اسکه طی کنید را جبران نماید.  بدین ترتیب می‌توانید با توجه به اولویت‌های سفر خود و بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید یکی از انواع بلیط هواپیما یا قطار را برای سفر به بندرعباس انتخاب نمایید و پس از سپری کردن یک ساعت زمان در قایق‌های تندرو، از اسکله حقانی به جزیره هرمز برسید.

از جمله مزیت‌های سفر به هرمز از بندرعباس این است که قایق‌های تندرو در اسکله حقانی روزی چند نوبت به این جزیره زیبا رفت و آمد می‌کنند از این رو می‌توانید برنامه خود را راحت‌تر تنظیم کرده و در زمان دلخواه به این جزیره سفر کنید. در نهایت نیز پس از بازدید از زیبایی‌های هرمز اگر قادر به سپری کردن شب در چادرهای مسافرتی یا خانه‌های محلی نیستید باید قبل از حرکت آخرین قایق به اسکله مراجعه نمایید و به بندرعباس برگردید. چرا که هرمز هیچ هتلی برای اقامت ندارد و اگر تمایل داشته باشید که شب را در این جزیره زیبا بمانید باید دست به دامن محلی‌ها بشوید یا شب را تا صبح در ساحل سپری کنید.

سفر به هرمز از قشم

همانطور که می‌دانید قشم نیز از جمله جزایر ایران است که در خلیج همیشه فارس قرار گرفته است. از این رو اگر مقصد سفر شما قشم است تنها می‌توانید با خرید بلیط هواپیما به این جزیره زیبا سفر کنید و یا اینکه یک سفر ترکیبی را تجربه نمایید و خود را با قطار به بندرعباس رسانده و از آنجا با قایق به قشم بروید. برای سفر به قشم از بندرعباس، می‌توانید یکی از دو اسکله حقانی یا بندر پل را انتخاب نمایید و پس از طی کردن مسیر کوتاهی در دریا، به قشم رفته و خود را به اسکله ذاکری برسانید. اگر می‌خواهید که بلافاصله پس از رسیدن به قشم راهی هرمز شوید، باید بدانید که انتخاب بندر پل می‌تواند مسیر شما را به اسکله ذاکری دور کند بنابراین بهتر است از اسکله حقانی به این جزیره سفر کنید و در اسکله ذاکری از قایق پیاده شوید.

جزیره هرمز و قشم

اما اگر به دنبال ساده‌ترین راه هستید بهتر است خود را با یک پرواز به فرودگاه قشم برسانید و از آنجا با طی 54 کیلومتر مسافت به اسکله ذاکری بروید. در اسکله ذاکری نیز باید قایق‌های تندروی هرمز را سوار شده و خود را به جزیره سرخ برسانید. اما بد نیست به یاد داشته باشید که در اسکله ذاکری برخلاف اسکله حقانی تنها یک یا دو نوبت در روز حرکت به سمت هرمز وجود دارد از این رو اگر شهر قشم را برای رسیدن به هرمز انتخاب کرده‌اید باید پیش از ساعت 7 صبح در اسکله ذاکری حضور یابید.

در پایان یاد آور می‌شویم که برای خرید بلیط هواپیما، بلیط قطار  و اتوبوس کافی است تا به وب سایت قاصدک 24 مراجعه نمایید. همچنین در قاصدک 24 شما می‌توانید بیمه مسافرتی را نیز به صورت آنلاین خریداری نمایید و حتی هتل دلخواه خود را نیز در سراسر ایران رزرو کنید. همچنین برای دستیابی سریعتر به انواع بلیط سفر می‌توانید از نسخه اندروید اپلیکیشن بلیط پرواز قاصدک 24 استفاده کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز