شرایط دریافت مجوز تأسیس دفتر مشاوره ازدواج اعلام شد

۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - ۱۴:۵۲:۱۲
کد خبر: ۱۳۹۲۲۰۷
شرایط دریافت مجوز تأسیس دفتر مشاوره ازدواج اعلام شد
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان شرایط دریافت مجوز تأسیس دفتر مشاوره ازدواج و خانواده را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین مهدی متقی فر در خصوص مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده گفت: ما در بحث مراکز و دفاتر مشاوره یک ظرفیت بسیار خوبی در وزارت ورزش و جوانان ایجاد کردیم. در حوزه تخصصی ازدواج و خانواده ۴۳۰ مرکز مشاوره در کشور داریم که در کنار آن با استفاده از ظرفیت مشاورین انقلابی و توانمند، دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده را هم راه اندازی کردیم.
وی تصریح کرد: با برنامه ریزی که انجام شد، تمام تلاشمان را خواهیم کرد که در تمامی شهرستان ها مخصوصاً در ۱۹۳ شهرستانی که در گزارش روند تحولات ازدواج و طلاق وضعیت خوبی ندارند، حداقل یک دفتر مشاوره را به صورت تخصصی در حوزه ازدواج و خانواده مجوز بدهیم و حمایت کنیم تا به مرور آمار طلاق در این شهرستان ها را مدیریت و کم کم به سمت کاهش سوق دهیم.
متقی فر در خصوص چگونگی تأسیس دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده اظهار داشت: هر فردی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی و مشاوره باشد می تواند با مراجعه به ادارات کل استانی ما درخواست مجوز تأسیس دفتر را ارائه کند و ما با افتخار این مجوز را تنها با یک مصاحبه علمی که در تهران برگزار می شود به آنها تقدیم می کنیم.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان توضیح داد:  از دو هفته آینده، علاقه مندان برای ثبت درخواست مجوز دفاتر مشاوره می توانند به سایت وزارت ورزش و جوانان مراجعه و در بخش مجوزها اخذ مجوز مرکز مشاوره را انتخاب و اطلاعات و مدارک خود را بارگذاری کنند و بعد از آن برای مصاحبه از آن ها دعوت خواهد شد.
متقی فر همچنین در خصوص اعطای مجوز مراکز مشاوره نیز عنوان کرد: برای اخذ مجوز مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده هم تنها داشتن مدرک کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی و مشاوره و قبولی در مصاحبه علمی وزارت ورزش و جوانان کفایت می کند.
وی با بیان این که بخش عمده ای از حمایت های وزارت ورزش و جوانان در حوزه مشاوره های رایگان است، افزود: ما سالیانه عدد قابل توجهی را به این امر اختصاص می دهیم و از مشاوره رایگان ازدواج و خانواده حمایت می کنیم تا بتوانیم به اقشاری که توان استفاده از این خدمات را ندارند مشاوره بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز