مراسم مشترک ازدواج صدها زوج اندونزیایی؛ تشویق به ثبت قانونی ازدواج و رفع مشکل شناسنامه کودکان

۱۳۹۶/۱۰/۱۱ - ۰۹:۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۵۶۹۵۳
مراسم مشترک ازدواج صدها زوج اندونزیایی؛ تشویق به ثبت قانونی ازدواج و رفع مشکل شناسنامه کودکان
مسئولان جاکارتا پایتخت اندونزی به منظورتشویق جوانان این کشور برای ازدواج و همچنین ثبت قانونی آن و رفع مشکل شناسنامه کودکان ، مراسم مشترکی برای ازدواج صدها زوج اندونزیایی در شب سال نو میلادی (2018) برپا کردند.

به گزارش گروه باشگاه جوانی خبرگزاری برنا؛ 437 زوج اندونزیایی دریک مراسم مشترک که فرمانداری این شهر تدارک دیده بود، آئین های ویژه ازدواج و مراحل قانونی آن را برگزار کردند. 

جاکارتا گلوب به نقل از 'آنیز باسودان' فرماندار جاکارتا در این مراسم نوشت : بسیاری از شهروندان جاکارتا نمیتوانند دسترسی به خدمات عمومی داشته باشد زیرا به صورت قانونی ازدواج نکرده اند.

وی افزود: تعداد کثیری از اندونزیاییها صرفا به صورت سنتی و بدون ثبت قانونی ازدواج میکنند که این موضوع سبب ایجاد مشکلات اداری برای آنها می شود ،حتی در موارد زیادی فرزندان این خانواده ها گواهی تولد ندارند و به همین دلیل چنین افرادی نمی توانند به خدمات عمومی ازجمله مراقبت های ویژه بهداشتی و بیمه ای دسترسی داشته باشند.

وی هدف از برگزاری این جشن عمومی را تشویق به کاهش تشریفات سنگین ازدواج برای جوانان و همچنین ترغیب آنها به ثبت قانونی ازدواج دانست که یکشنبه شب و درشب سال نومیلادی(2018) برگزار شد.

اکثر زوج های جوان که دراین مراسم مشترک ، هدایای ویژه ازجمله یک جلد قرآن مجید، یک گرم طلا و یک دست لباس دریافت کردند.

پیشتر'خوفیفه ایندار پاروانسا' وزیر امور اجتماعی اندونزی گفته بود که 43 میلیون کودک در این کشوربیش از 250 میلیون نفری جنوب شرق آسیا شناسنامه ندارند.

به گفته وی حدود 43 میلیون کودک از 86 میلیون کودک براساس آمار این وزارتخانه شناسنامه ندارند.حتی در برخی داده ها آمار کودکان فاقد شناسنامه در اندونزی 56 میلیون نفر است .

به گفته وی این درحالی است که گواهی تولد حق اساسی یک کودک است، بنابراین، تحقق حقوق اساسی باید توسط همه گروه ها پیگیری شود.

منابع خبری اندونزی همچنین اعلام کردند که وزارت امور اجتماعی این کشور به منظور رفع این چالش مهم اجتماعی ، تفاهم نامه ای با هفت وزارتخانه ها و مؤسسه برای سرعت بخشیدن به ثبت نام و صدور گواهی تولد کودکان امضا کرده است.

طبق گزارش نهادهای مسئول در اندونزی، در حالیکه تعداد زیادی ازدواج در این کشور ثبت شده اما برای این زوج ها به صورت قانونی تولدی ثبت نشده است.

آگاه نبودن والدین در مورد چگونگی و یا روند اجرایی ثبت تولد کودک و یا کمبود بودجه برای این کار در خانواده های فقیر اندونزی از جمله علل این مساله ذکر شده است.

نتایج تحقیق مشترک دانشگاه اندونزی و استرالیا نیز، نشان می دهد که 50 میلیون کودک در اندونزی به دلیل نداشتن شناسنامه به خدمات عمومی دسترسی ندارند که این امر آسیب پذیری آنها را زیاد کرده است.

علاوه براین فقدان گواهی تولد در اندونزی شرایط را برای دسترسی به آموزش های عمومی و مراقبت های بهداشتی مشکل کرده است به گونه ای که 30 درصد از کودکان خانواده های فقیر تا زمان پایان تحصیلات خود در آموزش و پرورش دارای مشکل شناسنامه هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز