برنا گزارش می‌دهد

کدام سریال ها تب ورزش را در بین جوانان داغ کردند؟

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۲۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۹۱۹۶
کدام سریال ها تب ورزش را در بین جوانان داغ کردند؟
اگر در دهه 50، 60 و اوایل 70 هواداری ها و علاقه مندی ها به یک تیم یا یک فرد مشهور خود را به شکل پوستر در اتاق خواب یا یک پیراهن در تن نشان می داد طی سال های اخیر جای خود را به تغییر سبک زندگی، باورها و اعتقادات و حتی تغییر در شکل ظاهری جوانان داده تا جایی که تماشای برخی از فیلم ها عطش رسیدن به جایگاه قهرمان را در ذهن جوانان بیشتر کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، پیدا کردن الگو ، داشتن هیرو یا قهرمان در زندگی به ویژه در دوره نوجوانی و حتی جوانی جزو ویژگی های اجتناب ناپذیر و طبیعی در این دوره از زندگی است.

نوجوانان و جوانان در این دوره به دلایل گوناگون علاقه دارند به دنبال سوپر قهرمان در زندگی شان باشند،‌ آن ها را دوست بدارند و تلاش کنند تا خود را شبیه او کنند، مثل خاطراتی که بسیاری از بچه های دهه شصتی از کارتون «فوتبالیست ها» دارند.

اگر در دهه 50، 60 و اوایل 70 این هواداری ها و علاقه مندی ها خود را به شکل پوستر در اتاق خواب یا یک پیراهن در تن نشان می داد، طی سال های اخیر جای خود را به تغییر سبک زندگی، باورها و اعتقادات و حتی تغییر در شکل ظاهری جوانان داده تا جایی که تماشای برخی از فیلم ها عطش رسیدن به جایگاه قهرمان را در ذهن جوانان بیشتر کرده است.

یکی از سریال هایی که طی ماه های اخیر توجه جوانان زیادی را در شبکه نمایش خانگی به سمت خود جلب کرده، «یاغی» با بازی علی شادمان است، سریالی که توانست تنها پس از چند قسمت علاقه جوانان را به ورزش کشتی بیشتر کند تا جایی که بنا بر ادعای یکی از مربیان این حوزه، ثبت نام باشگاه های کُشتی پس از پخش این سریال حدود 60 درصد افزایش پیدا کرد.

62330924

جاویدِ سریال «یاغی» با انتخاب کشتی و قرار گرفتن در این مسیر نشان داد که می توان میانبری برای رسیدن به آرزوها و خواسته هایی که اغلب ناممکن به نظر می آیند، پیدا کرد و همین باعث شد تا بسیاری از جوانان به کشتی علاقه مند شوند.

البته تب کشتی در بین جوانان سال ها پیش و با سریال «کهنه سوار» به کارگردانی اکبر خواجویی داغ شد، این مجموعه تلویزیونی سال 76  داستان «حسین حسینی‌پور» با بازی مرحوم حسین ابراهیمی را روایت می کرد که به ورزش کشتی علاقه‌مند بود.

محمدعلی کشاورز در نقش پدر، سال های گذشته پهلوان و کشتی‌گیر بود اما به دلیل آنکه در این راه، ناجوانمردی‌های بسیاری دید قسم خورده بود هرگز اجازه ندهد پسرش به این ورزش روی آورد.

serial-kohneh-savar-9

سال 1377 هم سیروس مقدم با ساخت سریال تلویزیونی «به سوی افتخار» تب فوتبال را در بین جوانان داغ کرد، این مجموعه تلویزیونی با بازی داریوش ارجمند داستان یک مربی بزرگ و با اخلاق فوتبال بود که حاضر به باج دادن به مافیای فوتبال ایران نشد و از تیم دسته اول به یک تیم دسته سوم رفت و توانست آن تیم را با همه مشکلاتش به فینال جام حذفی باشگاه‌های کشور برساند.

سریال-فوتبالی-تلویزیون

ورزش همواره سوژه ای جذاب برای بسیاری از کارگردانان سریال های ایرانی بوده و پرداخت به آن گاهی مستقیم و گاهی غیر مستقیم بوده است، «پژمان» یکی از همان سریال هایی است که به صورت مستقیم به ورزش فوتبال اشاره کرده و به زندگی شخصی یک بازیکن فوتبال بعد از پایان عمر فوتبالی اش پرداخته است. 

«سروش صحت» سال 92 سریال پژمان را بر اساس فیلم نامه ای از پیمان و مهراب قاسم خانی و با بازی پژمان جمشیدی به روی آنتن برد.

البته در این میان نباید از سریال پایتخت غافل شد، مجموعه ای 6 فصلی به کارگردانی سیروس مقدم و با بازی محسن تنابنده که در سومین فصل آن کارگردان به سراغ ورزش کشتی رفت و شرکت نقی معمولی در مسابقات کشتی قهرمانی پیشکسوتان جهان را دست‌مایه کار خود قرار داد.

در سینما هم «یاس های وحشی» ، «شیرهای جوان»، «مثلث آبی»، «فوتبالیست ها» و «سرعت» در دهه 70 مهم ترین فیلم های سینمایی در ژانر ورزش محسوب می شدند، طی سال های اخیر هم فیلم هایی همچون «سونامی»، «لاله»، «عرق سرد» و «تختی» به صورت مستقیم به موضوع ورزش پرداخته است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز