مسائل اقتصادی دلیل اصلی عدم ازدواج نیست/ لزوم تمرکز بر سبک زندگی جوانان

۱۴۰۱/۰۸/۰۳ - ۱۱:۵۹:۵۱
کد خبر: ۱۳۹۰۰۷۹
مسائل اقتصادی دلیل اصلی عدم ازدواج نیست/ لزوم تمرکز بر سبک زندگی جوانان
متقی فر گفت: خیلی از افراد احساس نیاز به تشکیل زندگی ندارند چرا که ترس از طلاق آنها را از این امر دور کرده، پس ریشه این موضوع اقتصادی نیست و مباحث مالی نمی تواند بازیگر اصلی در بحث عدم ازدواج جوانان باشد.

مهدی متقی فر مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در گفت وگو با خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا در خصوص عدم تمایل برخی جوانان به ازدواج و بحث تجرد قطعی که در میان برخی جوانان مطرح است، اظهار کرد: ما باید زندگی افراد را بررسی کنیم و ببینیم چه اتفاقی می افتد که یک جوان تصمیم می گیرد ازدواج نکند و این موضوع دختر و پسر هم ندارد.

وی با بیان اینکه به اعتقاد من باید در این حوزه یک کار پژوهشی عمیق انجام شود، گفت: ما در وزارت ورزش و جوانان طی یک پژوهش به بررسی علل و عوامل تمایل به ازدواج و یا عدم ازدواج و پیامدهای آن پرداختیم.

وی افزود: به طور طبیعی یکی از پیامدهای این تصمیم، ایجاد یک سری معضلات اجتماعی است که با بالا رفتن سن ازدواج جای تأمل جدی دارد.

متقی فر با بیان اینکه عوامل فردی، فرهنگی، سبک زندگی افراد و فضای خانواده در ازدواج جوانان موثر است، گفت: خیلی از افراد مسائل اقتصادی را مهمترین مانع بر سر راه ازدواج خود عنوان می کنند، درست است که این موضوع تأثیر بسزایی دارد اما طبق آمار موجود به راحتی می توان تشخیص داد که در استان های محروم که توان اقتصادی پائین تر است ما در حوزه ازدواج با مشکل کمتری مواجه هستیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان تأکید کرد: بنابراین علیرغم اهمیت مباحث اقتصادی می بینید که بحث فرهنگی به معنای تفکر، نوع نگاه و سبک زندگی افراد در این مقوله موثر است.

وی گفت: خیلی از افراد احساس نیاز به تشکیل زندگی ندارند چرا که ترس از طلاق آنها را از این امر دور کرده، پس ریشه این موضوع اقتصادی نیست و مباحث مالی نمی تواند بازیگر اصلی در بحث عدم ازدواج جوانان باشد.

متقی فر در پایان گفت: اینها آدرس های غلطی است که به ما می دهند، به همین جهت ما باید روی مسائل فرهنگی و سبک زندگی جوانان تمرکز کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
0
0
مشکل اصلی نداشتن خانه و استقلال مالی مستقل هست امارطلاق در عراق مقایسه کنید دلیل اصلی ازدواج نکردن همینه نداشتن خانه و استقلال مالی مستقل