وزیر میراث فرهنگی:

باید از ظرفیت راهنماهای جوان در پایگاه های میراث استفاده کرد

۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۱۶:۰۱:۴۰
کد خبر: ۱۳۶۳۸۶۱
باید از ظرفیت راهنماهای جوان در پایگاه های میراث استفاده کرد
ضرغامی گفت: مردم در پایگاه‌های بزرگ معمولاً مسیر را گم می‌کنند، تخت جمشید موقعیت‌های مختلفی دارد جوانان با وظیفه مشخص می‌توانند مردم را راهنمایی کنند تا به اثر رسیده و آنجا راهنماهای دیگر پاسخ‌های دقیق‌تری بدهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست تخصصی با مدیران پایگاه های ثبت ملی و جهانی گفت: یکی از مشکلات ما راهنماها هستند، چه راهنماهایی که در پایگاه‌ها مستقر هستند و چه راهنماهایی که با تورها وارد پایگاه می‌شوند، این افراد باید هماهنگ با هم باشند. مثلاً اطلاعات راهنمای پایگاه با راهنمای تور متضاد نباشد.

وی افزود: مردم در پایگاه‌های بزرگ معمولاً مسیر را گم می‌کنند، تخت جمشید موقعیت‌های مختلفی دارد جوانان با وظیفه مشخص می‌توانند مردم را راهنمایی کنند تا به اثر رسیده و آنجا راهنماهای دیگر پاسخ‌های دقیق‌تری بدهند.

ضرغامی گفت: من می بینم در جایی روی یک تخته اطلاعاتی درباره اثر تاریخی نوشته شده مردم هم هستند و باید خاک‌های نشسته روی تخته یا شیشه را کنار بزنند تا یک جمله درباره آن اثر اطاعات بگیرند. در حالی که می‌شد فکر به حال آن کرد و در حالی بهتری چنین تابلوهایی را نصب کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز