بورس امروز ۱۲ مهر ۹۹/ خبر خوش بیماری ترامپ برای بازار ایران

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۰۸:۲۴:۱۷
کد خبر: ۱۰۶۷۵۷۸
بورس امروز ۱۲ مهر ۹۹/ خبر خوش بیماری ترامپ برای بازار ایران
بازار بورس در معاملات امروز در پی جریان صعودی آخر هفته گذشته و همچنین خبر ابتلای دونالد ترامپ به کرونا با رشد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، شاخص کل بورس در معاملات صبح امروز با بیش از 31 هزار واحد افزایش به عدد یک میلیون و 535 هزار واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز افزایشی بیش از 2 هزار واحد را نشان می دهد که این می تواند نشانه خوبی برای بازار باشد.

پس از انتشار اخبار ابتلای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به بیماری کرونا، بازارهای جهانی با کاهش همراه شدند، اما این قضیه از آنجایی که اقتصاد کشور تا حدودی به پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری در آمریکا نیازمند است، خبر خوشی محسوب می شود.

این خبر خوش در کنار جریانی که در معاملات پایانی هفته اخیر بازار را به سمت مثبت پیش برده بودند، موجب شد که امروز با یک عدد مثبت قابل توجه روبه‌رو شویم.

ممکن است بیماری دونالد ترامپ شانس وی را برای پیروزی در انتخابات کاهش دهد؛ چرا که بازارهای کالایی که وی به آنها بسیار متکی است، اکنون منفی شده اند و برخی بر این باورند که طلا ممکن است تا 1800 دلار و نفت تا 30 دلار نیز ریزش داشته باشد.

ریزش بازارهای کالایی برای بورس ایران اصلا خوب نیست، اما عدم حضور ترامپ در مسند ریاست جمهوری می تواند روابط بین المللی ایران را تا حدودی تسهیل کند که برای اقتصاد کشور امری مطلوب است. همین مساله به صورت شوک‌وار بازار کشور را مثبت کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز