برنا گزارش می دهد

همه برای جوانان به خط شدند/ از ارائه خدمات ورزشی رایگان تا اهدای جهیزیه به زوج های جوان

۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۲۳:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۷۲۸۷
همه برای جوانان به خط شدند/ از ارائه خدمات ورزشی رایگان تا اهدای جهیزیه به زوج های جوان
ارائه خدمات ورزشی رایگان به جوانان، معرفی جوانان برتر ایران زمین، گفت‌و‌گوی بی واسطه‌ جوانان با سخنگوی دولت و رئیس قوه مقننه، برپایی «جشن وصال» با هدف ازدواج آسان جوانان و‌… از جمله برنامه هایی بود که در هفته جوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، در هفته جوان که از ۱۱ تا ۱۷ اسفندماه برگزار شد، معاونت امور جوانان با همراهی ارگان های مختلف موفق شد تا در سی و یک استان کشور برنامه های متنوعی را برای جوانان برگزار کند.

برپایی «جشن وصال» در استان های کشور

یکی از این برنامه ها، برپایی «جشن وصال» با هدف ازدواج آسان برای جوانان ایرانی بود، یکی از اتفاق های مثبت در جریان برگزاری این جشن ها، اهدای ۳۱۳ سرویس جهیزیه کامل توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه استان بوشهر به زوج های جوان بوشهری بود.

ارائه خدمات ورزشی رایگان به جوانان

ارائه خدمات رایگان فرهنگی‌و ورزشی به جوانان یکی دیگر از برنامه های ویژه در هفته جوانان بود.

بر همین اساس و بنا بر اعلام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، استفاه جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال از برنامه های شنا و بدنسازی در اماکن ورزشی تحت پوشش شهرداری تهران از ۱۳ تا ۱۷ اسفندماه رایگان شد و جوانان با ارائه کارت ملی از این خدمات در هفته جوان به صورت رایگان استفاده کردند.

تصویب برنامه ملی گفت و شنود با جوانان

در سومین روز از هفته جوان، چهل و دومین جلسه شورای عالی جوانان صبح با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

سند ملی روایت پیشرفت و آیین نامه صدور پروانه فعالیت راهنمای ازدواج و خانواده دو دستور مهمی بود که در این جلسه مطرح شد.

در این جلسه مقرر شد آئین نامه اعطای نشان های دولتی توسط هیأت وزیران به منظور اعطای نشان امید به جوانان برگزیده بر اساس پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان بازنگری شود.

همچنین با توجه به تأکید رئیس جمهور بر اهمیت جهاد تبیین، برنامه ملی گفت و شنود با جوانان به منظور ایجاد فضای مناسب برای تعامل مستقیم جوانان با مسئولین به تصویب رسید.

معرفی جوانان برتر ایران زمین

یکی از ویژه برنامه هایی که به صورت سراسری در تمامی استان های کشور برگزار شد، جشنواره «جوان برتر ایران زمین» بود، این جشنواره با هدف زمینه سازی برای بروز خلاقیت و افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده جوانان در ۱۲ محور قرآن، ادبیات، کنشگر فعال رسانه ای و فضای مجازی، فیلم، موسیقی، هنرهای تجسمی، خادم اهل بیت، کارآفرینی، دانش بنیان، جوان دارای توانایی خاص، ورزش و فعال اجتماعی برگزار شد.

تجلیل+از+جوانان+برتر+ایران+زمین+ویژه+استان+تهران (4)

در پایان این جشنواره در هر استان به صورت مجزا از جوانان برتر تقدیر شد، در جشن جوان برتر پایتخت خانواده شهید قهرمان آرمان علی وردی، محمد انصاری بازیکن سابق تیم پرسپولیس، جواد فروغی دارنده مدال طلای المپیک، حامد دائمی یکی از ۱۰۰ سرآمد کشور، پریا جمالی عضو برتر پویش فاطمی، ریحانه مری جوان فعال روشندل، حسین مصباحی جوان قهرمان ناشنوا، مریم یوسفی نویسنده موفق و آروین فرشی نعیم از جمله جوانان موفقی بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفت‌و‌گوی بی واسطه‌ جوانان با سخنگوی دولت و رئیس قوه مقننه

یکی دیگر از برنامه های این هفته که با استقبال جوانان رو‌برو شد، گفت وگوی بی واسطه با سخنگوی دولت و رئیس قوه مقننه بود.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی جوان دولت همزمان با پنجمین روز از هفته جوان، نشست صمیمانه ای را با جمعی از جوانان نخبه و کارآفرین برگزار کرد. 

در این دیدار جوانان کارآفرین و نخبه ضمن تقدیر از خدمات دولت در حوزه جوانان و ایجاد اشتغال به بیان دغدغه های خود و  مسائلی همچون احیای سازمان‌ملی جوانان، حمایت های دولت از سمن ها و تشکل ها و نگاه ویژه دولت به تولیدکنندگان و کشاورزان پرداختند.

نخبه

جمعی از جوانان و دبیران شبکه‌های تخصصی سازمان‌های مردم نهاد و فعالان حوزه‌های فرهنگی هم در نشست با محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به طرح مسائل و دغدغه‌های خود در خصوص جوانان، ازدواج، طلاق، فضای مجازی، اشتغال و سایر موارد مربوط به این حوزه پرداختند.

اکران بیلبوردهای تبلیغاتی با موضوع جوان در قشرهای مختلف

یکی از برنامه های جالب هفته جوان، اکران بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح کشور با موضوع جوان و ارتباط با اقشار مختلف با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری بود.

در این پوسترهای تبلیغاتی شاهد تبریک روز جوان به همه جوانان در هر قشر و وضعیتی با شعار محوری «جوان، پرچم دار پیشرفت» بودیم.

در لوگوی اصلی تلاش شد تا جوان، به عنوان مهم ترین عامل پیشرفت کشور معرفی شود.

408BF073-8C33-4E9C-9A52-F6045BA80D83

برگزاری آئین پایانی سومین دوره «جایزه ملی کتاب سال جوانان»

در ششمین روز از هفته جوان شاهد برپایی آیین پایانی سومین دوره «جایزه ملی کتاب سال جوانان» با حضور دبیر شورای عالی جوانان بودیم.

رونمایی از پوستر چهارمین جایزه کتاب سال جوانان، منقبت خوانی و اجرای آیین های پهلوانی و زورخانه ای و ارائه گزارش دبیر جایزه ملی کتاب سال جوانان از جمله برنامه های این رویداد بود.

بازدید معاون امور جوانان از اولین پایگاه فراغتی کشور

در آخرین روز از هفته جوان هم وحید یامین‌پور، معاون امور جوانان و دبیر شورای عالی جوانان کشور در حاشیه سفر به گلستان، از پروژه اردوگاهی اوقات فراغت قرن آباد گرگان بازدید کرد.

این پروژه با نام مجموعه اردوگاهی شهید علی لندی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در اختیار مؤسسه مردم نهاد ترنم مهربانی به عنوان مسئول دبیرخانه ملی نشاط و اوقات فراغت قرار گرفته است. 

پروژه قرن آباد به عنوان اولین پایگاه فراغتی کشور است که توسط یک مؤسسه مردم نهاد تأسیس و مدیریت خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز