پرونده ویژه "برای مردم"

کارنامه درخشان معاونت امور جوانان در حوزه اشتغال/ اعطای ۴۸۰ مورد تسهیلات کارآفرینی به جوانان روستایی

۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۰۷:۵۴:۵۹
کد خبر: ۱۳۶۷۱۹۶
کارنامه درخشان معاونت امور جوانان در حوزه اشتغال/ اعطای ۴۸۰ مورد تسهیلات کارآفرینی به جوانان روستایی
علی رغم اینکه وزارت ورزش و جوانان مأموریتی در موضوع اشتغال ­زایی جوانان ندارد اما با این حال در دولت سیزدهم شاهد اعطای 480 مورد تسهیلات اشتغال و کارآفرینی به جوانان روستایی بوده ایم.

به گزارش خبرنگار  باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، یکی از مأموریت های وزارت ورزش و جوانان در حوزه اشتغال و کارآفرینی، اشتغال­ پذیری است اما در موضوع اشتغال ­زایی با همکاری نهادهای مسئول، به انجام فعالیت ­های مرتبط می ­پردازد.

با توجه به اینکه اشتغال پذیری جوانان بر آموزش مهارت ­های منجر به کارآفرینی متمرکز است، طی یک­سال گذشته بیش از 120 هزار نفر از جوانان در این حوزه به مهارت ­آموزی پرداختند و در تابستان سال جاری نیز اردوهای آموزش­ های مهارتی در مناطق محروم آغاز شد.

همچنین با همکاری نهادهای مرتبط از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد کل نیروهای مسلح و جهاد دانشگاهی، دوره ­های مهارتی برای گروه­ های هدف و تحت پوشش این نهادها برگزار می­ شود.

انعقاد تفاهم­ نامه همکاری میان معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (سپند) با هدف بهره ­برداری حداکثری از ظرفیت جوانان و نخبگان و اشاعه تفکر اصیل علم محور، ارتقای سطح زندگی و تعالی روحی انسان و استفاده بهینه از امکانات موجود از جمله اقدامات مثبت معاونت امور جوانان در دولت سیزدهم بوده است.

همچنین راه ­اندازی و بهره ­برداری از مراکز نوآوری و شتاب ­دهی جوانان (منش) در 15 استان کشور با 204 رویداد، بیش از 800 نفر ساعت مشاوره، فعالیت 62 تیم و برگزاری 168 کارگاه از جمله اقدامات معاونت جوانان در این حوزه بوده است.

معاونت امور جوانان در راستای اشتغال زایی اقدام به برگزاری دوره های مهارت ­آموزی اشتغال و کارآفرینی و مهارت­ های زندگی ویژه سربازان و کارکنان جوان ستاد کل نیروهای مسلح ( نزدیک به 120 هزار نفر)، برگزاری دوره ­های مهارت آموزی اشتغال و کارآفرینی و مهارت­ های زندگی ویژه جوانان 18 تا 35 سال با بهره ­گیری از ظرفیت 110 مسجد در سطح کل کشور با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی (آموزش بیش از 5000 نفر از جوانان) برگزاری دوره های آموزش اشتغال و کارآفرینی و مهارت ­های زندگی ویژه جوانان 18 تا 35 سال تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با همکاری کمیته امداد (آموزش بیش از 8 هزار جوان) و برگزاری دوره­ های تربیت مربی در حوزه اشتغال و کارآفرینی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان تبلیغات اسلامی کرد.

تولید و پخش مستند 100 قسمتی کارآفرینان جوان استان­ ها در رسانه ملی و بستر فضای مجازی با هدف ارتقای فرهنگ اشتغال و کارآفرینی در بین جوانان با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی هم یکی دیگر از فعالیت های چشمگیر معاونت جوان در حوزه اشتغال زایی محسوب می شود که با استقبال خوبی هم مواجه شد.

کارنامه معاونت امور جوانان در حوزه اشتغال پذیری جوانان با تولید محتوای رسانه ای و تصویری در حوزه اشتغال و کارآفرینی از جمله تولید 3 هزار 500 دقیقه موشن گرافی با موضوع اشتغال­ پذیری و فرهنگ کار، جهش تولید و اوقات فراغت در سبک زندگی ایرانی اسلامی، تولید 200 دقیقه مستند تصویری با موضوع معرفی جوانان کارآفرین روستایی، تولید 273 دقیقه مستند تصویری با موضوع معرفی مهارت­ های کسب و کار (رشته ­های مختلف) در فضای مجازی، تولید محتوا در حوزه اشتغال و کارآفرینی با موضوعات ارائه تجربیات موفق کشورهای جهان اسلام در حوزه کارآفرینی اجتماعی و اقتصاد، خرده روایت ­های کسب و کار و کسب و کار با رویکرد اسلامی با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی و تولید محتوا در حوزه کارآفرینی اجتماعی پربارتر از پیش بوده است.

علی رغم اینکه وزارت ورزش و جوانان مأموریتی در موضوع اشتغال ­زایی جوانان ندارد اما با این حال در دولت سیزدهم شاهد اعطای 205 مورد تسهیلات اشتغال و کارآفرینی به جوانان واجد شرایط از طریق صندوق کارآفرینی امید (اشتغال بخش شهری) و اعطای 480 مورد تسهیلات اشتغال و کارآفرینی به جوانان واجد شرایط از طریق بانک قرض­ الحسنه رسالت (اشتغال بخش روستایی) بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز