استقبال توریست های جوان از گردشگری مذهبی

۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۱۴:۲۵:۳۲
کد خبر: ۱۳۶۲۸۳۴
استقبال توریست های جوان از گردشگری مذهبی
مسئول امور مبلغین کمیته گردشگری مذهبی استان یزد گفت: در مقایسه با ایام قبل از کرونا ما با کاهش توریست خارجی مواجه بودیم اما نکته قابل توجه حضور توریست های جوان در تورهای گردشگری مذهبی بود.

محمد صمدنیا، مسئول امور مبلغین کمیته گردشگری مذهبی استان یزد در گفت وگو با خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا با بیان اینکه حضور گردشگران خارجی در سال 98 و قبل از شیوع ویروس کرونا حدود 1300 نفر بود، گفت: در مقایسه با ایام قبل از کرونا ما با کاهش توریست خارجی مواجه بودیم اما نکته قابل توجه حضور توریست های جوان در تورهای گردشگری مذهبی بود.

صمدنیا ادامه داد: یک گروه 20 نفره از دانشجوهای ترک با میانگین سنی 22 تا 26 سال، چند زوج جوان از کشورهای مختلف با میانگین سنی 27 تا 29 سال و یک گروه 50 نفره ترک با میانگین سنی 26 تا 28 سال در این تورها حضور داشتند.

مسئول امور مبلغین کمیته گردشگری مذهبی استان یزد با بیان اینکه بسیاری از این افراد سفر دوم یا سوم خود به ایران را تجربه می کردند، افزود: جریان اصلی در گردشگری مذهبی تبلیغ مستقیم خود توریست ها بوده، در خیلی از گردشگرانی که سال های قبل در ایام محرم به ایران سفر کرده بودند دیگران را ترغیب کرده بودند تا امسال در مراسم آیینی عاشورا شرکت کنند و به نوعی سفیر گردشگری مذهبی ایران محسوب می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما